מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר גרשון פינק
מנהל יחידת הריאות במרכז הרפואי קפלן.
דר-ניסים-אריש
דר-ניסים-אריש
בוגר הפקולטה לרפואה האוניברסיטה העיברית, ירושלים. מומחה ברפואה פנימית ובמחלות ריאה . רופא בכיר ביחידה למחלות ריאה במרכז הרפואי שערי צדק.
אורנה יריב
אורנה יריב
www.PhysioClick.co.il יועצת בכירה לפיזיותרפיה. פיזיותרפיסטית משנת 1989. בעלים, מנכל״ית ויזמית של פיזיוקליק- PhysioClick : המרכז הארצי לייעוץ מהיר, לווי והתאמה של פיזיותרפיה פרטית, מתוך מאות פיזיותרפטרפיסטים פרטיים בכל הארץ ובכל התחומים. טיפול בקליניקה, ביקור בית או יעוצי פיזיותרפיה און ליין . www.PhysioClick.co.il מרצה בכנסים וקורסים בארץ ובחו״ל למדתי באוניבסיטת תל-אביב ובית חולים "אסף הרופא".  מאז עוסקת בעיקר בחולי ריאות בגילאים השונים. בעבר 10 שנים במכון פיזיותרפיה ב"מכבי" בתחום האורטופדי, ובבית חולים ״ לניאדו״ בשיקום ריאות ובמחלקת ילדים בתחום הנשמתי. כל 30 שנות עבודתי עשיתי אלפי ביקורי בית למטופלים שסבלו מבעיות מכל הסוגים: בעיות אורטופדיות, נשימתיות, תפקודיות ועוד. שנים רבות טיפלתי בחולי CF כולל ליווי לחו"ל להשתלת ריאות. השיתתפתי בקורסי ריאות וכנסים רבים בארץ ובבלגיה. חברה באירגון ERS האירופאי למחלות ריאה. מוזמנים: https://physioclick.co.il
כמונינשימההתקף אסטמה כבר שבוע

התקף אסטמה כבר שבוע

31/07/17 22:07
5 תגובות

בשני שלישי שעבר הייתי בעבודה רצוף. בשני בערב אחרי קצת יותר מיממה שהרגשתי קצת מוזר אבל לא משהו מוגדר להוציא כאב ראש ששייכתי לשעות ארוכות מדי בחום , הרגשתי פתאום חלשה והתחיל לכאוב לי לנשום. (אני לוקחת את המשאף עם ספייסר והייתה לי תחושה שנכנס פחות מהמשאף לפני שבוע..יש לזה טעם די ברור כשזה עובד ולא היה ..)
נרדמתי סביב 12 בלילה אחרי אינלהציה וכדורים שהיו איתי במקרה מהתקף קודם.. ביום שלישי בערב עוד הרגשתי פשוט חלשה ואז התחילו הצרות ביום רביעי כשהגעתי לרופא המשפחה הוא היה מאוד נחרץ קיבלתי ישר ימי מחלה .. הצילום חזה היה תקין ..בשישי בערב אחרי שלקחתי את כל התרופות שיש לי בבית התייאשתי ועליתי למוקד של קופת החולים.. הרופא שינה מינוני תרופות ואמר שאם זה לא יעזור זאת החלטה שלי מתי ללכת למיון(הוא לא נתן הפניה).
אתמול רופא המשפחה שינה שוב מינוני תרופות וזה הלילה הראשון שהצלחתי לישון בו מזה שבוע (כנראה הכפלת מינון הסטראוידים עשתה משהו)
אני אמורה להפסיק מחר את הכדורים הסטרואידים וביום שישי את האינלציה עם הסטרואידים .. ולחזור לעבוד ביום שני.

אני מודה שאני נורא מוטרדת מכל הבלגן הזה ומידע שמצאתי באינטרנט היה בעיקר מפחיד ופחות מועיל.
לציין שבתיק הרפואי שינו את ההגדרה מ"אסתמה לא נשללה" ל "רוב הסיכוויים אסטמה" (תסלחו לי על התרגום המוזר לעברית).

הייתי רוצה שמישהו יעשה לי קצת סדר ושיתן לי הנחיות מדויקות יותר מה לקחת מתי .. זה נשמע נורא בסיסי אבל זה מסובך ..
בנוסף באיזה מצב אתם מחליטים שזה רעיון טוב למיון ? מתי עם מד"א ומתי לא?

יש לי בבית מד סיטוראציה הכי נמוך שמדדתי בשבוע הזה היה 83.
מבחינת תרופות : פלאטיפורם זה הקבוע . יש לי כמובן גם ונטולין. באינלציה יש לי בודיקורט, אוורנט וטרבולין. בכדורים יש בטנזול (אני אלרגית לכדורים הרגילים).

תודה
נ.ב
אל תרשמו לי על טיפולים טבעיים תאמינו לי שניסתי מספיק מזה.


תגובות

ירדן7
04/08/17 10:23

לפנינה שלום . ממתי את נעזרת בחולים ולא ברופאים . בקשר לסטוראציה פחות מ 90 זה לא טוב את חייבת ברור מעמיק בקשר למצבך

ירדן7
04/08/17 10:35

אים יורשה לי לציין אני סובל מזה 13 שנים [מפיברוסיס ריאתי ] לפני 6 חודשים עברתי השתלת ריאה ימנית מצבי טוב . אני אף פעם לו שמעתי בקול חולים מה לעשות במחלתי המקום הוא מרפאת ריאות .בהצלחה

פנינה-27
04/08/17 14:40

הי, אחרי למעלה משנתיים שאף אחד לא מצליח להבין מה קורה איתי האינטרנט הפך להיות לחלק מהכלים. ביחס לאיך שהרגשתי לפני שבוע אני מרגישה יותר טוב . קיבלתי תוצאה של בדיקת דם שחזרה גבולית(טראפטז) והבנתי ש המחלות שקשורות לזה יכולות להסביר את כל מה שעובר עלי ..וגם רשימת התסמינים נראת כאילו אני כתבתי אותה.. יש לי עוד כמה בדיקות להשלים .. אבל זה הרגיע אותי קצת .. וגם ההשפעה של מום הלב שיש לי נשללה השבוע לחלוטין, ככה שלפחות אני מגיעה לסופ"ש קצת יותר רגועה.

דודו15
07/08/17 19:23

חבל לך על הזמן לחכות לשמוע דעות כאן, זה לא יעזור לך בכלום, תתרכזי אך ורק ברופא משפחה טוב, רופא ריאות, ומאמנת נשימות, ורק אתם את יכולה להצליח

דר-ניסים-אריש
מומחה כמוני
בוגר הפקולטה לרפואה האוניברסיטה העיברית, ירושלים. מומחה ברפואה פנימית ובמחלות ריאה . רופא בכיר ביחידה למחלות ריאה במרכז הרפואי שערי צדק.
16/08/17 0:31

שלום רב לא ברור לי לפח מה שכתבת מה האבחנה הראתית ואיזה בירור עברת? ( תפקודי ראות , מבחני תגר , CT חזה וכו) מסכים עם דודו 15 שאת צריכה רופא ראות טוב להמשך הבירור והטיפול.