מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותבודיקורט (תופעות לוואי מול תועלת)

בודיקורט (תופעות לוואי מול תועלת)

15/06/17 20:21
2 תגובות

הי,
אני בת 29. משתמשת במשאף בודיקורט מזה כ-10 חודשים היה נסיון באמצע למשאף אחר אבל התופעות לוואי היו קשות מדי .
הפסקתי את הבודיקורט ביום שני בבוקר לטובת תגר מטכולין.
בשלישי ורביעי בבוקר הרגשתי רע לסרוגין אבל הרבה מאוד בעיות שלא יכולתי להסביר נעלמ כבר אתמול והתחושה הכללית שלי הרבה יותר טובה .
הדופק והלחץ דם שלי חזרו למספרים הרגילים שלהם(הדופק היה גבוה ב-30 אחוז כל הזמן).
גם פריחה שהייתה לי מספר שבועות נעלמה לחלוטין -יכולה להיות שאני מפתחת לזה אלרגיה?. הצבע בפנים הרבה יותר נורמלי(נראתי חולה בשבועות האחרונים).

התגר יצא תקין , יש ויכוח על הפרשנות בין הרופאים שראו אותי היום (אחד טוען שפשוט לא ראו את האסתמה בבדיקה אבל בהתחשב במה שקורה בשנה האחרונה יש אסתמה , השני אומר שהתגר תקין ולכן אין אסתמה). בנתיים אני חזרתי להשתעל קצת ויש ליחה , קצת אבל מציק.
השאירו את זה להחלטתי אם לקחת את הבודיקורט או לא.
ואני לא יודעת מה לעשות.

לציין שיש לי אלרגיות משוגעות לגמרי והריאות והגרון הראשונים להגיב אצלי ככה שלהיות בספק על אסתמה לא מאוזנת זה פשוט מסוכן.


תגובות

סימה-לבני
17/06/17 16:51

שלום רב,

השאלות ששאלת אותנו כאן הן שאלות נכונות מאד.

אלא שכמו שהרופאים השאירו לך להחלטתך אם לקחת את הבודיקורט או לא,

כך כל מי שקורא את המידע שמסרת, לא ירצה להיות האחראי על הטיפול שלך.

בודיקורט מכיל Budezonide שהוא חומר ממשפחת הסטרואידים. תפקידו במשאף הוא לספק טיפול נוגד דלקת ישירות לריאות והוא ניתן באופן רציף כטיפול מונע למי שסובל מאסטמה, כדי למנוע התקפים. לעלון לצרכן של בודיקורט הקליקי כאן.

כל הבדיקות שעשית אינן משמעותיות לעומת ההרגשה האישית שלך:

תנסי לענות בכנות לשאלות שאשאל בהמשך ואולי התשובות לשאלות יובילו אותך להחלטה אם לקחת את הטיפול או לא:

1. האם קבלת את הבודיקורט כי היו לך התקפי אסטמה, או קוצר נשימה?

2. האם הוא עזר לך והשאיר אותך ללא התקפים בתקופת הטיפול?

3. האם את מוכנה לנסות תקופה ללא בודיקורט בידיעה שהסיבה שבשבילה קבלת את הבודיקורט יכולה לחזור? כלומר יחזרו ההתקפים וקוצר הנשימה...

4. אם התשובה היא לא, אז תמשיכי לקחת את המשאף,

5. ואם התשובה היא כן, הרי שאת יכולה להפסיק לקחת אותו, כמו שהציעו הרופאים, ואם יהיה התק. תתכוני עם טיפול מהיר ומקל עם מרחיב סימפונות קצר פעולה, כדי לטפל באופן מיידי, ובהמשך תוכלי לקבל החלטה חדשה שאת מעדיפה או שלא לקחת את הטיפול בבודיקורט כל הזמן

 

כלומר, השאלה היא לא תופעות לוואי מול תועלת, אלא מה יקרה אם לא תקחי את הטיפול לעומת מה יקרה אם כן תקחי...

אם את רוצה לקרוא יותר על הסיכון בטיפול בסטרוארידים בשאיפה ואוסטאופורוזיס, אז הקליקי כאן, מידע מתוך כנס בנושא, באתר כמוני.

על תרופות להקלה מיידית באסטמה הקליקי כאן באנגלית.

