מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותאשלגן נוזלי מסוג Sopa-k או כדורים Slow-k

אשלגן נוזלי מסוג Sopa-k או כדורים Slow-k

09/11/18 7:42
11 תגובות

היתה לי רמת אשלגן נמוכה בדם. נאלצתי לקחת תוסף אשלגן תרופתי בכמות גדולה כדי לאזן.
זה גרפ לי בעיות נוראיות: בעיות עיכול קשות כמו כאבי בטן נוראיים אחרי כל מה שאני אוכלת, בטן מתנפחת, גזים ועצירות נוראית. גם עם לקסעדין הייתה לי עצירות!! בנוסף- יש עלייה חדה בתיאבון וזה גורם גם הבולמוסים ועלייה במשקל.
רציתי לדעת אם התופעות לוואי האלה נפוצות עם תוסף אשלגן והאם בלקיחת כמוסות אשלגן טבעיות שקונים מחנות טבע - אין את תופעות הלוואי האלה.
ממש דחוף!


תגובות

ד-ר-דני-זיו
11/11/18 14:51

שלום ליב1,

אכן נטילת תוספי אשלגן נקשרה להופעתן של תופעות לוואי במערכת העיכול כגון אי נוחות בטנית, בחילה, נפיחות וגזים. בבחינת העצירות שאת מתארת נטילת אשלגן נקשרה דווקא להופעת שלשול כך שייתכן ומדובר בתופעה שאינה דווקא קשורה לנטילת האשלגן. קיים לחלק מתופעות לוואי אלה אזכור בעלון לצרכן של התרופה Slow K, אותו ניתן לראות כאן ובעלון התרופה Sopa K אשר זמין כאן. נטילת מינונים גבוהים של אשלגן עלולה לגרום לירידה ברמות הסוכר בדם מה שבתורו יכול לגרום לתאבון מוגבר. באופן כללי מומלץ ליטול את תוספי האשלגן עם או לאחר ארוחה על מנת להפחית את גירוי מערכת העיכול.

מהמידע הקיים נראה כי תופעות הלוואי של תוספי האשלגן אינן תלויות בסוג האשלגן (בין אם בדמות תרופה או כמוסות מחנות טבע) אלא במינון, כאשר מינון גבוה יותר נקשר בסיכון גבוה יותר לתופעות לוואי.

על פי הנחיות משרד הבריאות האמריקאי ה-NIH, הרף העליון לצריכת אשלגן המומלץ ליום (סה"כ מתוספים ומתזונה) הוא 4.7 גרם לאוכלוסיה הבוגרת (כפי שניתן לראות כאן). רף זה גם נקבע ככזה אשר מעליו הסיכון לתופעות בלתי רצויות הוא גבוה יותר. לעיתים במצבי חסר הרופא עשוי להמליץ על נטילת מינונים גבוהים יותר מכך עד להשלמת החסר.

מומלץ לבצע בדיקת דם על מנת לבדוק את הרמות כעת ובמידה והן תקינות ניתן להתייעץ עם הרופא שלך בנוגע לנטילת מינון נמוך יותר של אשלגן ובמקביל או כחלופה בנוגע להעשרת התזונה שלך במזונות עשירים באשלגן. ניתן לקרוא על מזונות עשירים באשלגן באתר שירותי בריאות כללית כאן וניתן להתייעץ עם דיאטנ/ית להתאמת תפריט עבורך.

בברכת בריאות שלמה,

ד"ר דני זיו

רוקח קליני

מוזמנים לבקר באתר לייעוץ תרופתי אישי וגם בדוקטור לתרופות בפייס (-:

www.drpharma.co.il

מוזמנים לקרוא על מרכז המידע התרופתי של הדסה

מרכז למידע תרופתי הדסה

ליב1
11/11/18 18:23

תודה רבה

ליב1
11/11/18 18:37

רציתי לשאול עוד 2 שאלות ד"ר זיו:

1.אם אני לוקחת Potassium Cluconate  של Now ( כמוסות מחנות טבע ) ויש בכל כמוסה 99 מ"ג אז אני צריכה לקחת 4 כמוסות ביום?

2. האם יש הבדל בין Pottasium Cluconate לבין Potassium Citrate ( מחנות טבע ) ? האם ב Potassium Citrate ( מחנות טבע ) יש פחות תופעות לוואי? 

