מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותשאלה על תרופות פסיכיאטריות

שאלה על תרופות פסיכיאטריות

3 תגובות

אני יודעת שבנזואידים ממכרים, אבל האם גם תרופות אנטי פסיכוטיות ונוגדי חרדה ודיכאון?
אני מקבלת תרופות אנטי פסיכוטיות ונוגדי דיכאון וחרדה וחשבתי לעצמי, יכול להיות שהגוף מתרגל לתרופה (הוא מתרגל אצלי כבר כעובדה כי כל שנה החליפו לי כדורים בשלוש וחצי שנים שאני מטופלת בכדורים), אבל מתרגל בקטע רע, כמו בתרופות נרקוטיות, והגוף שלי חייב את הכדור ותוצאה מכך ההפרעות הנפשיות שלי מחמירות בגלל התלות בכדור ולא בגלל שפשוט המצב מחמיר? קראתי בנושא אחר לגמרי ברפואה שזה קורה לאנשים שבגלל שמפתחים תלות בכדור אז המחלה מחמירה, זה קורה גם עם תרופות פסיכיאטריות (שהן לא בנזואידים כמו קלונקס, כי אני יודעת שזה ממכר)?


תגובות

סימה-לבני
14/01/18 22:15

שלום רב,

 

תרופות שגורמות להתמכרות ניתן לזהות באמצעות העלון לצרכן שלהן, כי המידע זמין לכולם, ואת הזכרת בצדק את הבנזודיאזפינים.

התרופות האחרות לא גורמות להתמכרות במובן הרגיל של המילה, אלא חלקן מפסיקות להשפיע לאחר תקופה, ובמקרים אחרים יש שינויים במחלה והטיפול כבר לא מתאים, והסיבות למה התרופות שפעם עזרו, מפסיקות לעזור, הן לגמרי אישיות ושונות מאחד לשני.

המשמעות היא שצריך להיות כל הזמן בקשר עם הרופא, צריך לעקוב אחר התגובות, החיוביות והשליליות, וצריך להתאים את הטיפול למצב הקליני.

זאת גם הסיבה שכדאי להעזר בטיפולים פסיכולוגיים, והתנהגותיים שעוזרים לא פחות מתרופות בחלק גדול מהמצבים שהזכרת.

מצטערת שאין לי מידע יותר מעניין וחד משמעי בנושא,


 

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות"

שלום רב.

טופלתי במשך חצי שנה בצימפלס+קלונקס+וקונצרטה 36

במהלך החצי שנה לא היה כל שינוי ברגע שהעלו לי את הקונצרה ל54 הכל השתנה נהייתי שוב אני מלא מוטיבציה, אנרגיה,ושמחת חיים זה נמשך במשך חודש ואז הכל חזר לקדמותו,מכוון שלקונצרטה הייתה השפעה אדירה קבעתי תור לנירולוג והוא נתן לי אטנט ו10 מ"ג עד 40מ"ג לא הייתה שום השפעה.

השאלה שלי היא ניסיתי המון נוגדי דיכאון כמעט מכל המשפחות ואפילו עשיתי נזעי חשמל שבכלל לא הועילו אפילו הזיקו מחקו חלק גדול מהעבר לצמיתות

עכשיו שהבנתי שבעיית הקשב והריכוז יכולה לשפר את הדיכאון.

לכן אני אומר שיש תרופה שעדיין לא ניסיתי אותה ויש המון תגובות טובות עליה חשבתי להתייעץ אם הפסיכיאטרית שלי לגבי שילוב של סימבלטה+אדרונקס+ויואנס?

שילוב זה הולך ביחד או שזה לא מתאים מבחינה כימיכלית?

heal631
05/09/20 16:29

מפחיד