מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

חנוכה שמח

05/12/18 2:23
3 תגובות

אולי קצת יותר מדי סכיזופרניה, אז בואו נרשום על משהו אחר - חנוכה וסכיזופרניה.

חנוכה מעבר להיותו חג האורות הוא גם חג הגבורה - הוא מנציח בתוכו מעשה גבורה שהתחיל כחוסר שפיות מוחלט שבא מתוך אמונה יתכן-סכיזופרנית מקובלת - אמונה באל.
מתיתיהו היה במציאות שבה כל היקר מול עיניו התרסק מולו ובמקום להישבר הוא מרד והוביל את היהודים לניצחון על אימפריה מתפוררת.

לדעתי גם בסכיזופרניה יש גבורה, נכנסים לתוך מצב קשה שהוא אפילו למעשה לא מציאותי וצריך להתמודד איתו איכשהו.
כשאדם הולך לאשפוז ברגע שהוא מעורער, סכיזופרניה זה קצת משעמם, אבל כשממשיכים עד השיגעון יכולים להכנס לסרט אקשן ממשי.
וברגעים האלה, אף שזה לא מציאותי, אדם מגלה שהוא בעצם יכול להתמודד עם דברים שהוא לא חשב שהוא יכל להתמודד איתם קודם,
דברים שאנשים נורמלים לא יעזו לעשות - כמו למרוד בשלטון רשע דורסני או בCIA, למשל להתמודד עם מלא אנשים שפתאום מגלים בך עניין לא ברור.
והכל בעצם בטריפ תלוי בפרשנות ובהבנות בנוגע לשגעון וביכולת שלך להתמודד עם "הקיר", עם זה שכל העולם בעצם משקר לך וכולם בעצם אטומים למה שקורה. והשאלה היא איך אתה מסדר את הדברים, כי אמנם הטריפ הוא קצת כמו חלום במציאות, אבל יש לו משמעות, הוא כמו סימולציה - הוא הזדמנות לבחון את עצמך במצב שהוא קיצוני וייחודי.

חג החנוכה הוא חג הגבורה, ולדעתי לפיכך הוא מתאים מאד כחג לסכיזופרנים, שהתנסו במצבים קיצוניים ובכל זאת שרדו אותם, שעברו משברים ובכל זאת המשיכו הלאה ולפעמים אף התעלו מעל המציאות שלהם והתחילו להתקדם בחייהם או לנסות גם להגיע למשהו - במציאות המציאותית.

חג חנוכה שמח אנשים!
צל לילה


תגובות

צל-לילה
05/12/18 2:28

יש אומרים שמתיתיהו שמע קולות שאמרו לו למרוד ביוונים, בשיגעון שלכם זה נקרא לעבור את הסף ומה שיקרה בפועל זה שאם תעשו משהו פלילי, אתם יכולים להגיע מעצר או גרוע מזה, להתחרט אחר כך כל החיים על חוסר השליטה שלהם. אז רק תזכרו שלא כדאי לעבור את הסף (וזה כולל גם דברים כמו לעשות קעקוע בשיגעון, דברים בלתי הפיכים אחר כך), אל תעשו דברים שתתחרטו עליהם אחר כך, אחרת הטריפ יכול להפוך לסיוט נורא. גם כשתתעוררו שוב למציאות הרגילה. מותר לכם להפעיל את הפה, כי זה לא גורם לנזקים בלתי הפיכים, אבל אל תעשו דברים שהם בלתי הפיכים, גם אם אתם בטוחים שאתם צודקים (הפעם), תשאירו תמיד מקום לספק ואל תקבלו את השגעון כאמונה מוחלטת ובלתי ניתנת לערעור, כמו שתמיד קורה כך נראה. בהצלחה בשיגעון הבא שלכם אם יהיה, וחג חנוכה שמח צל לילה (כרגע מגדיר את עצמו בכנות, שפוי).

צל-לילה
21/12/19 16:10

והנה עברה שנה..... ושוב חנוכה. אז.. חנוכה שמח, קוראים נחמדים ! עד עכשיו השנה לא אכלתי אפילו סופגניה אחת, מאמינים? אמיתי לגמרי...

צל-לילה
09/12/20 1:44

הפוסט הקבוע לחנוכה, בטח מקפיץ.. חנוכה שמח סכיזופרנים! תהיו גאים במי שאתם למרות או יחד עם מצבכם :)