מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר אסף טולקובסקי
נוירולוג מתמחה בבי"ח בלינסון

מובילי קהילה

טל-פדרמן
טל-פדרמן
את המסע הנוירולוגי עברתי כשחטפתי שבץ מוחי בגיל 28, לאחר מכן הוכשרתי כמאמנת רפואית וכיום "עמיתה מומחית" בפרויקט שיקום אישי, בקופ"ח מכבי. יחד עם צוותי עו"ס אני בונה תוכניות שיקום ומלווה חולים מרגע המשבר ועד החזרה לקהילה. בנוסף אני גולשת,חובשת באיחוד והצלחה. ומרצה באוניברסיטת ת"א. יש לי קליניקה פרטית ואני מומחית בניהול משברים רפואיים. ספרים נוספים שכתבתי: הכל בראש- אוטוביוגרפי,המספר את מסע השיקום. את לא נראת נכה- ספר שירים ותובנות. המדריך למשתבץ הצעיר- ספרהומוריסטי עם כלים פרקטיים לתהליכי שיקום. למידע נוסף:  www.hakol-barosh.com  
איציק-ניסני
איציק-ניסני
הגמול לאדם על עבודתו אינו מה שהוא קיבל בעבורה אלא ההזדמנות להגשים חזונו .
כמוניאירוע מוחיתזונה למי שמתקשה בבליעה

תזונה למי שמתקשה בבליעה

04/07/17 17:34
17 תגובות

אימי עברה אירוע מוחי לפני שבעה חודשים היא בת 90 בהתחלה היא אכלה אוכל מרוסק כמו פירה לאחר מכן היא החלה לאכול אוכל רגיל כמובן רק דברים רכים.אולם בשבועיים האחרונים ובמיוחד אתמול והיום האוכל שנותנים לה אפילו ביצה קשה מרוסקת נשאר לה תקוע בפה מה עושים מה נותנים לה לאכול? קניתי דיסת קורנפלור של תינוקות ונתתי לה דיסה דלילה ואת זה היא אכלה
המטפלת שלה מספרת שפעם היא אוכלת חתיכות קטנות של לחם בעיקר בבוקר אבל בערב ביא לא רוצה לאכול.שוב מה נותנים לה לאכול האם דיסת קורפלור דלילה היא הפתרון ואם כן כמה פעמים ביום


תגובות

טל-פדרמן
מוביל קהילה
את המסע הנוירולוגי עברתי כשחטפתי שבץ מוחי בגיל 28, לאחר מכן הוכשרתי כמאמנת רפואית וכיום "עמיתה מומחית" בפרויקט שיקום אישי, בקופ"ח מכבי. יחד עם צוותי עו"ס אני בונה תוכניות שיקום ומלווה חולים מרגע המשבר ועד החזרה לקהילה. בנוסף אני גולשת,חובשת באיחוד והצלחה. ומרצה באוניברסיטת ת"א. יש לי קליניקה פרטית ואני מומחית בניהול משברים רפואיים. ספרים נוספים שכתבתי: הכל בראש- אוטוביוגרפי,המספר את מסע השיקום. את לא נראת נכה- ספר שירים ותובנות. המדריך למשתבץ הצעיר- ספרהומוריסטי עם כלים פרקטיים לתהליכי שיקום. למידע נוסף:  www.hakol-barosh.com  
04/07/17 18:54

לובה יקר בשוק הישראלי ישנם חברות המייצרות מזון נוזלי מוכן המהווה השלמת תזונה או הזנה מלאה עבור אנשים הסובלים מחוסרים תזונתיים ובעיות הזנה- או ירידה במשקל. המזון הזה עשיר בקלוריות וחלבונים. (כגון: אנשור פלוס) בנוסף הייתי בודקת קשר בין חוסר תאבון ומצבי רוח. כיוון שאימך עברה אירוע מוחי - אני ממליצה לדווח לרופא המטפל על התזונה הדלה. יש לבדוק האם מדובר בקושי אובייקטיבי או בחוסר תיאבון שקשור למצבה הרגשי ולטפל בהתאם.  בהצלחה

