מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילהלא מכירה את עצמי כבר

לא מכירה את עצמי כבר

03/01/19 17:34
8 תגובות

אז הכל התהפך, ולא דווקא לטובה. השבועיים האחרונים מלאים בעצב. לא כעס, לא שנאה , לא אשמה, פשוט עצב.. עצב ואדישות..אפילו קצת אבל.
רק אוכלת ואוכלת, לא בבולמוס, מן אכילה כפייתית כזאת. כל מה שרואה במטבח - אוכלת. לא מבינה למה זה קרה פתאום ואיך . רעבה, צמאה, שבעה, מלאה, עייפה,, שמחה, עצובה, קמה בבוקר, רגע לפני השינה- רק אוכלת ואוכלת.
אוכלת. לא מקיאה. אוכלת. ולא עושה ספורט. אוכלת ונשארת אוכלת.
מתגעגעת לימים האלה שהייתי יכולה להרעיב את עצמי. שלא הייתי מרגישה צורך לאכול והייתי מסתפקת במועט. מתגעגעת לשליטה, לתחושות הכוח והחוזק. כמה שהגוף היה עייף ככה הנשמה הייתה שמחה.
ועכשיו, עכשיו הגוף עדיין חלש, עייף. אין לי כוח לכלום. אבל מצד שני הוא גם חזק. כל המדדים עלו, כמובן גם המשקל , הוא אמור להיות מלא בכוח. למה אני מתעייפת כל כך מהר עדיין ?
מצד אחד רוצה להחזיר לעצמי את הכוח שהיה לי ומצד שני מרגישה צורך לאכול כל הזמן ולמלא את הבורות שבבטן שאף פעם לא מצליחים להסגר.והכי הכי מהכל רוצה שזה ייגמר וייסתיים. לא לחשוב בכלל על אוכל. מרוב המחשבות על מה לאכול ומתי, ואיך בכל זאת להצליח למתן את הכמויות, לא הולכת ללימודים,. תכף המבחנים ובכלל לא לא אספתי חומר, לא התכוננתי, לא תירגלתי. לוקחת בחשבון שאכשל. האמת שכבר לא אכפת לי אם כן. אולי בעצם אכפת לי שלא אכפת לי מהלימודים. אני מלווה של חברה לחתונה ואפילו ממנה כבר כמעט שלא אכפת לי.
נמאס שהאוכל מנהל אותי ,שלא אכפת לי משום דבר. מפחדת שלא אכפת לי שלא מקיאה , מפחדת להיות כמו כולם, להיות בריאה. מפחדת מהעובדה שהצלחתי פתאום לעלות במשקל לבד, ללא עזרה, מפחדת שזה יימשך ככה לנצח האכילה הכפייתית הזו. אבל גם רוצה להיות בריאה ושמחה. לא יודעת מה אני רוצה כבר , לא יודעת מה אני חושבת, לא יודעת מה אני מרגישה , כל קשת הרגשות מתערבבים אצלי וכל אחד מופיע ומתערבב בבת אחת.
הזמן הכי קשה שהיה לי עם עצמי . כבר בלי המקום הבטוח שלי. יודעת שאולי תכלס זה טוב אבל לא בדרך הזו. פשוט עצובה.


תגובות

בדרך-הנכונה
03/01/19 20:55

את חזקה. תקופה קשה והיא תעבור. אני מאמינה בך. טוב שלא הקאת! אוהבת ❤

אנונימית85
04/01/19 13:07

הלווואי שתעבור מהר! תודה :heart:

אנונימית יקרה, קוראת מה שאת כותבת ומשתפת אותך במחשבות שמתעוררות אצלי: אני חושבת שאת נמצאת בתהליך חיובי, למרות הבלבול והרגשות הקשים שיש בך עכשיו. זה נראה מהצג כאילו את מתקדמת את עבר הלא נודע (לך) ולכן נורא מפחיד ומערער. מצד שני, הרבה פעמים ההחלמה עוברת דרך המקום הזה. דרך "גילוי של ארץ חדשה", בגוף ובנפש. מהצד, ברור שהארץ החדשה הזו היא ארץ מובטחת הרבה יותר מארץ הפרעות האכילה. זו היא ארץ הבריאות והשפיות. ונכון, יכול להיות קשה שם לפעמים (לכולם), אבל היא ארץ שהרבה יותר שווה לחיות בה. הראה שאת פשוט בדרך לשם, ובגלל שאת לא מכירה, את לא מרגישה בטוחה ומתגעגעת למקום הבטוח והמוכר (וההרסני שלך). בסוף כתבת שאת יודעת שבתכלס זה טוב, אז רוצה לחזק אצלך את הידיעה הזו. זה נכון. זה טוב. ואת תרגישי את זה כשהטוב הזה יהיה לך יותר מוכר ועם הזמן, גם יותר בטוחה. תמשיכי לצעוד :)

אנונימית85
05/01/19 18:21

איך תהליך חיובי אם אני לא מפסיקה לאכול אפילו כששבעה ? רק מחפשת מה לאכול כל הזמן וזה גם לא בריא ..וכן המחשבה הזאת מפחידה ממש כי כבר לא זוכרת מה זה אחרת, זה סוג של "הביטוח" שלי אז מצד אחד רוצה שזה ייעלם ומצד שני מפחדת מהלא נודע כמו שאמרת..

אני לא מכירה אותך ולכן רק מעלה השערה, לפיה האופן שבו את אוכלת עכשיו מעיד על כך שהנפש שלך כבר לא מוכנה להרעבות הכפויות של ההפרעה והיא מפצה אותך על תקופה ארוכה של חסר. סיכוי גדול שאם לא תלחמי בזה, זה יתאזן מעצמו.

נויה13
05/01/19 18:51

ואולי זה רצון בריא וטבעי? אולי זה מרגיש לך "יותר מדי" אבל זה רק בגלל שאת לא רגילה לאכול בריא אז לא מבינה שזה מה שהגוף שלך זקוק לו. מסכימה עם מה שדנה כתבה לך... הדרך הזאת הבריאה היא מפחידה .. פתאום אין שליטה פתאום פוחדים זה מוזר, חוסר וודאות לא יודעים אם זה יחזיק מעמד... אבל זה תהליך חיובי... אל תפחדי יהיה בסדר :heart:

אנונימית85
05/01/19 22:37

לא, זה באמת הרבה , אפילו במשפחה הסתכלו עלי כאל מטחנת אוכל...אני רוצה לשמוח שאולי זה מקום בריא ויחד עם זאת גם מפחדת להיות בריאה..ברור שיהיה בסדר בסוף! שמחה לקרוא שגם את עכשיו בתהליך שיקום והתגברות על המשברים ועם עזרה טובה ותומכת !

נויה13
06/01/19 11:50

הי יקירה, ואולי הם מסתכלים ככה כי לא רגילים לראות אותך אוכלת ככה... הם רגילים לזאת הרזה שבקושי מכניסה אוכל לפה... את יכולה לענות לעצמך למה את פוחדת מלהיות בריאה? מה זה אומר עבורך? תודה יקרה.. אני אהיה בסדר מקווה.. :heart: