מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

דר' טמיר אפשטיין
דר' טמיר אפשטיין
פסיכיאטר, מנהל מרפאת פוקוס. המרפאה להפרעות קשב במבוגרים, המרכז הרפואי ע\\\"ש שיבא, תל השומר.
ד
ד"ר גבריאל שחר
שמי ד"ר גבי שחר  הוסמכתי לרפואה באיטליה בשנת 1984 והתמחתי בישראל ברפואת ילדים . עבדתי במספר בתי חולים . כיום אני עובד כרופא ילדים בקופת חולים מכבי ומקדיש את מירב מירצי לאבחון וטיפול בהפרעות קשב . שילוב בין שני התחומים מאפשר ראיה מערכתית הן בתחום הרפואי והן בתחום הקשיים התפקודיים במשפחה בבית ספר ומחוץ לו . מרפאת הקשב שלי נמצאת בתל אביב  אשמח לעמוד לרשות הפונים דרך הרשת - כמוני או במרפאתי בצהלה בתל אביב  לקביעת תור 0549119798
ד
ד"ר נעמי וורמברנד
שמי נעמי. מזה תריסר שנים אני עוסקת בסיוע לנוער ומבוגרים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב. כדי להכשיר את עצמי למשימה זו,  למדתי חינוך ופסיכולוגיה בתואר ראשון, ויעוץ חינוכי וחינוך מיוחד בתאר שני ושלישי. כמו כן, אני מאבחנת דידקטית, מאמנת אישית להפרעות קשב, מנחת קבוצות. במשך שנים הייתי מרצה בחינוך מיוחד ופסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה, מכללת בית ברל ומכללת סמינר הקיבוצים. מעבר להיבט האקדמי, אני עוסקת ביזום והקמה של מסגרות מגוונות שפועלות לטובת האוכלוסיה של בעלי לקויות למידה והפרעות קשב. כך הקמתי, לפני כ- 12 שנה, את מרכז מהו"ת (מרכז התעצמות ותובנה)  במכללת סמינר הקיבוצים עבור הסטודנטים עם הלקויות. מאז הוקמו 26 מרכזי מהו"ת ברחבי הארץ עבור תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב במערכת החינוך העל יסודי. המרכזים מנוהלים כרשת ושייכים מבחינה מקצועית למרכז "דרך מהות" של מכללת סמינר הקיבוצים, שאותו אני מנהלת. לפני כשנה הוקם מרכז מהו"ת בכלא מעשיהו עבור אסירים עם לקויות למידה והפרעות קשב. אנו מטפלים גם במובטלים כרוניים  על רקע לקותם, כדי להחזירם לעולם התעסוקה, בשיתוף עם עמותת בעצמי. בנוסף, אנו מנהלים מערך השתלמויות מסועף בחדרי מורים ובקרב מטפלים והורים.   
יפעת אלנקרי
יפעת אלנקרי
נעים מאוד, שמי יפעת אלנקרי דיאטנית קלינית בעלת תואר בתזונה B.SC מטעם אוניברסיטת אריאל ובעלת תואר B.A במדעי ההתנהגות. נשואה ואמא לארבעה. עובדת נכון להיום כדיאטנית כללית וילדים בקופ"ח לאומית, מקבלת בקליניקה פרטית בגינות שומרון אכילה רגשית והפרעות אכילה על כל גווניהן. בנוסף מתרגלת באוניברסיטת אריאל בחוג למדעי התזונה ודיאטנית בפרוייקט אורח חיים בריא מטעם משרד החינוך.
כמוניקשב וריכוזשלום לכולם, חדש כאן ומעוניין לחלוק בחוויות ותובנות

שלום לכולם, חדש כאן ומעוניין לחלוק בחוויות ותובנות

16/07/17 13:47
1 תגובות

אני בן 31 (בקרוב 32), ולפני כמעט שנה התחלתי עבודה חדשה בהייטק והלכתי לאבחון מכיוון שרציתי לדעת סוף סוף האם יש לי בעיה או לא.
לא אספר את כל סיפור חיי אבל שורה תחתונה עברתי מס' נוירולוגים בקופה, לאחר אבחון בסיסי קיבלתי ריטלין רגיל ולאחר מכן ריטלין LA במינון של 20 ו 30.
הריטלין הרגיל היה הכי טוב, הבעיה שעבד רק לשעה וחצי-שעתיים ולאחר מכן הייתה הפוגה וזה היה לי בעייתי מבחינת לו"ז העבודה היומי והלימודים האינטנסיביים שהתחלתי ללמוד. מה גם שהתופעות לוואי היו נוראיות. (מיגרנות, חוסר בשמחת חיים וכו')
המינון שהיה לי טוב הוא 10 מג עבור עבודה שגרתית רגילה ו 20 עבור לימודים.

נוירולוגית בקופ"ח מכבי ביקשה שאנסה אטנט (אדרל), במינון התחלתי (!) של 20 מג פעמיים ביום ולאחר מכן 30 מג פעמיים ביום.
הרוקחים לא הסכימו לכבד את המרשם של 30 פעמיים ביום מכיוון שמשרד הבריאות אינו מתיר לשימוש של יותר מ 40 מג ביום בטיפול ב ADHD.
אז התחלתי עם 20 מג, ונדמה שסוף סוף מצאתי את התרופה האידיאלית עבורי. היא אינה "נועלת" אותי על נושא מסויים כמו הריטלין, אבל יכולות הריכוז והמוטיבציה השתפרו פלאים, וזה ניכר בכל דבר שעשיתי בעבודה\לימודים.

