מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.

סיפור חיי

אנונימי
אנונימי
07/07/18 13:50
7 תגובות

אני לא צריכה להיות רזה! לא אכפת לי להיות רזה או שמנה או יפה או מכוערת. *כל מה שאני רוצה הוא לאהוב את עצמי*
אז אני לא מבינה, למה, אם באמת לא אכפת לי מכל השטויות האלה, עדיין אכפת לי מכל חריגה ואני עדיין פוחדת מכל משהו חריג וחדש ואני עדיין מתחרפנת אם שמו לי קצת שמן באוכל?
מה עובר על המוח שלי?
למה אני משקיעה כל כך הרבה אנרגיות בטיפוח דברים חשובים אבל גם לא מצליחה לזרוק את אותם פחדים מטופשים מהחיים שלי?
למה אני עדיין רוצה להיות רזה אפילו שבכלל לא אכפת לי מלהיות רזה? למי אכפת בכלל? זה כל כך שטחי! ואם ככה, למה אני לא מצליחה להפסיק להיות שטחית? אני מנסה להיות אדם עמוק כשבטבע שלי אני שטחית שאכפת לה מעומק השקע בחזה. למי אכפת כמה בולטת העצם? איזה שטויות. הכל שטויות.
ואני כלואה במלחמה מטופשת בין הפחד לרציונל


תגובות

מממ... אולי כי זה לא קשור לנראות ומשקל אלא לסוגיות של שליטה? אולי בדרך הזו את מרגישה בשליטה על חייך, או מדויק יותר, כל שינוי מעורר בך תחושה של אובדן שליטה?

PensatoreR
08/07/18 9:40

כל שינוי שקשור באוכל. באופן אבסורדי לחלוטין, אני לגמרי פתוחה לשינויים ואומרים לי כל הזמן שאני ״אמיצה״ ולא פוחדת לנסת דברים חדשים. הקטע הזה עם האוכל ממש לא קשור, זה כמו סוג של מפלצת שיושבת שתוכי ומשתלטת על האני האמיתי שלי, רק שבעצם היא חלק ממני. זה קשה...

נויה13
07/07/18 18:10

הי יקרה, דבר ראשון זאת מלחמה לבין מה שאת יודעת בראש שיש דברים יותר חשובים לבין זה שיש בך חלק שנשאר מהמחלה שעסוק בזה. וגם זה קשור כמו שכתבת לזה שאת עדיין לא מקבלת את עצמך, ולכן את גם עוד לא מקבלת את הגוף שלך. ואני חושבת שאת בורחת לזה לעיסוק הזה אולי כי את מפחדת כמו שדנה כתבה לאבד שליטה, שאת מפחדת פתאום לא להיות עסוקה באוכל ושתאבדי שליטה ושתעלי במשקל ושוב תרגישי רע עם עצמך. אז ברור לך שהמחלה הרסה אותך, אבל מצד שני את פוחדת עדיין בתוכך.. וזה בסדר זה תהליך, ומקווה שעדיין את מקבלת עזרה לפחות מטפלת שתוכלי לדבר איתה על הדברים האלה ותהיה פחות קשה עם עצמך, זאת תהיה התחלה בדרך לאהוב את עצמך לא לשפוט את עצמך שאת מרגישה ככה... :heart:

היי אהובה :) אני באמת יכולה להבין ולהזדהות עם התחושת שלך, ממקום אישי שלי שבו חוויתי הפרעת אכילה (אנורקסיה) במשך 8 שנים. זה כל כך כואב להרגיש שנאה עצמית או להרגיש שאני פשוט לא אוהבת את עצמי או לא מצליחה לאהוב את עצמי לגמרי. המון פעמים הרגשתי מאוכזבת מעצמי, שמשהו פגום בי, שאני מזוייפת ולא אמיתית, שאני לא באמת אוהבת אותי ולא מצליחה לאהוב את עצמי כמו שאני. כאילו שמשהו בי נגדי, לא מרשה לעצמי להינות, לא חושבת שמגיע לי משהו טוב, לא חושבת שאני שווה, ראויה לאהבה, שאין לי מקום בין כולם, שאני מבודדת את עצמי ומכאיבה לעצמי…לרגעים זה הרגיש כאילו אני ממש שונאת אותי. והכי הציק לי זה האדם שאני, תמיד הייתי אדם מאוד עמוק, ופתאום למשך 8 שנים התעסקתי באוכל, בקלוריות, באיך אני נראת, איפה יש לי שומן או צלוליטיס אפילו הייתי מסתירה את עצמי בבגדים ענקיים שלא יראו כמה "אני שמנה" (על אף שזה היה בדיוק ההפך) - וזה תיסכל אותי מאוד ונתן לי תחושות עמוקות של אשמה, פשוט לא הכרתי את עצמי. אחרי שעברתי שנים של אנורקסיה, דיכאון, חרדות, יאוש, זעם, בדידות ותסכול, אחרי שבמשך מספר שנים ממש ברחתי מעצמי רוב הזמן למחשבות - פשוט הייתי במלחמה עצמית יום יומית עם עצמי! אחרי כמעט 10 שנים שאני בהחלמה מלאה - יצאתי למסע של חיפוש רוחני, התבוננות פנימית, למדתי המון, והיום אני סטודנטית לפסיכותרפיה גופנית ובחרתי ללכת עם הלב שלי ולעסוק בתרפיה, בריפוי והתפתחות אישית, אני יכולה לומר שקבלה ואהבה עצמית מעשית הן התשובה הכי טובה שמצאתי לכל קושי רגשי, נפשי וגם פיזי כמו גם לצמיחה והגשמה עצמית. הרי, לעיתים קרובות הגוף שלנו פשוט לא מוכן, לא מסכים לקבל אוכל כל עוד הוא לא מרגיש אהוב, לא מרגיש נאהב, לא מקבל חום ומגע אוהב. ומי אמור להיות זה שאוהב אותנו? זה שמקבל אותנו? זה שמבין לליבנו ומדבר אלינו בכנות, באהבה ובאמפטיה? אנחנו עצמנו. אין אף אדם שקרוב אלינו כפי שאנחנו קרובים לעצמנו. ואין אף אדם בעולם שמכאיב לנו כפי שאנחנו מכאיבים לעצמנו ע"י ביקורת, שיפוטיות והלקאה עצמית. אבל אחת השאלות שאני שאלתי את עצמי לפני כימעט 10 שנים הייתה: "האם אני באמת שונאת את עצמי? האם אני באמת לא אוהבת את עצמי? ולמה בכלל אני מתעסקת בכל זה כל כך הרבה זמן הרי זה לא מקדם אותי לשום מקום?". מה שאני הבנתי עם הזמן, אחרי הרבה משברים, כאב, דכאון, חרדות וכל קשת הרגשות שיכולות להיות... שלמרות הכל אני כן אוהבת את עצמי. בנקודה הזאת, בדיוק שם שהבנתי את זה, התחלתי את תהליך ההחלמה שלי מאנורקסיה לבד, בעזרת עצמי בלבד. אז הכי חשוב שלא תרגישי שטחית, שלא תרגישי אשמה ממה שאת מרגישה - זה בסדר וזה ממש טבעי. אני אתן לך טיפ \ עצה שלי - אני לא ניסיתי לכפות על עצמי דבר, אלא להפך, אני הרשתי לעצמי להרגיש את הפחד, להרגיש לא אהובה, להרגיש חצויה בתוכי רק בשביל להשלים עם עצמי במקומות הכי הכי כואבים שלי. אגב, עד היום אני עושה זאת. את לא חייבת למנוע מעצמך אהבה כדי להתפתח, כדי להקשיב לעצמך באמת, לרגשות ולצרכים הכי עמוקים שלך ולנסות לזהות את התבניות חשיבה שלך שמנסות לגונן עליך גם במחיר של כאב. אני שולחת לך המון המון חיזוקים, אנרגיות טובות וחיוביות והמון בהצלחה - את תצליחי, את כבר בדרך! ואם יבוא לך לדבר, לשתף, לפרוק או כל דבר, את הכי מוזמנת לפנות אלי בפרטי :) נשיקות :heart::heart:

PensatoreR
13/07/18 10:45

תודה על התגובה. הקטע אצלי הוא שאני פשוט לא ככה. דבר ראשון, אני רוב החיים שלי עם הפרעת אכילה. גדלתי בבית עם הורים שלא ממש אכפת היה להם כמה, אם ומה אני אוכלת, כל עוד לא אכלתי יותר מדי (כי אוכל עולה כסף). בתיכון רופא המשפחה שלח אותי לאישפוז עם BMI נמוך מ-13.5, אחרי יותר מ4 שנים שלאף אחד לא היה אכפת שאני לא אוכלת או אוכלת ומקיאה (הגיע בתקופות). אז עברתי בין הרבה מסגרות ואני חייה. ויש לי חיים טובים. בחיים לא חוויתי התקף חרדה, בחיים לא שנאתי את עצמי, בחיים לא הייתי בדכאון. אבל זה, התחושות והפחדים האלה, תמיד שם. *ברקע* בהחלט אדבר איתך. יש לי הרבה שאלות לשאול:heart:

דניאל-סודק
14/07/18 21:30

היי יקרה :) אני כל כך מזדהה איתך.. גם אני גדלתי במשפחה בה המצב הכלכלי היה לא טוב (בלשון המעטה), ולכן, הרבה מאוד פעמים לא שלהורים שלי לא היה אכפת, פשוט הם היו כל כך עסוקים במרדף הזה של החיים.. ובכייף את מוזמנת לדבר איתי מתי שתרצי אני כאן :) נשיקות :heart:

PensatoreR
15/07/18 14:36

להורים שלי דווקא לא חסר כסף. קל לחסוך אם לא מוציאים על הילדים ;)