מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.

א-ו-כ-ל

26/02/18 23:56
31 תגובות

אני לא יודעת מה לעשות.. הפרעות אכילה זה משהו שנורא גדול ממני, אפילו עצום.
יש לי בולמוסי אכילה מטורפים- אמא שלי ממשיכה לקנות חטיפים, עוגיות, עוגות והם תמיד שם, בארון, רק מחכים לי!
ברגע שאני פותחת את הארון- אין יותר דנה.
אני מבקשת ממנה שתחביא את זה ממני כי אין לי שליטה אבל היא אומרת שיש את אח שלי וגם הוא אוכל ואין מה להחביא ושאני צריכה לשלוט על עצמי, אבל אני לא יכולה! לפעמים כשאני מצליחה פה ושם להגיד לא, אני כלכך שמחה שיש לי יכולת שליטה אבל אז אני נשברת ונכנעת לדבר הזה שנקרא אוכל.
תתנו לי עצות, משהו שיגרום לי לעמוד על שלי.


תגובות

הי דנה, את מתארת דבר מוכר. אכן כשהדחף לבלמס משתלט, מאד קשה לעצור אותו והדבר הנכון הוא למנוע אותו. בת כמה את? האם את בטיפול?

דנה1328
27/02/18 8:18

היי דנה, אני בת 15 וחצי (צעירונת) ולא אני לא גטיפול אבל הלכתי לדיאטנית לפני כחודש והיא נתנה לי תפריט ושאלה אם אוכל לעמוד בכך ואמרתי לה שכן אבל זה לא הלך. אני מרגישה שהאוכל הוא האויב הכי גדול שלי, אני נשקלת כל יום ומפחדת מלהשמין לכן גם לא אוכלת הרבה, ברגע שאני פותחת את המקרר או המגירה זה לא אפשרי לעצור. אני מרגישה בגלל זה כלכך לבד, ברמה שאני מדברת עם עצמי ואומרת עד כמה אני מטומטמת.

יקירה, אני מבינה שאת לא מקבלת טיפול וגם הקצת שהיה לא הותאם לבעיה שלך. את צריכה להיות מטופלת במרפאה להפרעות אכילה, שם גם ההורים יקבלו הכוונה ועזרה באיך לעזור לך. האם ההורים מודעים לכך שיש לך הפרעת אכילה?

דנה1328
27/02/18 13:28

הם מודעים לזה ומדברים איתי על זה תמיד, מעבר לזה הם לא מציאים ללכת לטיפול. האמת אמא הציעה לי ללכת לפסיכיאטר אבל טענתי שאני לא משוגעת. אמא שלי עוקבת אחרי מה שאני אוכלת אבל המעט שיכולה לעשות זה לצעוק ולהסביר שאני הולכת בדרך הלא נכונה אבל אני עקשנית ולא יכולה לעזוב את זה כי יש לי מצפונים. אני לא יודעת איך לצאת מי זה..

יוליה9
27/02/18 22:59

יקרה מניסיון חיי, העיסוק באוכל מפסיק בהדרגה ככל שממלאים את החיים בדברים שעושים לנו טוב על הנשמה. מה שאנחנו באמת מחפשים זה את המילוי. וצריך לפענח מהם הדברים שממלאים לך את הנפש, שעושים אותך מאושרת ושמחה, עיסוקים שבהם את מרגישה במיטבך. אז העיסוק באוכל קטן. זה מסע לגילוי עצמי, את מוכנה לצאת אליו?

לא. זה לא נשמע טוב. את חייבת ללכת לטיפול. אם צריך לעבור בשביל זה דרך פסיכיאטר, שיאבחן ויכוון לטיפול, אז תעשי את זה. את לא משוגעת, אבל יש לך בעיה בתחום הנפש ופגישה עם פסיכיאטר שמומחה להפרעות אכילה יכולה להיות התחלה מצוינת. יש גם מרפאות שזו ההתמחות שלהן והן נותנות טיפול מקיף. גם ההורים צריכים עזרה והבנה של מה קורה איתך. אל תשאירי את זה בנסגרת הבית. תבקשי טיפול.

דנה1328
28/02/18 0:26

יוליה, אנסה לקחת את עצתך ואשתדל פחות למלא את החלל הריק שבי באוכל ודווקא אמלא אותו ביציאה עם חברות (למרות שאני פחות אוהבת להיות בסביבה עם חברות) ואנסה דברים אחרים, תודה❤

יוליה9
28/02/18 8:58

נשמע נפלא! תשתפי אותנו! ואם תרצי פתחתי קבוצת וואטס לשיתופים והצלחות ודוגמאות טובות :) דרך חדשה מחכה לך. חבקי אותה בשתי הידיים. את מצליחה!