מאז קראתי קצת, והגעתי להבנה כי האטנט (Adderall) נחשב כממכר יותר (בגלל תחושת ה high) וגם בעל סיכון גבוה יותר לפגיעה בריאותית עתידית הן בהיבט מערכת הקרדיו-וסקולרית והן מבחינת מחלות כגון פרקינסון שנובעות ממחסור עקבי בדופמין. (שזה מה שקורה לאחר שימוש ממושך בתרופה).

אם כך, אני נוטל את התרופה כ 3-4 ימים בשבוע ושומר על המגבלה הזאת כבר כמס' חודשים.
נתקלתי במס' מאמרים בפורומים בהם ייעצו לקחת תוספי תזונה מסויימים עבור דברים מסויימים וארצה כאן לספר מה אני לוקח ומה הזמנתי כבר ולשאול באותה נשימה האם הן אכן שימושיים.

L-Tyrosin - אבן היסוד של הדופמין, כמספר שעות לאחר לקיחת הכדור ולאחר שפגה ההשפעה אני לוקח 500 מג, ושוב פעם בערב לפני השינה. כך בעצם 1000 מג יומי, וזה מוריד חלק ניכר מתופעות הלוואי שניכרים במחסור בדופמין. בימים שאני לא לוקח כדור, אני לוקח את זה 3 פעמים ביום, עדיף על קיבה ריקה והרבה מים.

אבץ (ZINC) - האטנט פגע לי בהתחלה בליבידו (חשק מיני) בצורה די חזקה והרסנית, לא היה ברור מה קורה..(לעומת ריטלין שהיה עושה ההיפך) אבל התיסוף ב 30 מג אבץ החזיר את הליבידו למצבו התקין. (ואפילו קצת מעבר)

מגנזיום ציטראט - ידוע כי ממריצים גורמים לאיבוד מינרלים כמו מגנזיום, וסבלתי לאורך זמן מהתכווצויות בשרירים. תיסוף של 400 מג לפני השינה פתר זאת. עוזר במניעת הסתגלות למינון התרופתי.

מה התחלתי לקחת:

B12 - קראתי שתיסוף של לפחות 4000-6000 מק"ג ביום, יכול לשפר את היכולות הקוגניטיביות ולהוריד את תחושת הבאסה שיש בתופעות הלוואי.

ויטמין C - קראתי כי זה עוזר בהוצאת החומר מהגוף, לכן התחלתי לקחת כאשר התקופה מפסיקה להשפיע ולפני השינה.

CoQ10 - אנזים שברמה הכללית אמור להוות גורם שמשפר בריאות למערכת הלב, ומונע נזק למערכת העצבים משימוש ממושך בתרופה.
בנוסף עוזר למנוע הסתגלות לתרופה.

אומגה 3 (שמן דגים) - לשיפור החשיבה הקוגניטיבית

5-HTP - פועל למניעת מחסור בסרטונין במוח.

SAMe - עובד טוב עם B12, משפר נפילות מצב רוח, חשוב עבור דופמין,סרטונין ומטאבוליזם של נורדרינפרין.

כמו כן, קראתי שעל מנת למנוע ככל האפשר פגיעה במערכת העצבים ועל מנת למנוע התרגלות של הגוף, יהיה עדיף לחלק את המינון מאשר לקחת בפעם אחת הכל.
למשל במקום לקחת כדור של 20, לקחת 2 כדורים של 10 בהפרש מסויים זה מזה.

אשמח לחוות דעת מקצועיות בנושא :)


תגובות

אסותא1
02/08/17 16:26

גם אני פחות או יותר בגילך. וכן אני אובחנתי כסובל ADD/ADHD ברמה קשה בתור ילד ניסתי לקחת ריטלין וכו'י אך הפסקתי בגלל התופעות לוואי וכמו"כ גם לא אכנס לסיפור החיים שלי אבל כמובן ההתמודות אם הבעיה של קשב וריכוז קשה מאוד מאוד , ובתכלס מגיל 18 (כ13 שנה) אני לוקח פלוטין / פריזמה 40 מ"ג ביום (למרות שאני לא בטוח שאני הייתי צריך לקחת את התרופה הזאת - וגם ניסיתי להפסיק לקחת אותו והרגשתי מאוד מאוד רע אז חזרתי לזה) ולפני כחצי שנה התחלתי לקחת ויואנס 100 מ"ג ביום ואני מרגיש את ההתכווצות השרירים בגב בעיקר ,יש לציין שעיסויי קצת מטיבים את המצב אבל זה כל הזמן חוזר אז ככה קודם כל אני באמת שמח בשבילך שאתה מצליח בלימודי ההי טק - האם גם לי שי סיכוי?? וחוץ מזה רציתי לשאול את המומחים אם גם לקיחת ויואנס יכול להביא למצבים שהזכרת ? פרקינגסון וכו" ומה אפשר לעשות בנידון , וכן אם לקחית התוספי תזונה האלו לא פוגעת בפעילות התרופה?