מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניקהילת סכיזופרניההמלצה על חומצת אמינו ותוספים לשיפור הסימנים השליליים והקוגנטיביים

המלצה על חומצת אמינו ותוספים לשיפור הסימנים השליליים והקוגנטיביים

15/01/19 21:45
1 תגובות

היי,
בהמשך לפוסט שפרסמתי פה בעבר, רציתי לדווח על רשמים אישיים מההתנסות שלי עם סרקוזין ותוסף קשור בשם NAC. הסרקוזין ניתן לרכישה מחו"ל וה-NAC זמין גם בארץ מחברות שונות.

לסיכום ובשורה התחתונה, עבור הרבה אנשים הסרקוזין שיפר מגוון של סימנים שליליים וקוגנטיביים, ועבור מספר לא מבוטל של אנשים נטילת הסרקוזין לא שיפרה את המצב או לוותה בתופעות לוואי לא נעימות.

סרקוזין הוא חומצת אמינו שנמצאת בגוף באופן טבעי. הסרקוזין נבדק מחקרית ונמצאה הטבה של 15%-40% במגוון סימנים שליליים וקוגנטיביים. בסקר שנעשה באתר schizophrenia.com, וכלל 75 איש, עלה ש-68% מצאו שהסרקוזין עזר להם. לא עברתי על כל התגובות בפורום של האתר, אבל ככל הנראה יש גם מספר לא מבוטל של אנשים שסבלו מתופעות לוואי.
רוב המחקרים שנעשו ושבדקו את הבטיחות והיעילות של הסרקוזין, נעשו בשילוב עם מתן טיפול אנטי פסיכוטי רגיל (להוציא קלוזפין - נמצא לא יעיל בשילוב עם התוספים הנ"ל), ובמינונים אפקטיביים של 1-2 גרם ליום. משך ההשפעה של הסרקוזין הוא לרוב כמה שעות (אפשר לחלק את המינון לבוקר וערב).

מומלץ מאוד להתייעץ עם הפסיכיאטר לגבי נטילת סרקוזין, כדי להמנע ממצב שבו יש בעייתיות בשילוב של התרופות יחד עם תוספים שמעלים את פעילות קולטני ה-NMDA. יש לקחת בחשבון שלא כל הפסיכיאטרים מעודכנים במחקרים האחרונים. אני ממליצה לחפש מידע מגולשים ומחקרים רלוונטיים באתר schizophenia.com (למיטב זכרוני יש התייחסות מחקרית ל-SSRI).

רשמים אישיים - אחרי כמה ימים שלקחתי את הסרקוזין במינון של 1-2 גרם ראיתי שזה שיפר לי מאוד את הסימנים הקוגנטיביים - את הקליטה, החשיבה הביקורתית והמודעות העצמית. לצערי גם סבלתי מתופעות לוואי קשות, ויש אפשרות שאני חלק ממיעוט מצומצם שמגיב באופן הזה לסרקוזין. התופעות לוואי עברו ברגע שהפסקתי לקחת את הסרקוזין. בכל אופן, לדעתי עדיין שווה לנסות את הסרקוזין בגלל הסיכויים הלא רעים שזה יהיה אפקטיבי.

אציין שאני על פרפנאן 12 מ"ג, וכן שלקחתי גם 1 גרם של תוסף בשם NAC (נוגד חמצון) שלרוב נלקח בשילוב עם הסרקוזין.
ה-NAC גם נבדק מחקרית ונמצא שהוא מקל על הסימנים השליליים/קוגנטיביים ושהוא שומר על בריאות המוח.

אני מצרפת לינקים למידע, מחקרים (על תוספים רלוונטיים) וכן לפורום של אתר schizophrenia.com (באנגלית) שבו ניתן לקרוא על רשמים וחוויות של משתמשים (כולל די הרבה סיפורי הצלחה).

מידע מקיף על סרקוזין:
http://www.schizophrenia.com/glycinetreat.htm

NAC:
http://schizophrenia.com/?page_id=706

עמוד בפורום schizophrenia.com:
https://forum.schizophrenia.com/t/sarcosine-reduces-symptoms-in-schizophrenia/21132/573

סקירה מקיפה של 29 מחקרים שנעשו על סרקוזין, די-סרין ו-NAC:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21936588

מחקר - סרקוזין:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17659263

מחקר - סרקוזין ודי-סרין (די-סרין נמצא פחות יעיל מסרקוזין):
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19887019

מחקר - גליצין: (סרקוזין וגליצין קשורים זה לזה)
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19562643

מי שיש לו עוד שאלות או שמעוניין לנסות את הסרקוזין (כרגע ניתן להזמין מחו"ל) מוזמן לשלוח לי הודעה פרטית ואני אשלח לו דוגמית בדואר.

בהצלחה לכולם


תגובות

בלהבלהבלה
15/01/19 22:11

באופן כללי צריך להזהר כשקונים תוספי תזונה/ויטמינים, כי זו תעשיה לא מפוקחת. אני לא בטוחה אבל איך בוחרים באופן זהיר. קודם כל לקנות מחברות מוכרות. כשקונים תוספים מארה"ב אפשר לחפש חותמת של תקן GMP - good manufacturing practices. אם אני לא טועה יש גם חותמת UPS - (United States Pharmacopeia