דנה1328
01/03/18 22:51

דנה, היום דיברתי עם אמא שלי וסיפרתי לה על הייעוץ שלך אבל היא אומרת שלא חריך ללכת למרפאה מכיוון שיצרתי את ההפרעת אכילה הזו לעצמי, אני לא יודעת מה לעשות. יש לי מצפונים ענקיים לגבי האוכל וזה לא נפסק!

אמא שלך לא מבינה מה זאת הפרעת אכילה ולכן אומרת את מה שהיא אומרת. זו לא כוונה רעה. הרבה אנשים שלא מבינים הפרעות אכילה חושבים שזו בחירה של הלוקים בה. יש אותי מישהו אחר שאת יכולה לדבר איתו? אבא? סבתא? מורה בבית הספר? את חייבת לקבל עזרה...

דנה1328
02/03/18 15:58

אנסה לדבר עם אמא שלי שוב, אם זה לא יצליח אני אדבר עם היועצת בבית ספר. תודה רבה רבה ושבת שלום, אעדכן אם יהיה שינוי.

חם
03/03/18 19:49

הי דנה1328, אני מזדהה איתך מאוד אני הייתי סובלת מהפרעת אכילה כמו שלך אבל בתקופות מסויימות בתיכון זה היה עובר וחוזר עכשיו אני לא מצליחה לשלוט בזה וגם לא לעצור את זה כבר הרבה זמן בסיפור שלי הייתי הרבה יותר לבד ממך אף אחד לא ידע כלום וכשראו אותי משמינה בטרוף תלו את זה בלחצים כמו לימודים ושטויות ... ככ התבישתי ולא סיפרתי לאף אחד, בבקשה אל תחזרי על טעות שאני עשיתי את צעירה ( גם אני) אבל את יותר .. וזה נשמע שיש לך עוד הרבה תיקוה את רק צריכה את העזרה הנכונה דברי על הבעיה ועוד פעם תדברי.. תחפשי את המורה / יועצת ותתני אמון באנשים אל תתיאשי ותילחמי על עצמך.... המון הצלחה!!!

חם
03/03/18 19:51

דנה מומחה כמוני אשמח חוות דעת על התגובה שלי, בנוגע אלי

דנה1328
03/03/18 21:33

חם, תודה רבה על ההזדהות והייעוץ, גם אני מזדהה עם מה שכתבת, מאחלת גם לך להשאיר את ההפרעות אכילה מאחורייך ומאחלת גם לי. שיהיה שבוע טוב.

חם
03/03/18 21:39

אמן!! יהיה טוב פשוט אי אפשר שיהיה אחרת תתנחמי שאת מודעת בגיל 15, הייתי בטוחה שהכל בעייתי ובשליטתי, עוד תצאי מזה יותר מהר ממה שאת חושבת.. מאחלת לשתנו..

יוליה9
04/03/18 23:59

חם יקרה התמיכה שלך מאוד מרגשת! תמיד טוב לזהות זאת מוקדם שאפשר ולקבל דוגמא אחרת להתנהלות בחיים ועם אוכל. הלוואי שנצליח ליצור בחברה שלנו כזאת השפעה שהמראה החיצוני הוא לא העיקר אלא הפנימיות של האדם. שנראה יותר לעומק את העוצמות אחד של השני. בטוחה שאנחנו קרובים מאוד לזה וכל אחד מאיתנו כאן יש לו תפקיד בשליחות הזאת!

חם
05/03/18 20:28

אמן מחוברת לכל מילה אבל לצערי החלק החיצוני יהיה תמיד מה שצריך לעלות למודע בעולם המלוכלך הזה זה שזה לא הכל, אנשים מתחתנים לפי סינוור של כסף ויופי שזה הדבר הראשון שמתרגלים אליו ואז נידפקים לכל החיים...

יוליה9
05/03/18 21:07

בטוחה שדווקא לנו יש את היכולת לשנות. לבנות עולם עם ערכים דומיננטיים אחרים של ראיית האחר, הצלחה משותפת ועיסוק משמעותי כל אחד לפי כישוריו. ככל שנעריך זאת אצלנו, את התכונות הפנימיות שלנו, על פני אלו החיצוניות, נשדר זאת לאחרים ולאט לאט נשפיע על מעגלים רחוקים יותר. הכל מתחיל בנו. יצרנו קבוצת וואטס אפ מקסימה שבה משתפים בהצלחות ומעודדים מאוד אחת את השנייה. את מוזמנת בחום להיות חלק❤

חם
05/03/18 21:10

תודה הלוואי שככה אסתכל על עצמי ואוהב את עצמי עם כל חלקי.. את כל כולי .. כשזה יבא אדע שאני בהחלט. את זה לפחות אני יודעת...