לובה-11
04/07/17 19:12

טל תודה על התשובה אבל עד כמה שידוע לי אנשור הוא חלבי ואמי רגישה באופן קיצוני ללקטוז היא מקבלת לפי המלצה של תזונאית של קופ"ח פרוג'ים ואיך בודקים האם זה קשור למצב רגשי או קושי אוביקטיבי אחרי שהתלוננתי שהיא לא בטיפול של יחידת בית אז הודיעו לעיריה שמגיע לה שני ביקורי בית בשנה ואז לפני חודש רופא המשפחה פתאום הגיע לביקור כך שאין לי כלכך עם מי לדבר

טל-פדרמן
מוביל קהילה
את המסע הנוירולוגי עברתי כשחטפתי שבץ מוחי בגיל 28, לאחר מכן הוכשרתי כמאמנת רפואית וכיום "עמיתה מומחית" בפרויקט שיקום אישי, בקופ"ח מכבי. יחד עם צוותי עו"ס אני בונה תוכניות שיקום ומלווה חולים מרגע המשבר ועד החזרה לקהילה. בנוסף אני גולשת,חובשת באיחוד והצלחה. ומרצה באוניברסיטת ת"א. יש לי קליניקה פרטית ואני מומחית בניהול משברים רפואיים. ספרים נוספים שכתבתי: הכל בראש- אוטוביוגרפי,המספר את מסע השיקום. את לא נראת נכה- ספר שירים ותובנות. המדריך למשתבץ הצעיר- ספרהומוריסטי עם כלים פרקטיים לתהליכי שיקום. למידע נוסף:  www.hakol-barosh.com  
05/07/17 0:25

באיזה קופ"ח אימך מטופלת?

טל-פדרמן
מוביל קהילה
את המסע הנוירולוגי עברתי כשחטפתי שבץ מוחי בגיל 28, לאחר מכן הוכשרתי כמאמנת רפואית וכיום "עמיתה מומחית" בפרויקט שיקום אישי, בקופ"ח מכבי. יחד עם צוותי עו"ס אני בונה תוכניות שיקום ומלווה חולים מרגע המשבר ועד החזרה לקהילה. בנוסף אני גולשת,חובשת באיחוד והצלחה. ומרצה באוניברסיטת ת"א. יש לי קליניקה פרטית ואני מומחית בניהול משברים רפואיים. ספרים נוספים שכתבתי: הכל בראש- אוטוביוגרפי,המספר את מסע השיקום. את לא נראת נכה- ספר שירים ותובנות. המדריך למשתבץ הצעיר- ספרהומוריסטי עם כלים פרקטיים לתהליכי שיקום. למידע נוסף:  www.hakol-barosh.com  
05/07/17 0:33

* באיזו

לובה-11
05/07/17 1:17

היא בכללית

טל-פדרמן
מוביל קהילה
את המסע הנוירולוגי עברתי כשחטפתי שבץ מוחי בגיל 28, לאחר מכן הוכשרתי כמאמנת רפואית וכיום "עמיתה מומחית" בפרויקט שיקום אישי, בקופ"ח מכבי. יחד עם צוותי עו"ס אני בונה תוכניות שיקום ומלווה חולים מרגע המשבר ועד החזרה לקהילה. בנוסף אני גולשת,חובשת באיחוד והצלחה. ומרצה באוניברסיטת ת"א. יש לי קליניקה פרטית ואני מומחית בניהול משברים רפואיים. ספרים נוספים שכתבתי: הכל בראש- אוטוביוגרפי,המספר את מסע השיקום. את לא נראת נכה- ספר שירים ותובנות. המדריך למשתבץ הצעיר- ספרהומוריסטי עם כלים פרקטיים לתהליכי שיקום. למידע נוסף:  www.hakol-barosh.com  
05/07/17 2:21

