מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניקהילת סכיזופרניהבנות חמודות וסכיזופרנים

בנות חמודות וסכיזופרנים

28/11/18 13:55
2 תגובות

היי, שוב אני, מקווה שזה מועיל למישהו כל הפוסטים שאני כותב. קצת הצפתי כי שיעמם לי ושמעתי דממה מאז.

בכל מקרה, שמתי לב שיש סכיזופרנים, בהחלט בהחלט לא כולם, יש כמה, לא צריך לקפוץ ולעשות מזה סטיגמה ולהגיד שכולם ככה. יש כמה. שמתי לב לזה פשוט באישפוז, בעיקר אלה שבאישפוזים הראשונים - אחרי זה לפעמים היכולת התקשורתית והקליטה של המציאות בעקבות השיגעונות דווקא קופצת. בשלב הזה יש לי למשל עיני נץ. אני מדבר עם מישהו ואני יכול לקלוט פשוט המון דברים שבעצם לא בדיוק נאמרים. עדיין אף פעם לא ראיתי שטעיתי אי פעם בזה, מוזר, יש כאלה שמנסים את זה והם פשוט לא כלכך טובים, היה לי פעם ידיד מזויף שניסה לחקות את הקליטה הרגשית שלי, אבל הוא כל הזמן טעה - זה לא בדיכאון, זה משועמם, אם תקלוט טוב... הבחור שאתה מדבר איתו לא בדיכאון על בעיות בחיים שלו, הוא משועמם מהשיחה המיידית איתך והוא רק חברתי. משהו שהיה. הוא די עזב את זה אני מאמין ובכל זאת.. מפתיע.. הוא הצליח גם פה ושם עם בנות. ידיד לא סכיזופרן אגב.

