מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ עדי לייבה
פרופ עדי לייבה
מנהל המכון לנפרולוגיה ויתר לחץ דם בבית החולים האוניברסיטאי אסותא אשדוד ומנהל מרפאה מייעצת בפנימית, מחלות כליה ולחץ דם במרפאת מומחים בקרית אונו (מרב מרכזי בריאות, הדובדבן 7 קרית אונו ) מומחה ברפואה פנימית , בנפרולוגיה וביתר לחץ דם, פרופסור מן המניין באוניברסיטת בן גוריון ופרופ. משנה באוניברסיטת הארוורד,ארה"ב. בשנים 2016-2022 שימשתי כנשיא החברה הישראלית ליתר לחץ דם. מומחה בפנימית, הן מתל השומר, והן מבית חולים Mount Auburn בקיימברידג', מסצ'וסטס. סא"ל במיל., יועץ קצין רפואה ראשי למחלות כליה ויתר לחץ דם, ומנהל תחום מחלות כליה ויתר לחץ דם בקופות חולים "מכבי" ו"לאומית". מייסד ויו"ר החוג הנפרולוגי הישראלי פלסטיני בהר"י. בקרו באתר של פרופ' עדי לייבה www.profleiba.com ניתן להתייעץ בווטסאפ דרך האחות אחראית המרפאה , הגב. סיגלית ארי-עם ( RN)- 054-541-9992
ד
ד"ר פזית בקרמן
מנהלת המכון הנפרולוגי בשיבא. סיימה התמחות ברפואה פנימית בהדסה עין כרם והתמחות-על בנפרולוגיה בשיבא. השתלמה שלוש שנים באוניברסיטת פנסילבניה, ארה"ב במחקר בסיסי של מחלות כליה ופרסמה מאמרים בנושא. בעלת ניסיון קליני מגוון בקרב מטופלי דיאליזה, מטופלי אי ספיקת כליות חריפה וכרונית ומחלות כליה שונות. עוסקת גם במחקר קליני ובסיסי במכון הנפרולוגי בשיבא.

מובילי קהילה

מחוברת פז מושקוביץ
מחוברת פז מושקוביץ
נעים מאד, פז - מובילת קהילת כליות ודיאליזה. ראשית מוזמנים לתכנית הרדיו שלי "הרוקנרול של החיים" בעמוד "מחוברת פז מושקוביץ" ובערוץ היוטיוב. כל שאלה שתירצו לשאול אותי אני כאן עבורכם. במקצועי אני מאמנת בכירה, מרצה ויוצרת, כותבת הרצאות השראה לאנשים והרצאות עסקיות. אני מחוברת לדיאליזה מזה 30 וחצי שנים, 3 השתלות כליה שנכשלו ומאה ניתוחים. דרך סיפורי האישי רב התהפוכות, אני מציעה לכם כלים שיאפשרו לכל אחד להתחבר לחיים שלו, ולהתגבר על קשיים בתחום האישי ובתחום הקריירה והעסקים, ובוודאי שבתחום התמודדותכם עם עולם הכליות. הוצאתי לאור את הספרים: "מחוברת - צופן ליזה" ו"השמיים הם לא הגבול" ומעבירה מופע-הרצאה "מחוברת" שמעניק פרספקטיבה וכלים לחיים. יש לי ולבעלי מקס 11 ילדים כלבתולים שהם אהבה ללא תנאי. מומלץ בחום גם לבריאות שלנו הנפשית והפיסית :) ולמי ששואל אז אסור לי ללדת ילדים, כאן עבורכם תמיד לכל שאלה ושיתוף! לחיזוק מוטיבציה והשראה תוכלו לצפות בקטעים נבחרים מתכנית הרדיו בלינק הבא: https://www.youtube.com/playlist?list=PL1QPzpvna7OzfBMpmM9pKwBM8r1sQyGUY
כמוניכליות ודיאליזהבקשר לאבנים בכליות

בקשר לאבנים בכליות

30/04/17 19:24
10 תגובות

שלום, לאחרונה נתקלתי בכמה תגובות\מאמרים על אבנים בכליות, וזה ממש מפחיד אותי. זה רשמית הפך לאחד הפחדים הגרועים ביותר שלי.

רציתי לדעת מה הסיכויים שלי לסבול מהתופעה הזו?

אני בחור בן 19, מזרחי(חצי תימני חצי עיראקי, סבים וסבתות עלו מתימן ועיראק), שמעתי שהמוצא כן משפיע.
אין היסטוריה של אבנים בכליות\דלקות בשתן במשפחה שלי משני הצדדים(אימא ואבא).
היה לי סוג של חול בשתן פעם אחת לפניי שנתיים, זה לא היה משהו נוראי, זה טיפה צרב לי באזור שלפוחית השתן(אני מניח שזה מתחת לשרירי הבטן)כל פעם שהשתנתי אבל זה עבר אחרי שבוע וממש לא היה נוראי כל כך.
כרגע אני שותה ליטר-ליטר וחצי ביום, תזונה בסדר, לא אוכל יותר מדי מתוקים, אולי חתיכת עוגת גבינה עם נס קפה מדי יום. אני בתת משקל בינוני+-, לא באמת פעיל מבחינה פיזית, כרגע רוב היום מבלה בבית(מתכוון לשנות את זה בקרוב).

סליחה על המגילה הזו, אני פשוט מאוד לחוץ מעצם העובדה שיש סיכוי שבעתיד אני אסבול מזה, רציתי לדעת מה הסיכויים שלי לפי מה שתיארתי ואם יש כמה טיפים על איך להימנע מזה אני אקבל אותם בשמחה.


