מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אורי אלקיים
פרופ' אורי אלקיים
מומחית לראומטולוגיה, מנהלת המכון הראומטולוגי במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), יו"ר האיגוד הישראלי לראומטולוגיה.
ד
ד"ר חגית פלג
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
פרופ' מרב לידר
פרופ' מרב לידר
בוגרת ביה״ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב cum laude מומחית ברפואה פנימית (2000) ובראומטולוגיה (2006) פרופ׳ חבר קליני באוניברסיטת תל אביב. מחברת מעל 100 מאמרים ופרקים בספרים בתחום הפמפ, המחלות הראומטיות והאוטואימוניות. מנהלת היחידה הראומטולוגית במרכז הרפואי שיבא.

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).

"אצבע הדק" trigger

אנונימי
אנונימי
14/07/17 14:03
9 תגובות

שלום,
יום בהיר "הלכה" לי האגודל.
אי אפשר לכופף, ללחוץ, כאילו שהפרק "בוטל".
הוצע לי להזריק קורטיזון לפרק או לבצע ניתוח.
ב "ריפוי בעיסוק" הצטוויתי להשרות את האצבע במים חמים ומלח ולבתע תרגילי פיזיוטרפיה.
בשלב זה אין לי ענין בהזרקות וניתוחים והשאלה היא אם קיים סיכוי שהאצבע תשוב לאיתנה רק מהשריה במי מלח ופיזיותרפיה.
מישהו מכיר מישהו שהתפטר מהצרה הזו ללא ניתוחים והזרקות ?


תגובות

יורםר
20/07/17 21:41

הזרקת קורטיזון למפרק טריגר פותרת את הבעיה בצ'יק. נסיון אישי.

יורםר
22/07/17 16:31

בא נגיד שיעשעת אותי. מ ו ז ר ק !!! אחרת לא הייתי משתף אותך!

יורםר
23/07/17 12:55

לשם מה אם כך אתה מעלה את הפוסטים הטרחניים שלך? נודניק. ירצו יאכלו לא ירצו לא יוכלו. ביי ביי.

יורםר
23/07/17 18:30

אדוני, האתר הזה מיועד לאנשים שרוצים לעזור אחד לשני ולא לקדם אג'נדות שלהם. תראו איזה קול אני, אני טבעוני. נו, באמת.

יורםר
24/07/17 9:32

קשה לי לבחור הגדרה עבורך בין מוזר למטורלל. ברור לי שאתה צריך טיפול מקצועי, דחוף.

טבעוני, טריגר-פינגר נפתר באמצעות סד מתכת מרופד, למשך שבוע - עשרה ימים וזה נעלם. ברור שזה יחזור אז בכל פעם שמים את הסד. רוכשים בבית מרקחת. לי יש ב 3 אצבעות... הסד עובר מאצבע לאצבע...

טבעוני1
30/07/17 20:02

תודה. הרופא נתן את האצבע בגבס ושלח אותי לריפוי בעיסוק. חודש אני מבצע אמבטיות מלח עם מים חמים ותרגילי פיזיותרפיה וזה כמו כוסות רוח למת. מדוע הרופא לא נתן לי מרשם לסד המתכת? זה לא בסל התרופות? הרופא לא מכיר? זה לא עוזר (-: בקצרה: צריך מרשם רופא או לגשת עצמאית בהנחה שהרוקח יודע משהו שהרופא אינו יודע? שוב, תודה !

עולה גרושים. לך לבית מרקחת, בקש סד מרופד לטריגר פינגר. לא יודע מי המציא את זה, בטח השוויצריים, חסכנים כאלו. הרוקח ת-מ-י-ד יודע טוב יותר מהרופא. חחחח שם אותך בגבס? חחח הרויח עלייך עוד 2-3 טיפולים מכספי הקופה. שלח אותו לריפוי בעיסוק עם הסבתא שלי :)

זאב-8
26/10/20 2:52

כל אחד כותב מניסיונו, אך הדבר לא אחיד, ומשתנה ממקרה למקרה וממטופל למטופל. יש מצב של "נקישה", שהאצבע מתכופפת אך תוך כאב, ויש "נעילה " בו כבר ננעלת ישר או מכופפת לעד. ריפוי בעיסוק וכדורים נוגדי דלקות, לא מבטיחים ריפוי במקרים לא מעטים. אך זה שמרני וכדאי לנסות זמן מה. אפשרות של זריקת קורטיזון, מקובל שעוזרת בחצי מהמקרים, אך מלווה בכאב ובסיכון כלשהוא לפגוע בגיד, בפרט אם יש צורך בזריקה נוספת. ככלל, קורטיזון זה לא הדבר הכי בריא.. התחנה האחרונה מבחינת הרפואה הקונוונציונלית, זה ניתוח קצר בהרדמה מקומית, לשחרר בחתך קטן את הטבעת בה לגיד קשה לעבור. אך תמיד ניתוח זה ניתוח, ולמרות אחוזי הצלחה גבוהים, זה המפלט האחרון. במקביל, ויתכן שרוב רופאי קופות החולים לא יזכירו את זה, זה לא בסל, יש את גלי ההלם, ויש כמה מכונים וכמה מכשירים שונים גם בעוצמתם, וצריך לערוך בירור עד כמה יעיל, כדי להימנע מניתוח. סיפור של כמה מאות שקלים לכל טיפול, וצריך 4-8 בערך. נודה למגיב מקצועי שיתייחס לרמת יעילות גלי הלם לטריגר פינגר. גם אני כעת בבדיקה עבור עצמי לבוהן.