יוליה9
05/03/18 21:13

זה יבוא.תבחרי בחוכמה את סביבת האנשים שמחמיאה לך. שאת מרגישה איתה בנוח. אנחנו זה תוצאה מהסביבה. על זה יש לך כבר יכולת להשפיע

חם
06/03/18 0:43

איך בוחרים סביבה?

יוליה9
06/03/18 22:01

אני שואלת כך: האם האדם הזה מעלה או מוריד אותי בכל אינטראקציה איתו? האם יש לי שמחה בלב מהקשר איתו או משהו בי מתכווץ? האם שנינו ביחד בקשר כי זה משאיר אותי במקום הנוח והמוכר או אולי כדאי לי לפנות את המקום הזה לאנשים חדשים שיובילו אותי לשלב הבא בהתפתחות שלי? האם האדם הזה נותן לי השראה להיות בגרסא הטובה יותר של עצמי? האם האדם הזה מזכיר לי את העוצמות שלי או דווקא את החולשות? את מי הייתי רוצה לידי כדי שאגדל ואאמין בעצמי? יש עוד :) ככה כתבתי כסיפתח. אני תמיד מזכירה לעצמי: האנשים שאני בוחרת סביבי היום זה האני שלי מחר. ככה אנחנו. מושפעים מאוד מאחרים. תיכף אמצא שיר יפה בנושא אשים פה :heart:

חם
06/03/18 0:44

הלוואי שאני אהיה דוגמא טובה והשפעה טובה קודם שאתאזן...

יוליה9
06/03/18 22:03

כמובן קודם מתאזנים ואז משפיעים לטובה. זה הסדר שגם אני הייתי צריכה להבין. ואני רציתי לעזור עוד לפני שנעזרתי. הכל בעיתו.

יוליה9
06/03/18 22:09

הנה השיר:

ארקדי דוכין ורועי מירון - סביבה
יוליה9
06/03/18 22:09

https://youtu.be/Gx9WU8j4wEA

חם
06/03/18 22:18

הי יוליה רוב הסביבה הקרובה שלי לא מעלה לי שימחה אמיתית אבל רוב אנשים בכללי זוכרים מוקדי חוזק ובכעס את החולשות ככה זה ואין מה לעשות נגד אני נמצאת עם אנשים שהגוף שלי סולד מהם בלי מילים סוג של טריגר לראות אותם.. אבל אני נשארת אין לי לאן ללכת.. אני פו וזה החיים עכשיו. דא אני עזרתי מלא לאחרים כדי שלא יחזרו על טעויות שלי, וגם בשבילי זה היה בריחה מלהתמודד להקשיב לשני.. ולייעץ זה כמו כל דבר גם פגע בי לא תמיד הייתי בשלה להכיל... יש לך עצה בשבילי?

יוליה9
27/03/18 0:21

"רוב הסביבה הקרובה שלי לא מעלה לי שימחה אמיתית " - העצה הכי טוב שלי היא לבחור בסביבה שכן נותנת לך שמחה. בטוח יש אדם או עיסוק או עשייה שעושה לך שמח בלב. מאמינה ויודעת שהזכות של כל אדם להיות בשמחה אמיתית בחייו, רק צריך לבחור בחוכמה את האנשים המקיפים אותנו. ולא תמיד זה קל. לפעמים זה וויתור שצריך לעשות בשביל להרוויח משהו הרבה יותר גדול. ברגע שהתחלתי להאמין שמגיע לי יותר טוב, הלכתי ומצאתי משהו הרבה יותר טוב. הכל מתחיל מהיחס שלי לעצמי ואז משליך על הסביבה שאני בוחרת לעצמי. מתחברת לזה?

יוליה9
27/03/18 0:22

יש קבוצת וואטס אם מקסימה שיש בה שמחה אמיתית! אפילו שכל אחת מתמודדת עם אתגרים לא קטנים. אבל אנחנו יוצרים את השמחה בינינו. ובקרוב פותחת קבוצה נוספת. את מוזמנת להיות איתי בקשר ולהצטרף. הנה לך הזדמנות לבחור בסביבה טובה :)

פפפפ
27/03/18 11:43

נשמה תקשיבי טוב! ככל שסובבים שנים קשה לצאת הולכת לפסיכאטרית בין היתר וממש מרגישה סופר טוב עם עצמי שאני מטופלת מכמה כיוונים מי שלא מקצועי בתחום לא מבין עד הסוף כמו ההורים שלנו שגם הרבה מסתפקים בתשובה שתיתן להם נחת חבל עלייך !!!!

פפפפ
27/03/18 11:45

ואת באלה גיל לטפל בזה אז תעזרי במי שמציעה לך אחרת זה סחבת ומגיע לך עוד הרבה שנים טובות ויפות