זכויות נפגעי אירוע מוחי נקבעות בהתאם לאופי האירוע, נסיבותיו האישיות של הנכה, וכמובן - אחוזי נכות. אחוזי נכות משתנים ממקרה למקרה ומנכה לנכה. אך כיוון שאימך בת 90 אני מניחה שבנוסף לאירוע המוחי ישנם אתגרים בתפקוד יומיומי (וזאת אני מניחה גם מדבריך שיש לה מטפל/ת שמדווח על תזונתה) אדם שעבר אירוע מוחי וסיים את תקופת האשפוז- זכאי לשיקום ומעקב בבית או במסגרת שיקומית אחרת כדי להחזירו לתפקוד מיטבי ככל הניתן. ישנו עקרון רצף טיפולי (ראה מהן ההמלצות במכתב השחרור מביה"ח) המשך מתן השיקום אמור להיות אוטומטי. הדרך לקבלת אישור לאשפוז בית- דרך הגורם האחראי  בקופ"ח במחוז  או נציגי  הקופה בביה"ח כפי שציינתי- אופן הבקשה תלוי במחלקה ובסוג הטיפול הנדרש. ישנם חברות פרטיות במימון קופ"ח כמו צבר או נגיש... אבל בשלב מתקדם יותר בינתיים המלצתי היא לבדוק את המלצת ביה"ח במכתב השחרור. מקווה שעזרתי.

טל-פדרמן
מוביל קהילה
את המסע הנוירולוגי עברתי כשחטפתי שבץ מוחי בגיל 28, לאחר מכן הוכשרתי כמאמנת רפואית וכיום "עמיתה מומחית" בפרויקט שיקום אישי, בקופ"ח מכבי. יחד עם צוותי עו"ס אני בונה תוכניות שיקום ומלווה חולים מרגע המשבר ועד החזרה לקהילה. בנוסף אני גולשת,חובשת באיחוד והצלחה. ומרצה באוניברסיטת ת"א. יש לי קליניקה פרטית ואני מומחית בניהול משברים רפואיים. ספרים נוספים שכתבתי: הכל בראש- אוטוביוגרפי,המספר את מסע השיקום. את לא נראת נכה- ספר שירים ותובנות. המדריך למשתבץ הצעיר- ספרהומוריסטי עם כלים פרקטיים לתהליכי שיקום. למידע נוסף:  www.hakol-barosh.com  
05/07/17 2:26

ולגבי עניין המעקב על תזונתה- אני שמחה שיש תזונאית בתמונה. המלצתי הנוספת היא לפנות לרופא המשפחה שיעקוב אחר מצבה הרגשי ובמידת הצורך יתאים טיפול תרופתי..

לובה-11
05/07/17 9:03

אשה בת 90 לא מענינת את אף אחד זאת עובדה כבר ציינתי שרופא המשפחה הגיע רק לאחר תלונה והעובדת הסוציאלית אמרה שמגיע לה רק שני ביקורי בית בשנה זאת שערוריה ולשיקום היא לא נשלחה כי איאפשר לשפר את מצבה.לצערי את זה אמר לי גם פיזיוטרפיסט פרטי.והתזונאית היתה לפני חצי שנה.מה שמעניין אותי זה מה ניתן לתת לה לאכול היום האם דיסת קרונפלור דלילה מספיקה כי ראיתי באינטרנט שכל המזון הרפואי הוא חלבי ואת זה היא לא יכולה לאכול