תגובות

אין סיבה לחרדה מיוחדת. התופעה אומנם שכיחה, עד 16% מהגברים ןעד 8% מהנשים ( בארה"ב) יחוו אבן בדרכי שתן לפחות פעם אחת עד גיל 70. אבל המחלה איננה מסוכנת, וניתן למנוע אותה. העובדה שאתה שותה הרבה חשובה. אינני יודע איפה אתה גר, אבל גם למגורים יש חשיבות- וייתכן באיזור דרומי וחם השכיחות גבוהה יותר. גורמי הסיכון לאבנים הם שתייה לא מספקת, דיאטה דלה בסידן , דיאטה עם יותר מדי סידן ( וגם תוספי סידן) , דיאטה עם הרבה חלבון מהחי, הרבה סוכרים- סוכרוז, פרוקטוז ( כנראה שאין לך בעייה כזו) , דיאטה עם הרבה מלח, דיאטה ענייה ב phytate ( שקיים באורז, קטניות ודגנים שונים), ויותר מידי אוקסלאט ( לאכול הרבה תרד- מזיק...) אם תימנע מכל גורמי הסיכון הדיאטטים שמניתי- אין סיבה שתחלה !

מישהו11
03/05/17 21:54

תודה רבה דוקטור! נאמר לי אבל כי יש לי סיכוי מוגבר בגלל החול בשלפוחית השתן שממנו סבלתי לפני שנתיים(לא היה כזה נוראי). שאלה אחרונה, אם אפשר: במידה ונמצאת לי אבן אתסמינית, מה הסיכויים שהיא תהפוך לאבן תסמינית ותחסום את דרכי השתן? נאמר לי שאבנים אתסמיניות בדרך כלל לא זזות ולרוב מתפוררות כתוצאה משינוי תזונתי ותרופות שונות או שאתה פשוט חי איתן ואין סיבה לדאוג מהתקף.

בעיקרון אם באמת ה"חול" שאתה מתאר היה ביטוי שהוא חלק מהספקטרום של אבנים, אז יש סיכון מוגבר. בד"כ אבנים מתפוררות, מה גם שאצלך מלכתחילה לא התגבשה אבן גדולה. אם אתה רוצה להיות ממש רגוע אתה יכול להיבדק במרפאה נפרולוגית או אורולוגית ולעשות איסוף שתן לנפח, נתרן, סידן, אוקסאלאט, חומצה אורית, ציטראט, פוספאט וכן שתן לכללית ( כולל pH שזו מידת חומציות השתן). זה לפעמים יכול קצת לכוון. בכל מקרה שתייה מרובה ודיאטה כמו שתיארתי תקטין את הסיכוי לאירוע חוזר של "חול" או אבן.

מישהו11
03/05/17 23:08

אני בהחלט אעשה את זה, תודה רבה על המענה המהיר! אבל אני באמת רוצה לדעת בנוגע לאבן אתסמינית - האם היא יכולה לגרום להתקף או שרוב הסיכויים שהיא פשוט תתפורר\תישאר שם\תעבור ללא התקף?

הסיכון שאבן א-תסמינית תגרום סימפטומים הינו, בעבודות שפורסמו, 28% עד 32% במהלך כ 3 שנים.

מישהו11
04/05/17 15:58

32% זהו הסיכוי המקסימלי או שזה רק עולה עם הזמן? או שאם תוך שלוש שנים אין תסמינים אז כנראה ולא יהיו בהמשך? ושתייה מרובה ביחד עם תזונה נכונה תפחית את הסיכויים הללו או שזה לא משנה כבר אם יש אבן?

בעיקרון כמו בכל ניתוח סטטיסטי....אם תיקח 5 שנים הסיכון יגדל...יגיע ל 50% למשל. אבל לך חשובה הבריאות שלך- לא סטטיסטיקה. בוודאי תפחית סיכון להישנות ע"י שמירה על דיאטה נכונה ושתייה מרובה !

מישהו11
06/05/17 3:17

תודה רבה דוקטור! רציתי לדעת האם יש כל מיני משקאות\תרופות\מאכלים שאתה ממליץ עליהם שאולי יכולים אפילו למוסס את האבן? שמעתי דברים על הצמח Chanca Piedra, כסף האלמוות וכל מיני דברים דומים, האם הם עובדים באמת? כרגע אני לא יודע אם יש לי אבן אתסמינית, אני אדע את זה רק ב-25 לחודש כשתהיה לי בדיקת אולטרה-סאונד. אני פשוט רוצה להתכונן למקרה ותהיה לי...אני ממש מפוחד, שמעתי שהכאבים שזה גורם הם נורא חזקים עד כדי הקאות ועילפון... אני ממש לא רוצה לחוות את זה. עד כמה דיאטה נכונה ושתייה מרובה יפחיתו סיכויים מבחינה סטטיסטית? מעריך מאוד את העזרה שלך עד כה ומצטער אם אני חופר חח.

אתה לא חופר....אבל באמת אין ממה להיות חרד. זו בסך הכל תופעה שפירה שאנחנו לא יודעים עדיין אם קיימת אצלך. מציע ללכת על הדברים הבטוחים בדיאטה שאמרתי לך.

מישהו11
10/05/17 4:52

תודה רבה על המענה המהיר והעזרה הרבה! אני מקווה שהכול יהיה טוב בסוף.