מידע על אלרגיות באנגלית כאן.

חשוב! ברפואה לפעמים אין תשובה אחת נכונה, ולעתים קרובות יש תשובה שמתאימה כרגע, ואפשר להחליט אחרת בהמשך.

 

מקווה שעזרתי לך לקבל החלטה,

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי"

פנינה-27
17/06/17 18:30

תודה על התגובה המפורטת.

קיבלתי את הבוקדירט כי היה לי קוצר נשימה כמעט כל הזמן . היכולת לעשות ספורט הדרדרה וכך גם היכולת לישון. אחרי שנה נשברתי התלוננתי על רופאת המשפחה  ששנה שלמה פשוט התעלמה מהתלונות שלי (לא םרשתי מהעבודה ואני מבינה שקשה להבין איך מישהו ממשיך לעבוד  כל כך קשה למרות תלונות כאלה ..  הייתי מסיימת יום עבודה מותשת מהמאמץ לנשום פינו אותי כמה פעמים .. אבל זה לא היה מספיק מטורף בשביל שהיא תחשוב שמשהו לא בסדר). במפגש הראשון עם רופא המשפחה החדש הוא רשם את הבודיקורט.  

עזר כן. העלים את הבעיה לא. כמעט שנה עם המשאף  היו לי פחות התקפים אבל כולם היו חמורים יותר  ומהירים יותר  גם במה שנראה מכו התקפי אסטמה וגם בהתקפי אלרגיה.  לזה צריך להוסיף את תופעות הלוואי.  אני לא יודעת אם יש משהו מוכח לגבי השפעה על העמידות לחום . התחיל להיות חם בחוץ בשבועות האחרונים ולא הבנתי מה קורה לי . חזרתי הביתה עם חום גבוה  (אני רגילה להיות בחוץ בחום  זה לא היה קורה קודם לכן), אתמול רצתי כשכבר היה חם בחוץ וזה לא קרה .  יש לי תמונות נראתי כאילו אני מתבשלת ועכשיו סלפי חמש דקות אחרי הריצה צבע פנים תקין לחלוטין .

יש לי תחושה שהריאות וקנה הנשימה פשוט מכווצים כל הזמן.כאילו משהו סוגר עליהם ..   זה מחמיר במאמץ וכשאני מנסה לישון. אגב ניייסתי לנקות קצת את הבית היום לא יכולתי לסבול את החומרים והפסקתי..

הפחד שלי הוא שאם תגיע תגובה אלרגית זה יהיה מסוכן. 2 התגובות האחרונות שלי היו מאוד קשות .. אם לפני שנתיים הייתי צריכה להתחנן שיקשבו לי  לגבי זה .. עכשיו רופאים מתנהגים לידי ממש מוזר- אף אחד לא מוכן לשבת איתי לשיחה נורמלית. בשחרור האחרון מבית חולים אמרתי להם שאני לא הולכת עד שהרופא לא יושב איתי לשיחה .. הוא היה כל כך מבוהל שאחרי כמה שאלות ויתרתי והלכתי הביתה .. סיפרתי את זה לרופא המשפחה שלי והוא   אמר שהם מפחדים שיקרה לי משהו .. מאוד לא מעודד ..

ומהקישורים אני תוהה האם המשאף הפריע להחלמה של שברי המאמץ שהיו לי בקיץ שעבר?! עכשיו אחרי כמעט שבוע בלי המשאף, הרגל רגישה פחות למגע .. וגם ריצה כואבת פחות .. 

 

בנתיים גילתי שאחרי כ-2.5 ק"מ אירובי אני צריכה ונטולין. אחרת המד סיטורציה  מראה מספרים מאוד נמוכים(נייסתי למשוך טיפה בלי ונטולין ואז הדפוק שעלה בתחילת הפעילות צנח  )... אם אני עוצרת ולוקחת ונטולין אני מסיימת 5 ק"מ בלי בעיה וגם מסוגלת להמשיך את היום לאחר מנוחה קצרה. 

גילתי גם שאינהלציה לפני השינה  - עובדת מעולה אני ישנה סוף סוף רצוף .

 

הסיבה היחידה שכל זה מטריד אותי זה כי אני דואגת לגבי הפעם הבאה שתיהיה לי תגובה אלרגית ..