מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' סער מנחה
פרופ' סער מנחה
מנהל היחידה לקרדיולוגיה התערבותית (צנתורים) במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). רופא עצמאי ומצנתר- קופ"ח מכבי. פרופ' בחוג לקרדיולוגיה, אוניברסיטת תל-אביב. תחומי עניין: קרדילוגיה התערבותית, קרדיולוגיית ספורט, מניעת מחלות לב, מחלות לב מבניות, מניעת שבץ מוחי.
ד
ד"ר אבישי גרופר
אני בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים. השלמתי התמחות ברפואה פנימית במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי, ובקרדיולוגיה במרכז הרפואי שיבא, תל השומר, והתמחות בתחום של אי ספיקת לב, השתלות לב ולב מלאכותי (LVAD) במרכז הרפואי MAYO CLINIC במינסוטה, ארה"ב. לאחר החזרה לארץ עבדתי כרופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ לב ובמכון לאי ספיקת לב, ומנהל מרפאות המערך הקרדיולוגי בשיבא, תל השומר. כיום אני מנהל היחידה לאי ספיקת לב במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). אני יו"ר החוג לאי ספיקת לב באיגוד הקרדיולוגי בישראל וחבר באיגוד האירופאי לאי ספיקת לב ובאיגוד הבינלאומי להשתלות לב. אני מרצה בכיר בפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל-אביב ומעורב במספר רב של מחקרים בארץ ובחו"ל בתחום אי ספיקת לב, השתלות לב ולב מלאכותי (LVAD). מרצה בכנסים בארץ ובחו"ל. במסגרת עבודתי אני עוסק בטיפול במחלות שריר הלב, אי ספיקת לב, השתלת לב מלאכותי (LVAD), השתלות לב, מחלות מסתמיות ויתר לחץ ריאתי. אני רואה חשיבות רבה בהדרכה לאורח חיים בריא ומניעת מחלות לב.
ד״ר בתלה פלאח
ד״ר בתלה פלאח
רופאה מומחית ברפואה פנימית וקרדיולוגיה. בוגרת הטכניון לאחר השלמת התמחות כפולה בב״ח הדסה עין כרם. כעת במהלך השתלמות בצנתורים וקרדיולוגיה התערבותית בבית החולים שיב״א תל השומר.
דייאנה קליין
דייאנה קליין
פסיכולוגית שיקומית מומחית, קליניקה בפתח תקווה. עד לשנת 2022, הייתי פסיכולוגית אחראית במכון לשיקום חולי לב, בי״ח שיבא תל השומר.

מובילי קהילה

איתן אביר
איתן אביר
הי לכולם, שמי איתן, בן 44, אב לשלושה ילדים מקסימים, מאוד אוהב לרכוב על אופניים אופניים בשטח, טיולים, בילויים ובעיקר אוהב אנשים. בחודש נובמבר 2015 עברתי השתלת לב בארצות הברית , לאחר המתנה בישראל של מעל שנה, כחצי שנה מתוך תקופה זו באשפוז בבית חולים. בגיל 17 אובחנה בליבי קרדיומיופטיה. עד גיל 41 לא תסמיני כלל ואז תוך זמן קצר מאוד (חודשים ספורים) חלה הרעה משמעותית במחלת הלב שהוגדרה אז כאי ספיקה חמורה שהכניסה אותי לרשימת המתנה להשתלת לב. כבר במהלך האשפוז הארוך אפשר לומר שגיליתי את עצמי מחדש ונוכחתי שיש לי כוחות נסתרים שאף פעם לא ידעתי על קיומם. תקופה ארוכה באשפוז בבית חולים היא לא פשוטה ושואבת כוחות פיזיים ובעיקר מנטליים רבים. במהלך תקופת האשפוז נוכחתי שההתמודדות היא שונה לגמרי בין חולה לחולה ולא כולם מצליחים לאזור את הכוחות הדרושים להתמודדות הקשה והארוכה. לחוות על בשרי את החוויות הלא פשוטות לעיכול ומצד שני לצפות מהצד בדרכם הייחודית של חולים אחרים להתמודד הביאה אותי להחלטה להקדיש מזמני ומנסיוני לתמיכה ועזרה לחולי לב.
גיל מלצר
גיל מלצר
בן 56. נשוי. אבא של עומר (8) ומיקה (6). חולה לב. מייסד ומנכ"ל אגודת הלב הישראלי - העמותה למען מטופלי לב וכלי דם
ורד שיראזי
ורד שיראזי
חולת לב מילדות, חולת פיברומיאלגיה ומושתלת לב כ4 שנים. מורה בנשמתי ועסוקה בלעשות טוב בעולם.
כמונימחלות לבפעימות מוקדמות