ולנושא, סתם כי משעמם לי אתאר לכם חצי שעה מחיי או איזה קטע ביום שנקרא אצלי "יצאתי לסידורים מהבית" (בנק - ה28 ומשהו מהדואר). אגב אני נייד תחבורתית.
בתחנה הראשונה קיבלתי מאיביי עוד כמה מחזיקי ספרים, מאד נחמד. היתה פקידה חדשה וראיתי שהיא עשתה לי איזה סימן עם האף. מהסיבות שלי החלטתי להפוך את זה למפגש היכרות *לא מחייב* - ואמרתי לה שאני לא חותם ע' אלא חותם באות אחרת, היא היתה מתוחה והיא עשתה צחוק קל (מכוון, לומדים גם לשים לב בין סימנים טבעיים ולפעמים אפילו לא מודעים לבין סימנים תקשורתיים - מכוונים).. נכון, לא דיברתי הרבה, אבל מספיק בשביל שהיא תזכור אותי לפעם הבאה שאעבור שם. זה בחורים, נקרא כיוון. וכמו שאמרתי לא מחייב. באופן אישי אני די בהפסקה עכשיו מבנות, אחרי האישפוז אבל קרו כמה דברים, בחודשיים האחרונים אבל הייתי בהפסקה כזו.
אחרי זה עצרתי ליד הבנק, זה קצת נסיעה נהייתה, נכנסתי לבנק ומישהי מבוגרת שישבתי לידה בתור ביקשה שאעזור לה לספור את הכסף שהיה לה, עזרתי לה ואז הגיע תורי והיתה את הפקידה היפה שהיתה גם בפעם הקודמת (פעם שנייה שאני שם) ותוך כדי פעולה בנקאית קצת דיברתי, סיפרתי על זה שחבל שסגרו את הכספרות בסניף הרגיל שלי (היא קיבלה מידע על איפה אני גר, אגב זה עשוי היה להיות בגללי, היה לי איזה סיפור שם שהפריע אולי ברקע לתיפקוד הרגיל של הבנק חח) ואמרתי שאני מפצה את עצמי על זה בקפה. היא לא אמרה משהו. יכול להיות שאמרתי עוד כל מיני דברים תוך כדי, ואז אמרתי שאני רק סופר את הכסף וספרתי ובסוף קצת חייכנו אחד לשני, והמשמעות - יכול להיות שהיא תזכור אותי לפעם הבאה, יכול להיות שהיא תפוסה, יכול להיות שהיא בכלל לא נמשכת אליי, יכול להיות בכלל שהיא לסבית - מה שחשוב, זה לא לקפוץ למסקנות לא מבוססות ואז לא להיות מסוגלים להשתחרר מהם, כמו עם ההומו שהטריד אותי באישפוז. זה נקרא כיוון שני.
אחרי זה עברתי לבית קפה זול כמובן בסביבה, לשתות כוס קפה (כמו שאמרתי לפקידה בבנק), הכל היה מלא אז ידעתי שאני אצטרך ללכת לספסל (בנות סכיזופרניות, זה בשבילכם, ס פ ס ל י ם וכיף לכם אתם רק צריכות להסתכל על מישהו שמוצא חן בעיניכם ולהסתרק, אולי יהיה לכם מזל, גברים גם צריכים - ואין שום ברירה בקטע הזה - ליזום ולהגיד כמה מילים לפחות במהלך. אתם צריכים להיות פשוט יפי-תואר בצורה בלתי אנושית כדי שיהיה לכם איזשהו סיכוי לעשות את ההליך בלי מילה אחת מהפה (עוד משהו שראיתי באישפוז, סתם קשרו מישהו שלא כל כך מבין בנשים, מגלל שהוא ניסה להתחיל עם בנות והם במקום להסביר, רק אחת מהם, איזה כלבה אשכרה, פשוט רק צעקה עליו והוציאה את כל הכעס והתיסכול על זה שהיא זקנה מכוערת עליו ועוד הלשינה עליו לצוות שעשו לו איזה טיפול טראומתי בטח לילי, בנות - תנסו לפחות להסביר, אמנם יש כאלה שגם אם תסבירו להם לא יבינו אבל יש כאלה שכן, כולם שם סכיזופרנים וכולם שם בעד לחזק אחד את השני). ולחצי שעה ההיא שיצאתי היום מהבית? בית קפה?
אחלה אז ראיתי את הבחורה שסימנה לי פעם, הקופאית, ואני לא רציתי משם סיפור כי אני קבוע שם אז הייתי אליה בכוונה קצת גס רוח, כדי שהיא תבין בלי לפגוע בה שאני מהסיבות שלי - לא מעניין ולא מעוניין. זה יכל להיות כיוון, אבל לי יש את המזל ואנשים פשוט מסיבה לא מבינים שהדבר הזה קיים בכלל אצל גברים, שאני יכול לבחור, למעשה זה כמעט אילוץ אצלי, ההיצע גדול בהרבה מהביקוש, כל הזמן. ולפעמים ההיצע קצת מטריד, אבל זה משהו אחר. בכל מקרה הפעם היא היתה "לא מכירה" אותי - יכול להיות שהיא באמת לא זכרה או שפשוט ויתרה עליי, זה נחמד, היא דווקא חמודה, אולי יהיה לי מזל וזה עוד יתפתח לידידות אמיתית עם מישהי.
ואז הלכתי כמה דקות והתיישבתי על ספסל. היה קצת משעמם. מישהי עברה ולא הסתכלתי עליה, אבל כשהיא היתה לידי היא הפנתה את הראש והסתכלה עליי - הנה, זאת עוד דוגמה לסימן של כן - כלומר עניין כלשהו, זה לא אומר שבהכרח אם אני יתחיל איתה ילך לי איתה. זה רק אומר, שהיא חושבת שאני חתיך. זה סימן משיכה. כל רגש למעשה יש לו את הסימנים שלו.
