מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' משה פיליפ
פרופ' משה פיליפ
פרופ' משה פיליפבוגר בית הספר לרפואה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, התמחות ברפואת ילדים בסורוקה ותת התמחות באנדוקרינולוגית ילדים באוניברסיטת מרילנד שבבולטימור ארה"ב. פרופ' פיליפ מנהל את המכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת במרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל מאז 1997. בנוסף, משמש פרופ' פיליפ כסגן דקאן למחקר ופיתוח בפקולטה לרפואה על שם סאקלר באוניברסיטת ת"א.
דר שרי קרפל וולסקי
דר שרי קרפל וולסקי
בוגרת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בן גוריון בנגב. מומחית ברפואת ילדים , התמחות ברפואת ילדים בבית חולים לילדים שניידר.מומחית בהתמחות על באנדוקרינולוגיה וסכרת ילדים בבית חולים שניידר.
רותם דיאמנט
רותם דיאמנט
אחות אחראית מרפאה אנדוקרינית. אחות מוסמכת 25 שנים, בעלת תואר שני בסיעוד מאוניברסיטת חיפה. בוגרת קורס טיפול נמרץ ילדים.
שיר קליר הרפז
שיר קליר הרפז
פסיכולוגית בהתמחות שיקומית במכון אנדוקרינולוגיה וסוכרת, ביה"ח שניידר. בוגרת תואר שני בנוירופסיכולוגיה שיקומית מהמכללה האקדמית תל אביב יפו.
פאטימה צרצור
פאטימה צרצור
דיאטנית ביחידה לתזונה ובמכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת במרכז שניידר לרפואת ילדים. בעלת תואר ראשון במדעי התזונה, הפקולטה למדעי החקלאות, המזון ואיכות הסביבה באוניברסיטה העברית בירושלים. בוגרת קורס הטיפול התזונתי בסוכרת, קורס הנחיית קבוצות, קורס תזונת פגים ותינוקות. בעלת ניסיון רב בהתאמת הטיפול התזונתי לילדים, בהתאם לצרכיהם והעדפותיהם של הילדים ומשפחותיהם. מטפלת בילדים ובמבוגרים בקליניקה פרטית.
כמוניבעיות גדילההכל על תזונה וגדילה: בואו לשאול את התזונאית בת אל גולדשטיין!

הכל על תזונה וגדילה: בואו לשאול את התזונאית בת אל גולדשטיין!

14/12/17 11:58
14 תגובות

אילו מזונות מועילים לגדילה? כיצד לעודד תיאבון אצל ילדים? אילו הרגלי אכילה נחשבים כמומלצים?
אנו מזמינים אתכם לשאול את בת אל גולדשטיין, תזונאית במרפאה האנדוקרינולוגית בשניידר, שאלות בנושא תזונה וגדילה, ביום ב', ה-25.12.
*כתבו את שאלתכם כבר כעת בשירשור זה! >>*


תגובות

ליאורה.לי
18/12/17 11:06

שלום בתאל, ילדי בן שלוש ונחשב כ"סרבן אוכל", עם זאת, נחשב באחוזון ממוצע לגילו בהתאם למשקלו וגובהו. האם יש משהו שניתן לעשות בנוגע לסרבנות האוכל? הוא בקושי אוכל.... אפשר לומר שחי על שתיה, מים. אודה לעצה מלומדת! תודה רבה

אפתח בשאלה: מה הרקע לסירוב? ראשית, יש לבחון את יחסי הכוחות והדינמיקה סביב שולחן האוכל. הייתי מציעה להציג בפניו את האוכל ולהמשיך ולחשוף ולשים בצלחתו אך מבלי להכריח אותו לאכול. עליו להבין שהוא צריך לשבת בשולחן לארוחה משפחתית (בהנחה ויש כזו, ורצוי שתהיה) הוא מחוייב לשבת בשולחן אך לא לאכול. שנית, האם אוכל ממתקים במקום/ לפני הארוחה? וכך מגיע שבע לארוחה? רצוי לא למנוע לחלוטין מתוקים אך לחייב "ארוחה מזינה" טרם אכילת הממתק. שלישית, ניתן לקחת אותו לסופר, כל פעם למחלקה אחרת, להסביר לו על מזונות מסויימים לפי קבוצות: ממרחים/ יבשים/ מוצרי חלב- ולתת לו לבחור בכל פעם ממרח אחד או סוג אחד של מזון "חדש", מידי שבוע. הילד ירגיש מועצם שהוא בוחר בעצמו. רביעית, ניתן "לשחק" באוכל להיעזר במשחקי טעימות, תוך כיסוי העיניים, ולתת לו לנחש מה אכל- רצוי בתחילה לשים אך ורק מאכלים שאוהב ובהמשך, לאחר שכבר נהנה מהמשחק לחשוף אותו כל פעם למאכל אחד "חדש". ישנם משחקים מסוגים שונים המעורבים באכילה, זוהי רק דוגמא. בנוסף, ניתן לשלב אותו בהכנת האוכל במטבח, בהתאם לרמתו- דבר שעשוי להגביר את היענותו למאכל: למשל, לערבב טחינה גולמית עם מים, למעוך אבוקדו או למעוך ביצה קשה. בעת הגשת המאכל לשולחן, יש לשתף את המשפחה כי הילד ביצע בעצמו את הפעולה ובאופן זה להעצימו ולתרום לתחושה חיובית.

