מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

שאלה לגבי ניתוח שרוול

02/05/18 15:19
5 תגובות

שלום לכולם,
אני חדשה פה.
יש לי שאלה לפני הניתוח לצוות המקצועי ולמנותחים,
1. האם בניתוח שרוול משאירים סיכות בגוף אחרי? זה חשוב לדעת לבדיקות עתידיות בחיים, כמו MRI וכדומה.
2. האם מישהו פה עבר ניתוח על ידי פרופ' קידר? אשמח לחוות דעת.
3. האם מישהו פה עבר ניתוח שרוול יחד עם הסרת כיס מרה, והאם ההחלמה ארוכה וקשה יותר?
4. מה נדרש מבחינת שינויים באורחות חיים ללא כיס מרה ובלי קיבה (כמעט..)
אשמח לשמוע.
תודה רבה


תגובות

yossi.bar33
06/05/18 4:09

לפי הבנתי, היום עושים ניתוח עם דבק או תפרים פנימיעם. ד'ר קידר מעולה ושמו הולך לפניו

לימור-מרדי-דיאטנית
06/05/18 7:40

שלום אתי, לגבי סיכות מדובר בסיכות לא מצפצפות ולא ממגנטות. תשובה מורחבת בעניין רצוי לקבל מהרופא המנתח שלך. לגבי שינויים לאחר הניתוח- חשוב קודם כל להבין שהניתוח מאפשר לסגל הרגלי אכילה בריאים יותק בקלות בשל הגבלת נפח הקיבה ושינויים הורמונליים שמפחיתים תחושת רעב ( ובניתוחי מעקף גם בשל תת ספיגה של חלק מהמזון). יש צורך לאכול ארוחות קטנות כל מספר שעות, להקפיד על אכילה איטית ולעיסה טובה, להפריד בין שתייה ואכילה, להקפיד על כמות חלבון מספקת בתזונה, לקחת ויטמינים ומינרלים כל החיים, להימנע משתייה מוגזת וכמובן לבחור מזון בריא ומזין. על מנת לעבור ניתוח בריאטרי יש לעשות הכנה תזונתית של מספר פגישות אצל דיאטנית שמסבירה לך את כל זה. לכל קופת חולים יש דרישה לכך ואני ממליצה לברר בקופת החולים שלך . בהצלחה !

לימור-מרדי-דיאטנית
06/05/18 7:43

באשר לכריתת כיס מרה אין הנחיות תזונה מיוחדות . מיצי המרה מופרשים למערכת העיכול גם ללא כיס מרה. חשוב לי לציין כי בשבועות הראשונים יש הגבלות של מרקם התזונה ומלבד ההרגלים שציינתי בתשובתי הקודמת את תקבלי הדרכה לגבי ההתקדמות בתזונה בשבועות הראשונים, משתייה בלבד, דרך דיאטה נוזלית , דייסתית- טחונה , רכה ורגילה .

לנגר-חנוך
08/05/18 13:11

אתי. עברתי ניתוח שרוול לפני כחמש שנים או מעט יותר ,בניתוח מסירים כ -80 אחוז מהקיבה ובחתך שנוצר ,מחברים מעין ניטים ,לכל אורך החתך והם נשארים לעד . אח"כ מורידים כמה ק"ג טובים ואי אפשר להכניס את הכמויות שאכלנו וכדאי להיזהר ,באם דוחסים ,הקיבה עם הזמן גדלה ,לכן יש לעקוב אחרי הכמיות וכאשר אנחנו מלאים ,אז זהו ,לא להתחכם .

ד--ר-נסים-גרון
חבר צוות
יליד הארץ, בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים. התמחות בכירורגיה כללית בבית החולים בנהריה ושנה בבית חולים הר סיני בניו יורק, ארה"ב. לאחר ההתמחות עבדתי ככירורג שנה בדרום אפריקה. עברתי השתלמות עמית בתחום כירורגיה של הקולון והרקטום בארה"ב. אחר כך עבודה ככירורג בכיר בבית החולים בנהריה, בבית חולים כרמל, ומשנת 2002 מנהל את המחלקה הכירורגית בבית חולים ע"ש ברוך פדה, פוריה. תחום עיסוק עיקרי הוא כירורגיה לפרוסקופית מתקדמת וכירורגיה בריאטרית. בתחום זה עברתי השתלמויות רבות במקומות שונים ורבים בעולם. מבצע את כל סוגי הניתוחים הבריאטרים, כולל שרוול ומעקף קיבה, מעקף קיבה עם השקה אחת, וניתוחים בריאטרים חוזרים רבים.
09/05/18 11:25

שלום רב בניתוח יש שימוש בסיכות. הסיכות אינן משפיעות על בדיקות בעתיד ולא מצפצפות בכל מיני גלאים. ההחלמה מניתוח משולב עם כיס מרה לא אמורה להיות מורכבת יותר. בהצלחה.