היה עוד משהו על הספסל? לא ממש זוכר, שתי נשים זקנות נעצרו קצת לידי אבל זהו בערך. שעת צוהריים גם יש פחות "כוסיות" זה ידוע. כולם בעבודה וזה. עסוקות. אם תשימו לב, גם פגשתי למעשה 3 מתוך ה4 בנות שסיפרתי עליהם במקום העבודה שלהם, בנסיבות טבעיות בחיים שלי (באמת הייתי צריך דואר ובנק ואני רגיל לשתות שם קפה לפעמים).
אז גמרתי לשתות את הקפה, עדיין בחצי שעה ההיא, קמתי ובהלוך עברתי על ספסל אחר, שקודם ישבה בו זקנה אז לא ישבתי לידו ועכשיו יש בו בחורה צעירה, ראיתי אותה ממש כשכמעט חלפתי עליה והיא חשבה שאני לא נמשך עליה אז היא כזה בדיוק עצמה את העיניים והפנים שלה כזה נכנסו לתוך עצמם. קצת יאוש ואכזבה, ניסתי לתקן את זה ולהראות לה שהיא דווקא יפה, אבל כבר היה מאוחר מדי והיא לא ראתה את הפניית הראש שלי כי היא היתה בעצימת עיניים. ביטחון עצמי קצת רגיש. מאד חמודה אבל.
וזהו חזרתי הביתה אחרי זה. וזאת היתה סתם חצי שעה בחיים שלי או כמו שאני קורא לזה "יציאה שגרתית החוצה מהבית", אחרי האישפוז נהייתה לי קצת נטייה להסתגר האמת. עכשיו זה לא נועד להשוויץ, כי אם כן הייתי מפתיע אתכם עם דברים שאתם לא מסוגלים לדמיין שקיימים (וכך גם באוכלוסיה הכללית), אלא פשוט להראות לכם תוך כדי סיפור - מהו סימן ומתי זה בסדר ואתם יכולים לנסות לדבר איתה (מותר גם כשאין סימנים לגשש בדיבור, כמו שהיה עם הפקידה בבנק - היא לא סימנה לי כלום, רק החלפנו קצת חיוכים בסוף ובחיוך שלה היה קצת חום, זה גם משהו שמרגישים, ושוב לא קופצים למסקנות - יכול להיות שהיה לה חביב לדבר איתי פשוט והיא רואה אותי כלקוח קבוע נחמד שהיא לא מעוניינת בו כי עוד שבוע היא בדיוק בחתונה של עצמה.
אז כמה נקודות לסיכום: *סימנים * רמזים * חייבים להגיד כמה מילים, אין שום ברירה בקטע הזה ואל תנסו אפילו בלי להוציא מילה אחת מהפה, גם אם אתם מתקשרים שנים בפנטומימה בסופו של דבר זה מחייב שיהיה קטע שבו אתם גם מדברים. זה למישהו מהאישפוז שלי וגם הקטע של הסימנים. * להיזהר ממסקנות חפוזות * בנות : ספסלים, אני לא יודע למה בנות באופן כללי לא מנצלות יותר את הרעיון - אני רואה מישהי על ספסל לבד, זה אשכרה מישהי שמחכה שמישהו יעבור וזה בסדר גמור ולא ניתן להוכחה בשום אופן. את סתם נחה. * לדעת שלפעמים יש דברים שיהיה להם גם אולי המשכיות, 3 מה5 בנות שתיארתי קודם אני בהחלט עשוי לראות שוב. ויש לזה משמעות מסוימת. זאת אומרת שאם אתם פוגשים בת נחמדה באישפוז אתם יכולים לא למהר ולפתח איתה שיחות ורק כשדברים מוכנים מבחינתכם ומבחינתה לעשות את המבצע. זה לא תמיד שדברים חייבים לקרות בדיוק באותו רגע, כמו עם מישהי ברחוב, שאם לא תקחו את המספר ממנה באותו הרגע אז דברים כבר אבודים כי לעולם לא תראו אותה שוב ואם כן לא בטוח שתזהו אחד את השני.
וזה היה ארוך, אני מקווה שנהניתם ושזה הועיל לכם. אתמול עברתי הטרדה ברחוב, רציתי לקבל סירוק וקיבלתי אבל איזשהו קול (הדברים האלה מאד מסוכנים לי כסכיזופרן ההטרדות האלה) מאחורי אמר "נו, אז" - זה בחור שהתחרמן מלחשוב עליי ועל המסתרקת ביחד (אגב אמרתי תודה בסימנים - חייכתי, דבר שהמטרידן לא ראה, הרכנתי קצת אחרי זה את הראש (וניתקתי קשר עין כי למעשה לא הייתי מעוניין בכלום איתה ואם היא היתה מתחילה איתי, מה שאגב לא קורה ואין לצפות שיקרה כלל (לבנים) באופן כללי, כנראה שהייתי כבר מתחמק. אז בכל זאת אתם קיבלתם קצת יותר ממה שהוא קיבל :) וואי אשכרה אני לפעמים מרגיש עם כל הסוטים האלה ברחובות שאני איזשהו מופע פורנו בחינם או משהו. כמו שאמרתי - אני מקבל המון הטרדות וזה למעשה אחד הדברים העיקריים שדירדר את המצב שלי כשהייתי מעורער לפני האישפוז האחרון. הטרדות זה מאד בעייתי מבחינתי וזה גם הרס לי דברים בעברי.