רונית-1971
24/12/17 14:04

שלום בת-אל, האם בגיל 14, כשנה לאחר קבלת המחזור, יש עדיין משמעות לתזונה בהקשר של גדילה? ואם כן, האם הרכב המזונות משמעותי, או רק הצריכה הקלורית? תודה!

הרכב התזונה חשוב תמיד, בגילאי הגדילה וגם בסוף שלבי ההתבגרות. חשוב לאכול מכל קבוצות המזון לתפקוד אופטימלי של הגוף: מקבוצת הדגנים, קבוצת המאכלים העשירים בחלבונים, קבוצת המאכלים העשירים בשומנים, ירקות ופירות. וכן, להמעיט בקבוצת הסוכרים והממתקים והשתייה מתוקה. ולהמעיט ככל האפשר בקבוצת המזונות הקנויים והמעובדים.

השרף
24/12/17 22:08

שלום רב ייבוש צמחים והפיכת לרבקה מה המשמעות

חלינקה-ש
25/12/17 8:43

שלום שרף, כדאי למקד את השאלה בתזונה וילדים בכדי לקבל מענה מתאים. בהצלחה!

nenit
25/12/17 8:32

שלום, האם זה נכון שמוצרי חלב, שידוע שהינם עתירי הורמונים - מאיצים גדילה? האם בגילאים 5-10 מומלץ לצרוך מוצרי חלב או תחליפי חלב? תודה

במוצרי החלב אכן קיימת כמות מסוימת של הורמונים, אך בצורה מזערית ומפוקחת. לפיכך, עדיין נחשבים כמקור עיקרי וחשוב לסידן בתזונת הילד. כמובן שההמלצה נוגעת לגבינות, חלב ניגר ויוגרטים "לבנים", אך לא למעדנים שעשירים בסוכר.

morani.
25/12/17 8:39

היי בתאל, בתי, בכל בוקר בגן מקבלת ארוחת בוקר (חלב, ביצים, ירקות). אך כשמתעוררת בבוקר מבקשת לשתות (מים) ולאכול משהו קל (קרקר, ביסקוויט וכדו). מה הכי נכון לתת לילדה בת שלוש לאכול כאשר מתעוררת בבוקר בבית לפני שהולכים לגן?

היי מורן, ארוחת הבוקר מספקת חלק משמעותי מרכיבי התזונה היומיומיים ותורמת למצב הרוח, במיוחד לאחר צום הלילה. בהנחה וביתך אוכלת ארוחה מלאה בגן הכוללת את כל אבות המזון- אכן ניתן לאכול ארוחת בוקר קלילה בית הכוללת שילוב של פחמימה וחלבון, לדוגמא, יוגורט (או משקה יוגורט) עם פרי, פרוסת לחם עם ממרח כמו גבינה לבנה, גם כוס שוקו או חלק עם מעט קרקרים הינה אפשרות טובה.

חיימוני
25/12/17 11:50

שלום בת אל האם יש מזונות- על שמומלצים לילדים? אם כן מאיזה גיל ואילו? תודה מראש!

כשמדברים על 'מזונות-על' או super- foods לרוב מתכוונים לתאר סוג של מזון שמכיל כמות גדולה מהרגיל של מרכיבים שמסייעים לפעילות תקינה של הגוף. אך למעשה, כאשר אוכלים מגוון, מכל קבוצות המזון, אין סיבה להגיע לחוסרים תזונתיים. לכן, באופן כללי, אין ממש במושג הזה. ההנחייה היא לאכול מגוון וזו מילת המפתח בתזונה. עם זאת, הייתי מדגישה מנה בשרית יומ-יומית למען צריכה סדירה של ברזל, מוצרי חלב ומזונות המכילים סידן לבריאות העצם, ירקות, פירות וקטניות (מגוונים!) העשירים בויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים, שקדים ואגוזים לחומצות שומן מין הצומח ודגנים מלאים במידה.

מערכת-כמוני
25/12/17 19:01

אנו מודים מעומק הלב לבת על המענה המקצועי והמפורט לשאלות הגולשים!

 

בשמחה רבה! תמיד כאן כדי לענות על שאלות!