טל-פדרמן
מוביל קהילה
את המסע הנוירולוגי עברתי כשחטפתי שבץ מוחי בגיל 28, לאחר מכן הוכשרתי כמאמנת רפואית וכיום "עמיתה מומחית" בפרויקט שיקום אישי, בקופ"ח מכבי. יחד עם צוותי עו"ס אני בונה תוכניות שיקום ומלווה חולים מרגע המשבר ועד החזרה לקהילה. בנוסף אני גולשת,חובשת באיחוד והצלחה. ומרצה באוניברסיטת ת"א. יש לי קליניקה פרטית ואני מומחית בניהול משברים רפואיים. ספרים נוספים שכתבתי: הכל בראש- אוטוביוגרפי,המספר את מסע השיקום. את לא נראת נכה- ספר שירים ותובנות. המדריך למשתבץ הצעיר- ספרהומוריסטי עם כלים פרקטיים לתהליכי שיקום. למידע נוסף:  www.hakol-barosh.com  
05/07/17 15:47

1- את הבחירה התזונתית מומלץ לעשות מול התזונאית שבקיאה בתיק הרפואי של אימך.

איציק-ניסני1
05/07/17 21:39

לובה היקרה.אינני רופא.אני סומך את ידי לכל ההמלצות של טל. לגבי האכלה : מניסיוני אני ממליץ לבצע בדיקה במרפאת בליעה שהנה חלק ממרפאת אף אוזן וגרון .יש באיכילוב ואני מאמין בכל בית חולים.שם היא תבדק בבית חולים על מנת להיות בטוחים בסוג המזון שימנע אספירציה(= כניסת מזון לריאות ).אני ממליץ לתת לה מים בצורת גלי (כנראה מה שאתם עושים היום ובישיבה בלבד)ובנוסף את אותו מזון הניתן לתינוקות בתוספת מסמיך כפי שיקבעו במרפאת בליעה .הבדיקה במרפאת בליעה כוללת הכנסת מצלמה לוושט דרך האף .ממליץ להקפיד מאוד לאחר שהיא אוכלת ולהוציא מפיה כל שאריות מזון. את האכלה לא לבצע מיד לאחר שהיא קמה או אחרי התאמצות . לגבי שיקום. במצבה הייתי ממליץ בשלב הזה על התמקדות במעברים בלבד ותפקוד בסיסי.את זה ניתן לקבל דרך מרפאה בעיסוק ופיסיותרפיסט מקופת החולים דרך הרופא משפחה והיחידה להמשך טיפול . מציע לך לגשת לעמה בנוסף לרופא נוירולוג או שיקום על מנת לבצע פרוגנוזה למען שיפור איכות חייה ככל הניתן בכבוד ובנחת .מאחל לה רפואה ובריאות טובה שאפשר

לובה-11
06/07/17 0:53

לאיציק אימי מרותקת למיטה היא לא מסוגלת לשבת בכלל בבילינסון סרבו למרות כל בקשותינו לשלוח אותה לשיקום כי היא לא מסוגלת לשבת גם קלינאית תקשורת הם סרבו לתת לה רציתי כדי שישפרו לה את הדיבור אבל הם טענו בתחילה שאין להם במחלקה הגריאטרית אח"כ אמרו שזה רק למי שיש לו בעיות בליעה בנוגע לשאר הדברים אין טעם שאחזור כי כבר כתבתי עליהם בקיצור מערכת הבריאות רוצה שנמות צעירים.תודה על עצותיך בנושא המזון זה מה שאני עושה. כי כדי שאני אראה תזונאית אני צריכה תור לרופא משפחה ואז הפניה לתזונאית מהיחידה לטיפול בית ועד שהיא תבוא לא יהיה לה אל מי כי אימי תמות ברעב.היא צריכה לאכול היום לא מחרתיים

איציק-ניסני1
06/07/17 23:29

לובה שלום.מציע לך לגשת לייעוץ המגיע לך כחברה בקופת החולים עם מומחה בתחום הגריאטרי.פני למילבת בתל השומר שם תמצאי אביזרים שיעזרו לתפקוד של אמך.נסי להשיג אפילו בהשאלה מיד שרה מטה מתכווננת.גשי למחלקת שיקום גריאטרי בבית חולים תל השומר ובקשי לצפות בחולים ובדרך השיקום הלהם בחדרי הטיפול.אולי ירשו לך .בקשי מהיחידה להמשך טיפול להגדיר את אמך כחולה כרונית הזקוקה לשיקום בבית.אם לא תקבלי פני לנציבת תלונות הציבור של הקופה ולנציבה במשרד הבריאות.בהצלחה

