מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

דניאלה הרצוג
דניאלה הרצוג
ד"ר (PHD) דניאלה הרצוג עובדת במכבי כאחות אונקולוגית מחוזית במחוז ירושלים שפלה. בעלת תואר שני ותואר שלישי במדעי הרפואה בתחום התמודדות עם סטרס וחרדה.
כמוניסרטןירידה במשקל וסרטן

ירידה במשקל וסרטן

13/06/17 14:15
6 תגובות

שלום רב,
שמי יוסי בן 38 סובל מחרדה קשה ממחלות .. לפני כ 3 שבועות סבלתי מווירוס שלשולים שעבר כעבור יום.
לאחר מספר ימים נשקלתי וראיתי שירדתי מ 71.5 ק"ג ל 70.4 ק"ג..
מאז אני דואג ומוצא את עצמי כעבור כמעט 3 שבועות בודק אם עליתי במשקל אבל המשקל לא עולה..קראתי באינטרנט שירידה לא מוסברת במשקל היא סימן לסרטן לימפומה או לוקמיה..אני בחרדה קשה .. רופאת המשפחה טוענת שזה מהחרדה והוירוס..
לעיתים אני מוצא עצמי נשקל בבוקר ואני שוקל גם 70 ק"ג אחרי שירותים.
אני בחרדה קשה שיש לי סרטן לא מאובחן אני בהתקפות פאניקה קשות.
האם יש מה לחשוש..?

האם ירידה במחלות כמו סרטן היא קשה יותר ומהירה יותר?

אשמח לתשובה מהירה


תגובות

חיה-הרשקו
13/06/17 14:23

שלום לך, ירידה במשקל שלך נבעה משלשולים. כל אחד שישקל יומיום יראה שינויים במשקל, יום אחד עולה יורד, אנחנו לא סטאטיים. במחלות סרטן הירידה היא לא תמיד ואם כן, אז לאורך זמן בהתמדה. חוזרת שוב, אצלך ירידת משקל נבעה משלשולים. מקווה שסייעת לך, בריאות טובה.

siris22
13/06/17 14:28

היי חיה , מה הכוונה במחלת הסרטן הירידה היא לא תמיד..? והאם הכוונה התמדה מדברת על ירידה של 5-6 ק"ג בתקופה של שלושה שבועות חודש אשמח לתשובה. תודה רבה על תשובתך

dafni
14/06/17 14:57

הי יוסי, לפי מה שכתבת ירדת בסך הכל בקילו. לא ברור מה הבעייה. בכל מקרה, שלשולים הם לאו דווקא סימן לסרטן. אתה בעצמך מדבר על וירוס, אז איך הגעת למחשבות מטרידות על סרטן? אני עצמי חליתי בעבר בסרטן המעי הגס, ולא סבלתי משלשולים בכלל. אני כן מציעה לך לגשת לרופא, לבקש בדיקות דם, וגם בדיקת דם סמוי בצואה. אולי ישלחו אותך גם לקולונוסקופיה. מציעה לך לעשות את הבדיקה בלי חשש. אם השלשולים עדיין לא עברו אני מציעה לך לקבוע דווקא תור לגסטרואנטרולוג, כדי לשלול מחלות מעי דלקתיות. [קרוהן וקוליטיס]. בגילך, יותר סביר שזה מה שיש לך, [אם בכלל]. בטח לא סרטן. הכי חשוב, להרגע. באמת שאין טעם להכנס ללחץ מיותר.

siris22
14/06/17 15:02

היי דפני , כפי שכתבתי אני סובל מחרדות משם מגיעה המחשבה על סרטן וירידה במשקל , בעקבות החרדות יש גם מעי רגיז , מה שגורם לבטן לעבוד שעות נוספות..בדיקות דם אחרונות לפני 10 חודשים היו תקינות..

Eden1997
19/04/21 7:34

היי יוסי, אני בדיוק במצב שלך רק בן 26. שהתשחררתי מהצבא הייתה לי צןאה מוזרה, חצי בהירה חצי כהה, וגם פעם אחת לבנה, אני סובל מחרדות בריאות כבר הרבה זמן, בעצם מאז שהשתחררתימהצבא, רופא משפחה שלח אותי לבדיקת דם סמוי בצואה שיצאה תקינה, הכאבים עברו, היציאות בסדר, אבל עכשיו אין לי תיאבון כלל , זה בגלל החרדה הרופאת משפחה טוענת, היא אומרת שיש קשר ישיר בין החרדה לבטן, ליציאות.

dafni
14/06/17 15:50

יוסי, הלוואי שאצליח לגרום לך להבין שהדאגה מיותרת. כפי שכתבתי לך לי לא היו שלשולים בכלל. הסימן היחיד היה קוצר נשימה, ובבדיקות דם התברר שההמוגלובין נמוך מאוד. וגם הברזל והפריטין היו נמוכים. ואז עשיתי קולונוסקופיה, ונמצא שיש לי גידול סרטני די גדול, שכבר כמעט גרם לחסימת מעי. הוציאו לי אותו יחד עם כשלושים סנטימטר של המעי. עברו מאז שלוש שנים, והחיים שלי לגמרי רגילים. גם בדיקות הדם שלי לגמרי תקינות. מה שאני רוצה להגיד זה שאפילו אם יש לך סרטן, זה לא סוף העולם. אם אתה סובל מחרדות אז למה שלא תנסה תרופת הרגעה כמו פרוזק, או ציפרלקס, או משהו דומה. אין שום סיבה לסבול, ולדעתי גם רופא משפחה יכול לרשום אותן. עוד משהו שחשוב שתדע זה שאפילו אם יש לך במקרה גידול סרטני, אז סרטן המעי הגס מתפתח בצורה איטית מאוד, כך שאין סיבה להרגיש מבוהל ולחוץ. לדעתי בכל מקרה כדאי לך ללכת לגסטרואנטרולוג. יש בדיקות דם שעוזרות לאבחן מחלות מעי דלקתיות, ואני מניחה שרק גסטרואנטרולוג ידע להפנות אותך לבדיקות הנכונות עבורך. אני בטוחה גם ששיחה איתו/איתה תרגיע אותך.