אז זהו חפרתי, אם שרדתם עד פה. אז שיהיה יום טוב :)

ואגב, ידידה מזויפת, אם את עוקבת, שימי לב עד כמה מיותרת המשיכה שלך אליי היתה וכמה אני באמת לא צריך להיות נואש כמו שניסית לנחש ואיכשהו לייאש אותי מכל הבנות בעולם וממך ספציפית לא? למה כי את שמנה? (לא מכוערת אבל התנפחה באישפוזים). כשאני מתיידד עם מישהי ורומז לה מאה פעמיים ואומר את זה גם במפורש שאני רוצה רק ידידות. אני גם מתכוון לזה. זה אשכרה באמת היה סוג של הטרדה. אמרתי שאני לא מעוניין וסגרתי את זה. למה לתקוע סכין בגב ולפגוע עוד יותר באמון שלי באנשים?


תגובות

צל-לילה
28/11/18 15:30

אגב בתיאור פשוט - אז יצאתי מהבית סופסוף לסידורים היום, אספתי חבילה בדואר אחר כך משכתי כסף מהבנק (צריך להפקיד חזרה גם לפני האשראי) ואז פיצתי את עצמי על הנסיעה הארוכה בסתם כוס קפה ברחוב וחזרתי הביתה :) היה קצת משעמם דוגרי.

