מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

זה רק חלום..

20/05/18 19:31
3 תגובות

יש כל מיני דרכים להתייחס לחוויה הסכיזופרנית - אחת מהם "זה רק חלום" ויכול להיות חלום רע ויכול להיות חלום שגורם לך אחר כך תחושה של שעמום וריקנות מגלל שהוא מילא אותך באיזשהי צורה כשהוא היה או שהיו בו קטעים "מופרעים" וכיפיים. אבל כשאתה מתעורר ממנו וחוזר למציאות, אתה בהחלט יכול להתייחס אל זה כאל "זה רק חלום ועכשיו התעוררתי ואני שוב בחיים הרגילים. והחלום לפחות לבינתיים נגמר".

דרך אחרת היא גם ללמוד ממנו משהו, לחשוב על אותו טריפ שיגעוני למשל כסימולציה - היית בהתנסות חריגה כלשהי, במצב כלשהו והגבת אליו וקרו דברים ומה זה אומר עליך, האם הנאומים שעשית לעצמך לא מלמדים למשל שיש לך כושר ניהול טוב או יכולת דיבור?, האם לא היתה סיבה מסוימת לבחירות שעשית במצב החריג ההוא שחשבת שאתה נמצא בו? האם מה שראית ומה שחווית לא יכול ללמד אותך גם משהו חיובי ?

לדעתי, הדרך שבה אנו בוחרים להתייחס למחלה ולחוויות שעברנו, מאד משפיעה על דברים - על איך שהם כשאנחנו בהתקף ועל איך שאנחנו בחזרה בשפיות אחר כך. הרבה יותר טוב לקבל התייחסות חיובית על "המחלה" או על "האירוע" או על "ההתנסות הרוחנית" או על איך שלא תקראו לדבר הייחודי שיש לנו. ולא, לא הייתי רוצה שיהיה לי עכשיו התקף נוסף, אבל אני לא יכול להתייחס להתקפים שהיו לי לגמרי בשלילה וכמשהו פסול, הם בהחלט שינו דברים אצלי אני חייב להגיד ובנוסף הפכתי לסכיזופרן מנוסה כך ראיתי בהתקף האחרון, הניסיון שצברתי בשני ההתקפים והאישפוזים הקודמים והמידע שביררתי כשהייתי שפוי, עזרו לי מאד להתמודד כלא שפוי עם ההתקף ועם האישפוז.

שיהיה בהצלחה.
צל לילה


תגובות

צל-לילה
27/11/18 0:32

פוסט יפה וחשוב. הקפצתי בשביל אלה שלא היו פה במאי 18 כשזה נכתב, ממש בתחילת הזמן שנכנסתי לפה. אל תתנו לסטיגמות לעבוד עליכם, צל לילה.

צל-לילה
11/02/19 3:58

שוב מקפיץ. כדי להזכיר איך קיבלתם אותי לכאן. ועכשיו אני שוב כאן. לא יודע לכמה זמן. עקרונית, התייעצתי על כך עם מישהי והיא הציעה לי שלא לחזור כי המקום מת. אבל בכל זאת חשוב שיהיה פורום לסכיזופרנים וחשוב שתהיה קהילה של סכיזופרנים ולא נהיה עדר מפוזר שמונהג על ידי פסיכאטרים לטוב ולרע. אלא שתהיה לנו קהילה משלנו עם יכולת דיבור ביננו לבין עצמנו על המצב. ופה זה הכי ככה בכל הארץ ובכל המקומות לדעתי. אז חשוב בכל זאת שהפורום ישרוד ושיבואו אנשים ושיקבלו פה כח ומידע. מי רוצה לעזור לי להחיות את הפורום?

צל-לילה
13/12/19 2:23

שוב מקפיץ. זה פוסט הפתיחה שכתבתי כשרק נכנסתי. אני אשמח אם עוד אנשים יכתבו תגובות או פוסטים שיש בהם תוכן ממשי יותר ויותר מפורט מרק להגיד משהו על תרופה כלשהו. זה יעשה את הפורום ליותר מעניין.