מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניקיצורי קיבה (ניתוחים בריאטריים)אוכל המון - 3 חודשים אחרי מיני מעקף

אוכל המון - 3 חודשים אחרי מיני מעקף

08/02/18 21:02
5 תגובות

היי,

לאחר 3 חודשים מהניתוח, רעב כל היום ובעיקר מתעסק במה אכלתי ומה אוכל צהריים.
יכול לאכול יחסית המון. למשל: פיתה שלמה עם פסטמה או גבינה צהובה, רבע עוף עם תוספת (נודלס/אורז/בטטה)
ירדתי 17 קילו עד כה. כעת הירידה איטית יותר, כמובן.

מה זה אומר על הניתוח, אם אני יכול לאכול כ"כ הרבה???
דיברתי עם מישהו שעשה את אותו הניתוח אצל אותו המנתח, לפני 3 שנים - הוא אומר לי שהוא עדיין לא יכול לאכול חצי מהכמויות שאני אוכל.
האם זה אומר שהניתוח נכשל?
אשמח לשמוע מניסיונכם.


תגובות

Skik
11/02/18 7:40

בוקר טוב,גם אני עשיתי ניתוח מיני מעקף ואני כבר שנה וחצי אחרי הניתוח.כמוך גם אני יכולה לאכול כמויות יחסית גדולות לעומת אנשים אחרים שעברו את הניתוח ולא יכולים לאכול חצי מהכמויות שאני יכולה.לדעתי זה לא אומר שהניתוח נכשל אלא,הצליח כי עדיף להיות מסוגל לאכול מאשר לא להיות מסוגל לאכול.פשוט חשוב לאכול מאכלים שמותר ולשבוע מהם וכמובן לא להעמיס ולהרחיב את הקיבה.אני ירדתי כבר 64 קילו מאז הניתוח למרות העובדה שבכל השלבים הצלחתי לאכול כמויות יפות של אוכל.אני אמנם לא אוכלת פיתה אבל כריך בטוסט אני בהחלט אוכלת כמעט כל יום.וכשאני אוכלת נודלס עם חזה עוף אז אני אוכלת בערך שליש מהמנה שמוגשת במסעדה.נראה לי שהכי חשוב להקפיד לאכול נכון ואם יש תחושת רעב פשוט לאכול באמת כל 3 שעות משהו וכך משתלטים על תחושת הרעב.מקווה שעודדתי אותך כי אני זוכרת שגם אני בהתחלה מאוד נלחצתי מהכמויות שאכלתי יחסית לחברים שעשו את הניתוח שנתיים לפני ועד היום לא מסוגלים לאכול.היום אחרי שנוכחתי שאני יורדת במשקל למרות הכמויות אני מבינה שיש חשיבות מאוד גדולה למה מכניסים לפה ולא רק לכמויות.

razm121
12/02/18 14:59

מעביר את השאלה לצוות המקצועי

ד--ר-נסים-גרון
חבר צוות
יליד הארץ, בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים. התמחות בכירורגיה כללית בבית החולים בנהריה ושנה בבית חולים הר סיני בניו יורק, ארה"ב. לאחר ההתמחות עבדתי ככירורג שנה בדרום אפריקה. עברתי השתלמות עמית בתחום כירורגיה של הקולון והרקטום בארה"ב. אחר כך עבודה ככירורג בכיר בבית החולים בנהריה, בבית חולים כרמל, ומשנת 2002 מנהל את המחלקה הכירורגית בבית חולים ע"ש ברוך פדה, פוריה. תחום עיסוק עיקרי הוא כירורגיה לפרוסקופית מתקדמת וכירורגיה בריאטרית. בתחום זה עברתי השתלמויות רבות במקומות שונים ורבים בעולם. מבצע את כל סוגי הניתוחים הבריאטרים, כולל שרוול ומעקף קיבה, מעקף קיבה עם השקה אחת, וניתוחים בריאטרים חוזרים רבים.
13/02/18 10:07

ניתוח מעקף עם השקה אחת שנקרא גם "מיני" מעקף הינו ניתוח שמבוסס פחות על ההגבלה בכמות האוכל ויותר על ירידה בספיגה של המזון. כיס הקיבה הוא ארוך ממה שעושים במעקף רגיל. כמו בכל ניתוח צריך להיות במעקב דיאטנית וליווי פסיכולוגי כדי שהניתוח יצליח. חשוב להמנע ממזון עשיר בקלוריות. אם אוכלים נכון אז גם יורדים במשקל וגם נהנים מאיכות חיים יותר טובה. כמובן שכדאי מאוד להוסיף למשוואה פעילות גופנית מסודרת וקבועה. היכולת לאכול יותר אינה מהווה סימן לכשלון הניתוח. המשך בריאות טובה.

פינק1
13/02/18 10:08

איזה כיף לראות שנמצא כאן ד"ר גרון הנכבד! וואו ממש שמחה יותר שהצטרפתי

טליה121284
06/09/20 16:10

אשמח לשאול גם שאלה- אני חודשיים לאחר ניתוח מיני מעקף ומשום מה בימים האחרונים יש לי כאבים בקיבה,הפרופסור אמר לי לעלות את מינון הנקסיום לפעמיים, זה נורמלי הכאבים?