מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניקהילת סכיזופרניהתקשורת - ביבי נהניהו והצרות האחרונות שלו

תקשורת - ביבי נהניהו והצרות האחרונות שלו

05/12/18 11:32
2 תגובות

לא תהיה פה מילה אחת על סכיזופרניה, זה פוסט הפעם בנושא תקשורת (אף שהנושא פוליטי, אני אישית תומך בלפיד - אני חושב שזאת האופציה הטובה לנכים כי גם הוא עשוי לזכות וגם הוא יותר סוציאלי ויש לו שם את קארין אלהרר שהיא נכה ואקטיביסטית - התמיכה מוגבלת לבחירות הבאות בלבד, ככה אני עלה ירוק תמיד), לדעתי כדי לגוון אפשר לרשום פה גם נושאים על תקשורת, שאיכשהו אני מרגיש שלפעמים זה גם נושא שאיכשהו קשור לסכיזופרניה ולו רק כי צריך עין יותר חדה כדי לקלוט את המציאות נכון.

והפעם זה על נאומי ביבי, שמעתי אותם במקרה ברדיו - אמא שלי הקשיבה, היו נרות ולביבות וסופגניות והוא נאם ברדיו. והקשבתי למילים שלו רק בערך, במקום זה התרכזתי רק ברובד הרגשי של הנימות שלו ולפי זה ראיתי ש:
בעניין בזק - הוא מרגיש בטוח בעצמו וגם הלוגיקה המילולית שלו די חזקה בתואם, יתכן לדעתי שיש משהו, אבל אם יש - לא ימצאו בו אשם.
בעניין וואלה - הוא התחיל את הנאום נרגש - נרגשות זה סוג של התרגשות ואחד המאפיינים של זה שזה בעצם לא מורכב בהכרח מרגש אחד אלא יש שם כמה רגשות והצלחתי לקלוט מזה שהוא נתפס קצת לא מוכן, שהוא מפחד ממשהו, ושהוא קצת מזועזע או לא זוכר בדיוק, לא בדיוק מזועזע אבל משהו קרוב לזה, מילה קרובה.

ועל כן לדעתי בעניין בזק הוא יצא נקי, אבל בעניין וואלה, אם המשטרה תעשה עבודה טובה הם יגלו עליו משהו וזה יהיה בעייתי מבחינתו.
ועכשיו, זה יקח זמן, אבל אם תעקבו אחר החדשות, תוכלו לראות אם ההימור שלי נכון או לא.

וב"שיעור" הזה למדתם ילדים על נימות קול וכמה שהם בעצם חושפים דברים נוספים על מה שהדובר אומר, מעבר למלל שלו, וכשאתה קולט את הרגשות של האדם האחר, אתה בעצם מקבל מסר מלא יותר ומדויק יותר ממה שהוא אומר.
וכמובן שאפשר לטעות לפעמים ולהתבלבל ולא לזהות נכון, אבל ככל שמתאמנים וזה דבר ידוע גם בפסיכולוגיה, אם אימונים במעבדה ואם אימונים במציאות - למשל על הטלוויזיה והרדיו, ואפילו אבל הרבה הרבה פחות העיתונאות הכתובה עם התמונות.

אם לא כל כך ידעתם על נימות קודם, ממליץ לכם להתחיל לנסות לבדוק את זה מפה והלאה - כמו שאמרתי, אפשר על שיחות שברגיל יוצאות לכם ואפשר על טלוויזיה ורדיו וכאלה. ורק תזכרו - שהטלוויזיה והרדיו מבוימים או שיש בהם מודעות של אנשים לכך שהם מצולמים והם מתנהגים בצורה אחרת לגמרי, כמו שאני יודע היטב מהשיגעון השני והשלישי שלי.

:)
צל לילה


תגובות

צל-לילה
05/12/18 17:52

קישור למאמר על זיהוי רגשות אצל סכיזופרנים https://healthy.walla.co.il/item/2990118

צל-לילה
11/02/19 3:51

אם כבר פוליטי והאירוע הזה מסתבר היה מאד חשוב כי ב24.12 התפרקה הממשלה וב9.4 יש עכשיו בחירות, אהפוך את זה לפוסט על פוליטיקה ולא על תקשורת, סתם שיהיה גם קצת סמול טוק לדבר עליו. אז על איזה מפלגה אתם מצביעים? אני חשבתי על לפיד, אבל אם תהיה התארגנות רצינית של נכים אני עשוי מאד לתמוך בה במקום. בדרך כלל, אני מצביע עלה ירוק, אבל הפעם בא לי קצת שינוי, נמאס מכל הזמן אותו הדבר.