צל-לילה
04/12/18 23:57

נשאר על פוסט פרטי בנושא, פחות מביך. מי שחשוב לו הנושא של סכיזופרניה ירוויח, כי אני לא הולך לעדכן את החלק הזה הרבה. וזה למרות שיש פה גם כאלה שמחפשים מישהי או מישהו רומנטי ומעדיפים את זה אולי על ידידות עם אנשים. יש לכם בעיית דיבור, אתם ישר "מתקיפים" וכשזה כל כך מהר ובלי סימנים מוקדמים זה יכול להרגיש גם כמו "התקפה". בעיקר אם אתם מקבלים סירוב (לא היה פה, רק התעלמויות, במציאות היא לפעמים תהיה חייבת להגיב אם תגיד לה משהו ישירות) ואתם ממשיכים הלאה וזה לא סירוב של "לא ברשמי אבל בעצם כן" - בשלב הזה אם מישהי עושה לכם כל מיני משחקים הכי טוב זה לשחרר אותה, כמו כן אם מישהי מנסה לגרום לכם לקנא - זה לא אדם טוב וזאת מניפולציה ועדיף לכם פשוט לזרוק אותה ולמצוא כיוון אחר, בסופו של דבר זאת רק בת - אחת מיני מיליונים בעולם או מאות אלפים בארץ, אלא אם יש בה גם משהו מעבר לזה שהיא סתם בת. וכן זה לא נראה ברשמית שאתם מתחילים, אבל אם מישהי מבקשת עזרה בנוגע לנושא רציני, קודם תתייחסו למה שהיא אומרת ורק אחר כך תנסו להכיר אותה למטרת ידידות/אחרת, ולשאול ישר אם מישהי רוצה לעבור לפרטי זה עוד יותר גרוע - תנסו לתרגם את זה למציאות: אתם נמצאים בחבורה שמדברת על דברים, פתאום מישהי אומרת על עצמה משהו אישי - איך אתם נכנסים לשיחה? מבטלים את כל מה שהיא אמרה ומעבירים נושא? שהוא ישר שאלות היכרות עליה, או במקרה היותר גרוע, שואלים אותה אם היא רוצה ללכת למקום אחר (אגב, זאת אחת הדרכים לסמן לבחורה שאתם בעניין סקס ועכשיו). ואל תרגישו לא בנוח, יש הרבה אנשים שאף אחד לא הסביר להם כלום וכנראה גם לא יותר מדי יסביר ואתם בעצם צריכים איכשהו להבין את הכל לבד מהתנסות, כל אחד עשה טעויות ויש כאלה שגם שילמו עליהם ואפילו מחיר לא הוגן או צודק או אפילו אמיתי. בסופו של דבר זה סך הכל משחק ואם נפסלתם מסיבה טכנית, זה לא אומר עליכם שום דבר, חוץ מזה שעדיין לא למדתם את הנורמות הבסיסיות בתחום, שאגב לא בכל המצבים מחייבות אבל ככלל אצבע עדיף ללכת איתם - בכללי - לא עשוי מברזל, אבל בכללי שיחה נעשית ככה: * קודם כל : סמול טוק, שיחה על נושא התחלתי כלשהו שלא תמיד חשוב (פה הנושאים יכולים להיות ממש כבדים ורציניים ואפילו אישיים וטראומטיים לאדם המספר). * אחרי זה - שיחת היכרות, לא חייבת להיות על הנושאים הכי רגישים שלכם. * אחרי זה - אם הסיטואציה נראית טובה, בעיקר לפי הסימנים שאתם מקבלים מבת הזוג שלכם לשיחה, אתם יכולים לנסות להסתכן ולנסות להעביר את זה למצב פרטי, במציאות - זה אומר כעיקרון לקחת את הטלפון. בכל אחד מהשלבים האלה, אתם לא חייבים להגיד ברשמי שאתם מעוניינים במשהו, אבל אם אתם מעוניינים מומלץ לפחות להוסיף רמזים עדינים, כדי שאחר כך זה לא יהיה אשמתכם שתהיו ידידים מזויפים למישהו שרצתה אתכם רק בתור ידידים ולא ממש עומדת לשנות את זה עם כל המאמצים הבאמת לא רצויים שלכם כשאתם כבר "ידידים". זה באמת לא מסובך אבל יש כללי זהירות ויש דברים שצריך לדעת, לפחות כמה דברים בסיסיים ואני מקווה שאלה שזקוקים לזה ויש כאלה ולא בושה להודות בזה בפני עצמכם, וחשוב גם לדעת לבחור מישהי טובה ולא רק לקפוץ על מישהי מגלל שהיא עברה בסביבתכם/ היתה במצב טוב / היתה יפה - הכי מסוכן זה להיכנס לקשר עמוק שמבוסס רק על זה שאתם נמשכים לצורה החיצונית שלה. מקווה שקלטתם, להבא תתחילו יותר טוב ותתנו דוגמא לסכיזופרנים אחרים, דוגמא חיובית הפעם. צל לילה ------------------------------------------------------------ בנוגע אליי - אני מצהיר לכל מי שקורא או לכל מי שקוראת שאני רק חברתי ולא מחפש שום דבר רומנטי מפה. אלא רק ידידות ורק אם יצא ואני לא לחוץ על זה שיהיו לי ידידים דווקא מפה. אבל יהיה נחמד שיהיו לי קצת יותר ידידים, כי אני עדיין מתאושש מהמפולת החברתית האחרונה שהיתה סביב השיגעון והפעם לא היתה קשורה דווקא לשיגעון, אלא יותר לזה שאני אוסף יותר מדי ידידים מזויפים, שהם רק לצורך השעה ואחר כך נעלמים וזה בלי שהם דוקרים בגב במקרה או מנסים משהו לא טוב בפועל. מה שטוב מבחינתי בסכיזופרנים, כלומר בידידות עם סכיזופרנים, זה שאם אני אשתגע שוב, אני אוכל לדעת שבסוף השיגעון גם ישארו לי כמה חברים לתקופת ההתאוששות שאחרי. תודה שקראתם, צל לילה.