מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

דניאלה הרצוג
דניאלה הרצוג
ד"ר (PHD) דניאלה הרצוג עובדת במכבי כאחות אונקולוגית מחוזית במחוז ירושלים שפלה. בעלת תואר שני ותואר שלישי במדעי הרפואה בתחום התמודדות עם סטרס וחרדה.
כמוניסרטןזלילה לילית

זלילה לילית

10/09/17 5:45
10 תגובות

שלום,
אני חדשה כאן והחלטתי לשתף, להתייעץ כי אני כבר מיואשת ומרגישה שחייבת לטפל בתופעה.
אני בת 52 , ביתי בולימית בעבר, נגמלתי לפני 13 שנה בערך, הרבה שנים שומרת על המשקל , אבל בליל מתעוררת הרבה פעמים, כל שעה וחצי, שעתיים בערך, ואוכלת גלידות, רק גלידות , לא שולטת בזה ואני רוצה מאוד להפסיק, לא רוצה לאכול בלילה, מה עושים? איך פותרים את הבעיה, זה מאוד מציק לי שאני לא נותנת מנוחה לקיבה בלילה. אשמח לעצות, עזרה.תודה ויום טוב לכולם.


תגובות

dafni
12/09/17 17:50

אולי תתחילי בזה שלא תחזיקי גלידות בבית? נסית?

יעל42
12/09/17 21:43

כן, לפעמים אני שולטת בעצמי ולא נוגעת בדברים אחרים אם אין לי קרטיבים( דיאטתיים) ולפעמים אין לי שליטה ואני אוכלת ריבה בכפית או 2 יוגורטים או לבנים עם סוכרזית, אני לא גרה לבד, כך שלא יכולה לא להחזיק כל מיני דברים....ובעיקר אני מחזיקה את הקרטיבים כי אני יודעת שבדכ אני אוכלת רק 2 ושות ההמשקה חם, בדכ קצת חלב חם עם מים וכפית שטוחה של קקאו, וזה מספק ומרגיע אותי, פשוט מפריע לי שאני בכלל קמה וזוללת משהו....אני גם לועסת המון מסטיקים בלי סוכר.....

יעל42
13/09/17 22:12

דפני שלום, תודה רבה ! מסכימה איתך שאני חייבת לטפל בבעיות השינה, אעשה זאת, כי אולי באמת שם שורש הבעיה. אני שותה כמעט כל ערב שוקו חם ואני נרדמת , אין לי בעיה להירדם גם בלי השוקו, הבעיה היא שאני מתעוררת אחר כמה פעמים בלילה, יכול להיות שאני לא אוכלת מספיק במשך היום, אז הגוף רוצה להשלים בלילה,.... שיהיה לך ערב טוב!

dafni
13/09/17 11:38

אולי את צריכה לבדוק מה אפשר לעשות כדי לשפר את השינה שלך. אם תשני טוב, אז מן הסתם לא תאכלי בלילה. אגב, לי אין בעיות אכילה, ובטח לא בלילה. אבל יש לי בעיות שינה. ולפעמים באמת כוס שוקו חם היא פתרון טוב למי ששנתו נודדת. אבל אם אותך זה לא מרדים, אז אולי שווה לבקש מרופא משהו קל לשינה יותר טובה. או אפילו ללכת למעבדת שינה. ועוד משהו, גם אני אוהבת יוגורט, וממתיקה אותו עם סוכרזית. לפעמים מוסיפה גם טיפה לימון לקבלת רמת החמוץ-מתוק שאני אוהבת. אבל, אני מוסיפה לו 2-3 כפות קוואקר. בקוואקר אין הרבה קלוריות, אבל זה שילוב יותר משביע מאשר 2 יוגורטים. בשבילי זו ארוחת בוקר. לפעמים אני מוסיפה גם פירות יבשים, או תפו"ע חתוך. אבל מציעה לך לנסות קודם בלי. עוד משהו, - מתי את אוכלת את הארוחה האחרונה לפני שאת הולכת לישון? אם את הולכת לישון רעבה, אז סביר שלא תשני טוב, וגם סביר שתאכלי בלילה. בהצלחה.

איזבל-מיקל
13/09/17 20:28

לרוב בלילה שאנו מתעוררים המחשבות והפחדים מתחילים להפריע לנו לישון ואז מגיע הגלידה המנחמת , אכילת לילה לרוב היינה אכילה רגשית . אני מניחה שאת יודעת אחרי שנגמלת . מה עזר לך בזמנו , מה הקושי שאת פוגשת היום ? אם היה לך פעם אנרגיה להתמודד אפשר להעיר אותה גם היום . חיבוק של אור לדרך

יעל42
13/09/17 22:18

איזבל שלום ונעים מאוד! מסכימה בהחלט שהשלילה הלילית היא רגשית, אני לא יכולה להצביע על בעיות ופחדים, אבל אני מאמינה שהם שם..... אחרת לא הייתי מתעורררת.... מה שעזר לי להיגמל מה בולימיה היה מקרה פשוט מאוד, ונתקפתי באחד מהתקפי הבולמוס, אכלתי מלא ולא הצלחתי להקיא...., הרגשתי כל כך רע עם כל האוכל הזה בתוכי שהבטחתי לעצמי שלא עושה הזה יותר וכך נמשך עד היום, היו ויש פעמים שמאוד בא לי לטרוף את העולם ולהקיא, אבל כל כך פוחדת שלא אצליח להתרוקן שאני לא מעיזה,, היום אין לי את האנרגיות של אז כי היום יש יותר דברים שמטרידים אותי ומעסיקים אותי .... תודה רבה על תגובתך!

איזבל-מיקל
16/09/17 20:33

יעל יקרה ממש מבינה את הלחץ , אולי כדי לדבר עם מי שהו בנוסף מאוד ממליצה על מיינדפולנס מדיטציה העוזרת להפחתת לחץ . חיבוק יקרה

יעל42
16/09/17 22:14

תודה רבה! ושיהיה שבוע מקסים!

עינת-123
26/09/17 10:13

עוד כיוון של בעיה הוא תפריט עם הרבה סוכר. כמו להרדם עם שוקו. ההתעוררות בלילה זה בגלל סוכר בדם שצומח ואז יש תחושה קשה של רעב. זה דווקא כי אוכלים סוכר במשך הערב, מה שמקפיץ את רמות הסוכר, וזה מוביל לנפילת סוכר בלילה. מנסיון שנים שלי- בתקופות מאוזנות בהן אני אוכלת בריא דברים עם ערך גלימה נמוך ופחות פחמימות- אני לא קמה ברעב באמצע הלילה. בתקופה כמו עכשיו שאני רע, שאותה מתוק וכו- אני מתעוררת בלילה לעוגה/פיתה/ריבה וכו. זה הסממן הגופני של ההתמכרות לסוכר.

עינת-123
26/09/17 10:14

*ערך גליקמי נמוך: לא סוכר, לא תירס, לא תפוח אדמה, לא קמח לבן. כן אורז מלא, פסטות שעועית, קטניות, מהפירות אגס ותפוח ירוק ודובדבנים.