מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

התייעצות

2 תגובות

אני רוצה להתייעץ לגבי מספר דברים שקשורים לחברה טובה, מתוך ידיעה שהתייעצות לא באה במקום היוועצות עם רופא וכו'.

לפני שנתיים, חברה שלי התחילה לחוות מספר תסמינים. בעקבות אותם תסמינים החלה תהליך רפואי - נערכו בדיקות אצל מומחים נוירולוגים ובנוסף היא מצויה בתהליך פסיכולוגי. שני המקורות הללו לא יודעים לספק לה תשובות באשר לתסמינים שקורים לה בזמן ההתקפים שהיא חווה. התסמינים הם:
א) מעין שיתוק של הגוף - הרגליים נעשות כבדות עד לנקודה שבה אף אינה יכולה להזיז אותן. למעשה, כל הגוף שרוי בשיתוק. השיתוק לא קשור למודעותה, היא מודעת לכך שהיא מצויה בהתקף, אך אינה מסוגלת להגיב ובקיצור הגוף לא משתף איתה ממש פעולה.
ב) כאבי עזים באזור המצח.
ג) אדמויות בעיניים ( לפי החברה, האדמויויות קורית במקביל לכאבים באזור המצח).
ד) קושי בשליפת אירועים מהזיכרון הקשורים לטווח הקצר.
ה) אם היא מצליחה לדבר, מדובר במילים בודדות, והיא לא מצליחה לדבר בצורה מאורגנת.

דברים שאינם קשורים לעתות של התקפים:
1) כאב ראש עז שבא בעקבות רעשים חזקים (כדוגמת מטוס).
2) סיכול אותיות בדיבור.
3) חזרה על היגד שכבר נאמר בשיחה ובא באין הקשר.
4) ירידה בתפקוד התעסוקתי ( קשור בקשר ישיר לירידה בתפקוד הפיזי)
5) מעבר חד מבחורה שהייתה בעלת מוסר גבוה של עבודה, שעובדת בין 10 שעות ביום ל-12 שעות, וכיום 6 שעות גובות ממנה מאמץ אדיר. היא טוענת שחשה סחרחורות, עייפות, כבדות.

שאלתי היא: האם אתם חושבים שיש קשר לסכיזופרניה? אם כן, מה גורם לכם לחשוב כך? אילו מהתסמינים? האם לדעתם יש קשר לסוג הסכיזופרני הקטטוני?

מודה מראש לכל העונים.


תגובות

יעל68
25/12/17 14:11

אני חושבת שבשביל אבחנה מדויקת עדיף לה ללכת לפסיכיאטר.

צל-לילה
05/12/18 12:59

היי, אני לא יודע מה זה, אבל אני חושב שזה מסיבה - זה פשוט לא סכיזופרניה, נסי לבדוק אצל רופא המשפחה, לא נראה לי שיש לך משהו לחשוש מהטיפול, וכדאי שתעשי זאת בדחיפות די עכשיו, יכול להיות שיש פה איזה משהו שמעיק פיזית על המוח. תהיי בריאה גם את, וגם החברה הלא סכיזופרנית שלך צל לילה