פעימות מוקדמות

12/03/18 11:22
7 תגובות

שלום רב. סובל מזה שנים מפעימות מוקדמות אשר מאוד מפריעות. בחודשים האחרונים הם התגברו ומופיעות מספר פעמים בדקה. לאחרונה הופסקה לי תרופת הקרדילוק 2.5 מ"ג ונרשמה תרופה חדשה וראפמיל 120 מ"ג. חל שיפור בפעימות המוקדמות אך לחץ הדם עלה וכך גם הדופק עד למקרים של 88 במנוחה לאחר שנת הלילה. אולי בגלל המעבר החד בין התרופות. הפסקתי את כול התרופות למספר ימים והוחלט להמשיך בקרדילוק 1.25מ"ג בצהריים ולנסות וראפאמיל 40 מ"ג בבוקר. את הוארפמיל להתחיל שבועיים לאחר ההתחלה המחודשת של הקרדילוק. כל זאת על מנת לבחון את המצב. האם קיים ניסיון בהקשר התרופתי הזה? האם אין ניגודיות בלקיחת שתי התרופות, אמנם במרחק זמנים של 6 שעות האחת מהשניה, אך בכול זאת שתיהן? עדיין אני רק עם הקרדילוק 1.25 מ"ג. אני מעט חושש מהתהליך התרופתי הזה. יש עצה?


תגובות

שלום, לקיחה של שתי התרופות ביחד (וראפמיל וקרדילוק) , גם במרחק שעות בין נטילתן, היא בעלת פוטנציאל מסוכן לגרום לדופק איטי ביותר ! יש לקחת אותן ביחד רק במקרים נדירים ביותר , וזאת לאחר התייעצות עם קרדיולוג שמומחה להפרעות קצב, לכן מציע להתייעץ עם מומחה להפרעות קצב לגבי התחלתן, ולנצל את הזמן שניתן לך (לנטילת קרדילוק עד התחלת ורפמיל) לצורך כך. בברכה, ד״ר אסי מילויצקי

נפי1
12/03/18 13:37

תודה רבה רבה דר' מילויצקי. אני מבין שאין לרדת מדופק 50. נכון להיום בטיפול עם הקרדיולוק 1.25 הדופק נע בין 60 ל- 66. לכן יתכן שזה השיקול בגישה לשילוב שתי התרופות להפחתת הפעימות המוקדמות.

נפי1
12/03/18 19:49

האם נכון או שבכול זאת לא רצוי לשלב את הטיפול עם שתי התרופות? אגב, הניסיון הזה הומלץ ע"י קרדיולוג.

שלום, כפי שציינתי השילוב אינו מקובל אך ניתן לעתים נדירות. חוות דעת עבורך יש לקבל מהקרדיולוג המטפל שמכיר את כל הפרטים אודות מצבך. כל טוב ד״ר אסי מילויצקי

נפי1
13/03/18 0:34

תודה רבה דר' מילויצקי.

....זואי.ש
13/03/18 7:27

שים לב שרמיפריל עלול לגרום לשיעול טורדני. לקח לי חודש להיפטר ממנו

Ben70
14/03/18 15:41

לצוות המומחים שלום. מזה כשנה וחצי אני סובל באופן מוגבר מהפרעות בקצב הלב. לרוב מדובר בהחסרת פעימות במקצב משתנה ועד להחסרה של אחת משלוש ולעיתים 'שחרור' של מספר פעימות מהירות לכמה שניות וחוזר חלילה. לאחרונה החל גם לחץ הדם לאבד כיוון ונע בין ערכים של 200/140 בזמנים מסוימים לבין 85/60 בזמנים אחרים, מה שכמובן מפריע לטיפול בלחץ הדם. מעבר לכל אלה, אני סובל מעייפות רבה, סחרחרות, מגרנות שבאות והולכות, תחושת לחץ כבד בריאות ובצידי הצוואר. בן 47, אין מחלות רקע למעט כולסטרול גבוה. גובה 1.80, משקל 85 ק"ג, מעשן לשעבר (קל), בדיקות דם תקינות, אקו לב ללא ממצאים. נסיון לטיפול בבטא בלוק הופסק לאחר השפעה לרעה. נראה שהרופא המטפל וכמו כן המומחה, נוטים להתיחס בקלות ראש (שלא לומר בביטול) מסויימת לאור הבירור הממושך שלא הוביל לאבחנה כלשהי. בנתיים, איכות החיים שלי בהתדרדרות מתמדת. נא עזרתכם בכיוונים להמשך הבירור. תודה מראש, בן.