מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אורי אלקיים
פרופ' אורי אלקיים
מומחית לראומטולוגיה, מנהלת המכון הראומטולוגי במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), יו"ר האיגוד הישראלי לראומטולוגיה.
ד
ד"ר חגית פלג
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
פרופ' מרב לידר
פרופ' מרב לידר
בוגרת ביה״ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב cum laude מומחית ברפואה פנימית (2000) ובראומטולוגיה (2006) פרופ׳ חבר קליני באוניברסיטת תל אביב. מחברת מעל 100 מאמרים ופרקים בספרים בתחום הפמפ, המחלות הראומטיות והאוטואימוניות. מנהלת היחידה הראומטולוגית במרכז הרפואי שיבא.

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).
כמונימפרקים (ראומטולוגיה)שלום, אני בת 82 , בריאה ופעילה. לפני כשנה וחצי נתקלתי במכשול בקניון

שלום, אני בת 82 , בריאה ופעילה. לפני כשנה וחצי נתקלתי במכשול בקניון

25/06/17 17:14
5 תגובות

ומאז התחילו צרות. בקיצור: בצילומי רנטגן בשבוע ראשון בטראומה ראו רק דלקות ניווניות קשות בע"ש תחתון ומותן. עם הגבלה בתנועה .עקב החמרה קשה נשלחתי למיפוי עצם שם אובחנו שברים ברכס האגן, בצלע מימין וניוון קשה מאוד בפרקי הידיים. בהמשך קיבלתי טיפול באסותא ברדיולוגיה פולשנית תחת CT (דר בן שושן) שהיטיב את המצב. כעבור חצי שנה בערך כבר יכולתי פחות או יותר לחזור לפעילות רגילה שלי (שכוללת פעילות מאוד מחושבת ובריאה אותה הרכבתי בעצמי מתוך ידע עצום שלי). אלא שבשל הזמן הארוך שעבר עד שאובחנו השברים נשארתי עם בעייה מצד שמאל (הדומיננטי שלי) של הירך ,אותה הנוירולוגית שלי קבעה כ MERALGIA PARESTHESIS שזה הוקל כעבור זמן. בלי טיפול, רק פעילות גופנית. כעבור זמן הופיעו אותן תחושות במפרקי הרגליים ובנוסף תחושות של חום מעל כפות הרגליים על הקשת. לא יכולתי לנעול שום נעליים. יכולתי רק ללכת יחפה שאז הכל היה בסדר. מזה הסקתי שרק הנעלה שלא מגיעה לקשת אפשרית עבורי ובאמת זה מקל. כדורים וזריקות בעבורי זה OUT משום אלרגיות קשות לחומרי השמוש שבהם.

לפני 3 שבועות נפלה הדלת של הבגז (ברוח חזקה) על פרק היד השמאלית שלי (הדומיננטית) - בטראומה בזבולון ראו ברנטגן התפרצות קשה של דלקת פרקים (כנראה כללית) וכתוב שם: GOUT OR PSEUDOGOUT והופניתי להמשך טפול. קשה לתאר את ההמשך, אבל אומר רק זאת: אין השנה תורים לראומטולוג בארץ בכלל, גם לא באופן פרטי. בכל מקום נאמר לי להיות בקשר אולי יהיו ויתורים. [

ואני חיה בסיוט, כיוון שבלילה אני מתעוררת לפחות פעמיים שלוש מכאבים. ומשנה תנוחות. ובבוקר אני כמו סלע. במשך כשעה וחצי. נאלצתי להאיט בפעילות בהרבה דבר שגומר אותי גם נפשית וגם גופנית. אני לא יודעת ממי אני יכולה לקבל הפניה לאבחון? מגיע לי MRI ומגיע לי לפחות בדיקת מפוי עצם (שמנסיוני הקודם הבדיקה הבינה בשברים והצילה את האגן) ומגיע לי לפחות בדיקות דם עמוקות יותר מהרוטינה. ובמיוחד אני לא יודעת איך להגיע לרופא ראומטולוג , עם כל הבטוחים שיש לי ואפילו בלעדיהם - אלא שאני נתקלת באות תשובה: אין תורים השנה. ובינתיים הסבל שלי קשה ואני פוחת שבסופו של דבר , בלי אבחון , אגיע לכסא גלגלים. אנא מכם תוכלו ליעץ לי מה לעשות??
ברוריה


תגובות

תמי-29
25/06/17 22:41

שלום לך ברוריה. קודם כל אני רוצה להגיד לך שאני אוהבת את סגנון הכתיבה שלך. מובן לגמרי החשש שלך שאם לא תתחילי טיפול המצב יחמיר,חשש משותף להרבה חולי דלקות פרקים. ידוע שקשה לקבוע תור קרוב לראומטולוג בקופות החולים אבל לפעמים באמת יש ביטולים, כדאי להיות עקבי ולטלפן למוקד קביעת התורים לעתים תכופות. לגבי ראומטולוגים באופן פרטי אני מבינה שגם כאן יש בעית זמינות. תוכלי לכתוב באיזו קופת חולים את ובאיזה אזור את גרה? אני מבינה שבאזור חיפה,זה נכון?

cocuta
27/06/17 6:38

שלום תמי תודה לך על המחמאה. לגופו של ענין: אכן נכון :איזור חיפה, אני שייכת ל"כללית" וגרה בקרית מוצקין.

תמי-29
27/06/17 12:24

שוב שלום לך. אם עדיין לא מצאת תור לזמן הקרוב לראומטולוג ואת רוצה/יכולה להגיע באופן פרטי-ניסית לקבוע תור לפרופסור רוזנר יצחק? בעבר היו לא תורים זמינים וישנם הרבה אנשים שממליצים עליו. אולי הוא עובד עם הקופה או עם המושלם, תוכלי לברר. אופציה אחרת היא לקבוע תור למרפאות הראומטולוגית במרפאות חוץ באחד מבתי החולים. אני ממליצה מנסיון על רוטשילד (לא הייתי בבתי חולים אחרים). את יכולה לבקש מימון מהקופה כיוון שאין תורים אצלהם,כנראה שלא יאשרו ובמקרה זה אני חושבת שהסכום שהם לוקחים הוא בין 100 ל 200 שח. בכל מקרה לאיזה ראומטולוג שתלכי תגיעי אליו עם תוצאות של בדיקות דם רלוונטיות ואולי גם בדיקות הדמיה (תבקשי מרופא המשפחה לעבור בדיקות רלונטיות להגעה לראומטולוג). בהצלחה

תמי-29
27/06/17 12:39

כמובן גם את הבדיקות והצילומים מזבולון

ד--ר-חגית-פלג
מומחה כמוני
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
29/06/17 20:43

אני חושבת שכדאי לגשת להבדק על ידי ראומטולוג ולהביא לו את הצילומים שכבר עשית ובדיקות דם בסיסיות כולל מדדי דלקת . לאחר שתבדקי יראו אם יש מקום להדמיות נוספוות . לגבי זמינות של רופאים באיזור חיפה - אין לי מידע.