מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' משה פיליפ
פרופ' משה פיליפ
פרופ' משה פיליפבוגר בית הספר לרפואה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, התמחות ברפואת ילדים בסורוקה ותת התמחות באנדוקרינולוגית ילדים באוניברסיטת מרילנד שבבולטימור ארה"ב. פרופ' פיליפ מנהל את המכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת במרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל מאז 1997. בנוסף, משמש פרופ' פיליפ כסגן דקאן למחקר ופיתוח בפקולטה לרפואה על שם סאקלר באוניברסיטת ת"א.
דר שרי קרפל וולסקי
דר שרי קרפל וולסקי
בוגרת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בן גוריון בנגב. מומחית ברפואת ילדים , התמחות ברפואת ילדים בבית חולים לילדים שניידר.מומחית בהתמחות על באנדוקרינולוגיה וסכרת ילדים בבית חולים שניידר.
רותם דיאמנט
רותם דיאמנט
אחות אחראית מרפאה אנדוקרינית. אחות מוסמכת 25 שנים, בעלת תואר שני בסיעוד מאוניברסיטת חיפה. בוגרת קורס טיפול נמרץ ילדים.
שיר קליר הרפז
שיר קליר הרפז
פסיכולוגית בהתמחות שיקומית במכון אנדוקרינולוגיה וסוכרת, ביה"ח שניידר. בוגרת תואר שני בנוירופסיכולוגיה שיקומית מהמכללה האקדמית תל אביב יפו.
פאטימה צרצור
פאטימה צרצור
דיאטנית ביחידה לתזונה ובמכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת במרכז שניידר לרפואת ילדים. בעלת תואר ראשון במדעי התזונה, הפקולטה למדעי החקלאות, המזון ואיכות הסביבה באוניברסיטה העברית בירושלים. בוגרת קורס הטיפול התזונתי בסוכרת, קורס הנחיית קבוצות, קורס תזונת פגים ותינוקות. בעלת ניסיון רב בהתאמת הטיפול התזונתי לילדים, בהתאם לצרכיהם והעדפותיהם של הילדים ומשפחותיהם. מטפלת בילדים ובמבוגרים בקליניקה פרטית.
כמוניבעיות גדילהמתי להתעקש על בדיקת הורמון גדילה ?

מתי להתעקש על בדיקת הורמון גדילה ?

20/09/18 19:36
1 תגובות

הבן שלי בן 11.5 באחוזון חמש בגובה , ואחוזון מעל חמישים במשקל. עשו לו בדיקת צילום כף יד שהראתה גיל עצמות תקין בהתאם לגיל. הרופא אמר שכיוון שהילד לא סובל מתת תזונה אז לא בגלל זה הוא נמוך. זה גנטי. ביקשתי לשלוח אותו לבדיקת הורמון גדילה מקיפה אבל הרופא אמר שלא צריך כי כל עוד הילד ממשיך לגבוה על האחוזון בעקומה שלו והבדיקות דם שלו בסדר אז הכל בסדר. אז מתי כן שולחים לבדיקת הורמון גדילה מקיפה ?? זה שהבדיקות דם שלו מראות הורמון גדילה ברמה תקינה זה לא אומר שאין לו חוסר בהורמון(הבנתי שההורמון גדילה משתחרר בפולסים ולכן בדיקת דם רגילה לא יכולה לאבחן חוסר). מה אתם מציעים לעשות ?
הגובה שלי 160 ושל האבא 172 אבל הצפי של הגובה של הילד הוא 164 והרופא אמר לי שזה תקין ואין לי מה לעשות עם זה.


תגובות

דר-שרי-קרפל-וולסקי
מומחה כמוני
בוגרת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בן גוריון בנגב. מומחית ברפואת ילדים , התמחות ברפואת ילדים בבית חולים לילדים שניידר.מומחית בהתמחות על באנדוקרינולוגיה וסכרת ילדים בבית חולים שניידר.
26/09/18 9:39

שלום רב, בין ההתוית לבירור קומה נמוכה יכולה להיות קומה נמוכה מתחת לאחוזון 3 בגובה , שבירה של אוחזוני גדילה ( מעל 2 אחוזנים ) , חוסר התאמה בין גובה הילד לגובה הגנטי הצפוי, מחלות כרוניות וכו'. ולכן יש צורך במעבר על נתוני הגדילה של בינכם על מנת להעריך האם היתה שבירה של אחזוני גדילה, האם קצב הגדילה תקין, לבצע בידקות כלליות להעריך אפשריות למחלות אחרות שיכולות להסביר קומה נמוכה כגון צליאק. כמו כן יש להעריך את ההתבגרות המינית , אשר כמובן, משפיעה על קצב הגדילה.וגיל עצמות בצילום כף יד שמאל. עליכם לגשת לרופא מטפל עם נתוני גדילה מעברו , בידקות כלליות והתיעץ עימו לגבי צורך בהרחבת בירור ויעוץ רופא אנדו. הורמון גדילה אכן נמדד בטסט אשר מעריך את הפרשותו לאורך מספר שעות לאחר מזרקת חומר לגירוי ההפרשה, הטסט הזה מבוצע רק באם יש אנדקציה שיש חשד שהפרשתו אינו תקינה ולא כרוטניה של בירור כל קומה נמוכה- אנא, גשו לרופא מטפל שינחה אותכם לגבי נחיצות הטסט