לובה-11
07/07/17 14:45

איציק ביחידה להמשך טיפול אומרים שהם מטפלים רק בחולים סופניים או כאלה שזקוקים למעקב.יש אצלנו מרכז שעוזר לילדים שמטפלים בהוריהם. המנהלת פנתה לעובדת הסוציאלית של קופח והיא ענתה שוב שהמקרה של אימי לא שייך למחלקה לטיפולי בית ושמגיע לה שני ביקורי בית בשנה זאת פשוט שערוריה. מדובר באשה שמרותקת לביתה שלא יכולה לא לשבת ולא לזוז אפילו במיטה.יש לה מיטה מכנית ממשרד הבריאות.הדבר היחיד שהם עשו לאחר שחרורה מבית החולים זה שלחו תזונאית ופיזיוטרפיסט שאמר שהיא לא ברת שיקום.יש לה פצעי לחץ למרות המזרון המיחד עם מנוע חשמלי שקניתי אומנם כל שבוע באה אחות לבדוק את הפצע אבל כשבקשתי אחות פצעים בהתחלה דחו אותי ורק לאחר שהמצב הוחמר והיא היתה במיון שלחו אחות בקיצור אני נלחמת עם קירות כבר שבעה חודשים.כל דבר זה מלחמה גם מדי פעם אני צריכה אחרי מיליון שיחות טלפון להזכיר לאחיות לבוא לראות את מצב הפצע.כעת אני אצטרך להלחם על קלינאית תקשורת איציק אני לא ילדה קטנה אני בת 65 ויש לי בעיות בריאות משלי.ובכלל איזה זכויות יש לה איפה זה מופיע?

טל-פדרמן
מוביל קהילה
את המסע הנוירולוגי עברתי כשחטפתי שבץ מוחי בגיל 28, לאחר מכן הוכשרתי כמאמנת רפואית וכיום "עמיתה מומחית" בפרויקט שיקום אישי, בקופ"ח מכבי. יחד עם צוותי עו"ס אני בונה תוכניות שיקום ומלווה חולים מרגע המשבר ועד החזרה לקהילה. בנוסף אני גולשת,חובשת באיחוד והצלחה. ומרצה באוניברסיטת ת"א. יש לי קליניקה פרטית ואני מומחית בניהול משברים רפואיים. ספרים נוספים שכתבתי: הכל בראש- אוטוביוגרפי,המספר את מסע השיקום. את לא נראת נכה- ספר שירים ותובנות. המדריך למשתבץ הצעיר- ספרהומוריסטי עם כלים פרקטיים לתהליכי שיקום. למידע נוסף:  www.hakol-barosh.com  
06/07/17 23:46

מסכימה עם דבריו של איציק. כדאי לממש את הזכויות המגיעות לאימך ולהעזר באנשי מקצוע שיקלו על מצבה. אין סיבה שלא תהיה מטופלת במסגרות המתאימות.

פרופ--איתן-אוריאל
מומחה כמוני
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
07/07/17 10:42

מסכים עם טל, חשוב לערב תזונאית וכמובן גם קלינאית תקשורת לגבי הבליעה.

איציק-ניסני1
07/07/17 21:48

לובה שלום.מצטער על מסלול הקשה שאת עוברת .אנא הכנסי לאתר עמותת נאמן והתקשרי לקו התמיכה .במקביל צרי קשר עם האגודה לזכויות החולה סיפור המאבק שלך המאוד קשה שהעלית ראוי להגיע לתקשורת .

לובה-11
07/07/17 23:35

תודה