מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר אסף טולקובסקי
נוירולוג מתמחה בבי"ח בלינסון

מובילי קהילה

טל-פדרמן
טל-פדרמן
את המסע הנוירולוגי עברתי כשחטפתי שבץ מוחי בגיל 28, לאחר מכן הוכשרתי כמאמנת רפואית וכיום "עמיתה מומחית" בפרויקט שיקום אישי, בקופ"ח מכבי. יחד עם צוותי עו"ס אני בונה תוכניות שיקום ומלווה חולים מרגע המשבר ועד החזרה לקהילה. בנוסף אני גולשת,חובשת באיחוד והצלחה. ומרצה באוניברסיטת ת"א. יש לי קליניקה פרטית ואני מומחית בניהול משברים רפואיים. ספרים נוספים שכתבתי: הכל בראש- אוטוביוגרפי,המספר את מסע השיקום. את לא נראת נכה- ספר שירים ותובנות. המדריך למשתבץ הצעיר- ספרהומוריסטי עם כלים פרקטיים לתהליכי שיקום. למידע נוסף:  www.hakol-barosh.com  
איציק-ניסני
איציק-ניסני
הגמול לאדם על עבודתו אינו מה שהוא קיבל בעבורה אלא ההזדמנות להגשים חזונו .
כמוניאירוע מוחישלום, אספירין כן או לא?

שלום, אספירין כן או לא?

24/02/18 8:21
12 תגובות

אני בת 61 טבעונית כמעט כל חיי, עוסקת בספורט באופן קבוע, למרות זאת הכולסטרול שלי גבוה, מטופלת בסטטינים ,לא לגמרי בטוחה שזה נכון, בכל מקרה בבדיקה שעשיתי לעורק הצווארי נמצאה חסימה קטנה שלדעת הרופא אינה משמעותית ואופיינית לגיל, בכל מקרה המליצו לי לקחת אספירין, יודעת שהדעות חלוקות לגבי העניין ומפחיד אותי לקחת כיוון שאחת הטענות שהאספירין יכול לגרום לשטף דם במוח ? קראתי גם לא מזמן שבמידה ומתחילים לקחת אספירין ומפסיקים, הסיכוי לקבל דימום מגיע כמעט ל50%.


תגובות

איציק-ניסני1
25/02/18 18:42

שלום. אינני רופא. אספרין הינו חומר המונע הצמדות טסיות =לוחיות בדם. למיטב ידיעתי יש תחליפים לאספרין למי שאלרגי לאספרין ונורופן. או למי שמתאים ואפקטיבי לו יותר פלביקס. לגבי דילול הדם יש תרופות אחרות כמו קומדין. למיטב הבנתי מי שמקבל אספרין כל הזמן ומפסיק על דעת עצמו יש לו סיכוי לקריש ולא לדימום. נראה לי בגלל החסימה החלקית בעורקי הצוואר חומר הגורם לדילול כמו קומדין עלול להיות פחות טוב מאספרין. אני מציע לך להתייעץ עם רופאים נוירולוגים ונוירוכירורגים . לגבי הטיפול התרופתי המתאים. לא ממליץ לך להפסיק עם הסטטינים ומאוד ממליץ לא לבטל את דעת הרופאים לגבי מונעי קרישה. למען הגילוי הנאות.אין ולא היו לי גורמי סיכון לצערי לא קבלתי אספרין בזמן נוצר לי קריש שגרם לאירוע מוחי. כעת אני מקבל 300 מג אספרין ו40 מג סטטין באופן קבוע מזה למעלה מ13 שנה יום יום. כמובן בצד האספרין אני מקבל במקביל אמפרדקס לסתירת החומצה בקיבה. בהצלחה

הלן56
25/02/18 21:50

תודה איציק, עדין לא התחלתי לקחת את האספירין ולא לקחתי שום תרופה אחרת בסגנון, שוקלת האם להתחיל או לא

