מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אמיר און
פרופ' אמיר און
מנהל מכון הריאות, מרכז רפואי שיבא, תל-השומר.
ד
ד"ר מיה גוטפריד
מנהלת המכון האונקולוגי במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא.מומחית באונקולוגיה ורפואה פנימית, עוסקת שנים רבות בתחום סרטן הריאות.
כמוניסרטן הריאותשיעול אחרי כריתת אונה

שיעול אחרי כריתת אונה

4 תגובות

עברתי ניתוח לובקטומי (כריתת אונה) בריאה ימנית לאחר גילוי אנדרוקרצינומה. כעת, חודש וחצי לאחר הניתוח אני עדיין ממשיך להשתעל ומוציא ליחה צמיגית אך שקופה. השיעול בא לעיתים בהתקפים חזקים עד כדי הקאה.
נאמר לי שאם אני אקח תרופה לדיכוי השיעול, הליחה תרד ואני אגיע למצב של דלקת ריאות.
1. האם כך?
2. האם אפשר לקחת חומר אנטי איסטמין לייבוש הליחה?
3. כמה זמן זה סביר שאני אמשיך להשתעל ככה?
תודה


תגובות

פרופ--אמיר-און
מומחה כמוני
מנהל מכון הריאות, מרכז רפואי שיבא, תל-השומר.
22/10/17 9:24

כריתת אונה גורמת לשינוי מבנה צנרת הנשימה. מפני שאין וואקום בבית החזה, האונות שנותרו משנות את המיקום שלהן ולכן גם משתנה מצב צנרת הנשימה. לכן גם זרימת האויר אינה ישרה או מערבולתית. צריך לתת לגוף זמן הסתגלות למצב החדש. זאת הסיבה השכיחה, אבל צריך לוודא שאין גורמים אחרים כגון : זיהום, הצטברות נוזל פלאורלי (נוזל בין דופן בית החזה לריאה), גוף זר כמו סיכה או תפר המפריעים לנשימה וכד'. אם שללו את כל האפשרויות הללו, נשארים עם הסיבה הראשונה, כאמור השכיחה, ואז צריך לחכות כ-3 חודשים עד להתארגנות והתיצבות המערכת.

דני-בן-יעקב
22/10/17 10:45

תודה רבה

דני-בן-יעקב
07/05/18 22:25

כשכתבתי לך את הנ"ל, הייתי אופטימי. כעת , שמונה חודשים (8!!!) לאחר הניתוח ואני עדיין משתעל. עברתי ברונכוסקופיה, עברתי ושיניתי מספר משאפים וגם כדורי נקסיום 40 מ"ג פעמיים ביום לא עוזרים. עדיין משתעל . רופא גסטרו אצלו הייתי היום ממליץ על PET CT. מה דעתך?

פרופ--אמיר-און
מומחה כמוני
מנהל מכון הריאות, מרכז רפואי שיבא, תל-השומר.
08/05/18 8:49

בהמשך לתשובתי הקודמת, אבהיר שאין סכנה של הופעת דלקת ריאות בשל תרופה להקלת השיעול. התכשיר המקובל- קודאין – עלול לגרום עצירות אם נוטלים יותר מידי ממנו אבל לא לדלקת ריאות. תכשירים נוגדי אלרגיה לא יעזרו, אלא אם מראש סבלת מאלרגיות. בכל מקרה בשל הימשכות התלונות יש להיבדק עי רופא כולל ביצוע צילום בית חזה. בהצלחה