ד-ר-דני-זיו
12/11/18 16:41

שוב שלום ליב1,

1.      מינון אשלגן המתאים עבורך צריך להיקבע על ידי הרופא שלך. ניתן לראות מינונים כלליים בעלונים לצרכן של התכשירים הספציפיים (ראי תשובתי הקודמת). במקרה שאת נוטלת תוסף תזונה יש להיצמד להוראות היצרן הספציפי.

 

2.      כפי שכתבתי, תופעות לוואי במערכת העיכול הן תופעות לוואי מוכרות של אשלגן, גם ללא תלות בסוג המלח (Citrate או Gluconate) ובעיקר תלויות במינון.

מהמידע הקיים בספרות הרפואית נראה כי נטילת אשלגן מסוג Potassium Citrate נקשרה בפחות תופעות לוואי במערכת העיכול. יש לסייג זאת, שכן ייתכן והדבר נובע מכך שתכשירים אלה פחות נפוצים ונמצאים פחות בשימוש וכך נוצר מצב של "תת דיווח". בכל מקרה נראה כי אין מניעה עבורך לנסות וליטול אשלגן מסוג זה תוך הצמדות להנחיות היצרן ולבחון האם יש שיפור בתופעות הבלתי רצויות.

 

בברכת בריאות שלמה,

ד"ר דני זיו

רוקח קליני

 

מוזמנים לבקר באתר לייעוץ תרופתי אישי וגם בדוקטור לתרופות בפייס (-:

www.drpharma.co.il

מוזמנים לקרוא על מרכז המידע התרופתי של הדסה

מרכז למידע תרופתי הדסה

ליב1
12/11/18 19:29

תודה רבה ד"ר זיו☺

אורי6
12/11/18 20:05

מעניין גם אני לוקח אשלגן Micro Kalium Retard 600mg פעמיים ביום

גם אני חש בבעיות דומות גם בבעיות הבטניות שתארת

גם לי הסבירו  שלקיחת אשלגן בכמות גדולה ועלית  האשלגן בגוף צריך לגרום ליציאות רכות

בפועל זה מגיב עכשיו בעצירות לא נוחה          

 

אורי6
12/11/18 20:16

באתר של הכללית מצאתי

 

תופעות לוואי שכיחות

תופעות לוואי שמחייבות לפנות מיד לרופא
1. תגובות אלרגיות בעור (כמו פריחה, קילוף ואדמומיות), חום גבוה, קוצר נשימה, נפיחות של העפעפיים, של הפנים, של השפתיים, של הלשון או של הגרון.

2. תסמיני היפרקלמיה (עלייה ברמות האשלגן בדם) כמו שינויים בקצב הלב, דפיקות לב, חולשה, עייפות, סחרחורות, קוצר נשימה, תחושת נימול בגפיים, בלבול, קושי להתרכז ולחשוב בצורה הגיונית.

3. דופק איטי או דופק מהיר.

4. כאבים או לחץ בחזה.

5. עצירות קשה, כאבי בטן חזקים, התנפחות של הבטן ומעי רגיז.

6. הקאות, הקאה דמית או קיא שנראה כמו קפה טחון.

7. דם בצואה וצואה שחורה.

תופעות לוואי שכיחות
כאבי בטן ובחילות.

https://www.clalit.co.il/he/medical/pharmacy/Pages/medicines.aspx?idd=8576

ליב1
12/11/18 20:22

בדיוק אורית!! עצירות קשה, כאבי בטן אחרי כל מה שאוכלים, גזים. זוועה!! את לוקחת כדורים או נוזל?

ליב1
12/11/18 20:23

יכולה להעלות תמונה של קופסת הכדורים ?

אורי6
12/11/18 20:37

אורי לא אורית

לא יודע איך להביא צילום של התרופה

תמצא אותה אולי בגוגל

 

ד-ר-דני-זיו
12/11/18 20:57

ערב טוב,

במידה והתסמינים נמשכים ללא הקלה, יש בהחלט לפנות לרופא על מנת לבחון את הגורם להם ולביצוע התאמות בטיפול בתוספי אשלגן.

 

בברכת בריאות שלמה,

ד"ר דני זיו

רוקח קליני

 

מוזמנים לבקר באתר לייעוץ תרופתי אישי וגם בדוקטור לתרופות בפייס (-:

www.drpharma.co.il

מוזמנים לקרוא על מרכז המידע התרופתי של הדסה

מרכז למידע תרופתי הדסה