נורהפייט1
06/03/18 19:42

לי היה אירוע מוחי mini stroke באפריל 2016 הייתי אז בת 77 אני נראית ב-20 שנה צעירה יותר הודות להתעמלות פילאטית שעושה -2-3 פעמים בשבוע וגם נמנעת מסוכר ופחמימות. כך שאני גם רזה מאדובמצב פיזי מעולה. היד השמאלית שלי שהיתה הראשונה להתאבן (לדהמתי לא ידעתי שזה היה אירוע מוח עד שהגיע האמבולנס) ואני עדיין סובלת מהיד השמאלית שלא שוקמה ומשמשת ב-2 אספרינים במינון נמוך במקום פלווקס. בגלל תופעות הלואי שסובלת מרב התרופות. סטטינים ממש לא מסוגלת לקחת הסבירו לי ש-5% מהאכסלוסיה לא מסוגל לקחת תרופות על אף שהגוף שלי מייצר קולסטרול גבוה מרב שזה תורשתי.

פנינה29
27/02/18 11:47

אינני רופא. ..חסימות קטנות יש לכולנו .והן לא מפריעות לזרימת הדם ..השאלה מה זה קטנה ...למה עשו בדדיקה לעורק צווארי?היו סימפטומים למשהו? עברת גם בדיקה כלשהי לגבי המצאות חסימות במקומות אחרים? כמו לב? הנתונים מחייבים אולי חוות דעת נוספת של נוירולוג או קרדיולוג. בריאות יקרה.

הלן56
27/02/18 14:19

עשיתי את הבדיקה מיוזמתי, אני נוהגת לעשות מדי כמה זמן בדיקות לוודא שהכל בסדר, בגלל כוסטרול גבוה החלטתי גם לבדוק את השאר, חוץ מהחסימה הקטנה הזו בעורק הצווארי הכל בסדר, הקרדיולוג שהייתי אצלו אמר לי לקחת בגלל החסימה הזו למניעת ארוע או שבץ מוחי

נורהפייט1
03/04/18 18:31

כן גילו אצלי באמ אר אי על המח שיש לי הצטברות בעורק הצוואר אבל לא בממדים שמצדיקים צנטור אם כי עברתי לפני 10שנים צנטור בעורקי הלב. מסרבת להשתמש בסטטינים למינהם מרב שהנזק היומיומי שמסב לי מחבל בתפקוד היומיומי שלי.

פנינה29
28/02/18 8:36

מקווה ומאחלת לך שלא יאונה לך כל רע...בכל מקרה כאשר עורכים בדיקות יזומות ללא קליניקה ז"א ללא בעיה שמרגישים ושחלקן מיותרות ומתגלה ממצא קטן ככל שיהיה וניגשים לייעוץ רפואי זוהי דילמה לעתים האם להמליץ על טיפול או לעקוב. ומעקב מכניס לחרדה שלעיתים רבות מיותרת...אבל את הנעשה אין להשיב. יתכן ובכלל בגלל גילך שאגב כגילי ורמת השומנים הגבוהה כפישכתבת נשקל והומלץ הטיפול באספירין. שאגב יש לו גם יתרונות לא רק חסרונות...בריאות אישה יקרה.

פרופ--איתן-אוריאל
מומחה כמוני
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
05/03/18 12:46

כנוירולוגים אנו לרוב מטפלים באספירין או מדללי דם אחרים כמניעה שניונית, דהיינו לאחר הופעה של ארוע מוחי או ארוע מוחי חולף. ההחלטה להתחיל טיפול כמניעה ראשונית צריכה להתקבל על ידי רופא המשפחה כשהוא לוקח בחשבון מספר רב של גורמים לרבות גורמי סיכון לתחלואה קרדיווסקולרית מצד אחד ולדימום מצד שני.

הלן56
05/03/18 13:49

תודה על התשובה

heal631
16/03/18 15:26

היי! אני מרגיש שאני על גבול שיתוק יד ימן -יש משהו שאפשר לעשות?

הלן56
16/03/18 17:30

דחוף רוץ לבית חולים

Idan-Saar
03/04/18 16:38

המאמר (באנגלית) שבקישור שלהלן מציג אמת שונה מהמקובל לגבי אספירין: https://thepeopleschemist.com/hidden-truth-aspirin