מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותתוצאות בדיקת עמילאז בדם 107 מה זה אומר, נטלתי פנקרטין והפסקתי לאחרונה.

תוצאות בדיקת עמילאז בדם 107 מה זה אומר, נטלתי פנקרטין והפסקתי לאחרונה.

07/02/19 7:58
2 תגובות

שלום: תוצאת העמילאז בבדיקת דם יצא 107 מזה חודשים נטלתי פנקרטין, האם לתוסף ישנה השפעה לממצא זה. אני נוטל בנוסף תרופות כרוניות, ללחץ דם, סכרת פורסיגה, כולסטרול, והתחלתי להזריק טרוליסיטי. בנוסף ויטמין D, ויטמין C, אומגה 3, הכול בהוראות רופא. הטרוליסיטי מדכא תאבון גורם לעצירות, הדיכוי מעולה, אבל אין לי יציאות כמובן כי כמות האוכל ירדה משמעותית, השאלה היא האם פנקרטין יכול לעזור או להפריע. תודה


תגובות

סימה-לבני
08/02/19 12:19

שלום רב,

תוצאות עמילאז יכולות להיות בין 25 ל 125 וגם 130 יחידות לליטר, תלוי בשיטה שבה משתמשים. ראה מידע נוסף בויקירפואה כאן.

מכאן שהתוצאה שלך איננה באמת גבוהה, ואתה יכול להרגע באופן זמני.

בספרות אני רואה שתוצאות הבדיקה מקובלות כבעייה כשהתוצאה היא פי שלוש מהרמה הנורמלית. כך שבשלב זה יש מקום למעקב, ולא יותר.

אבל,

שאלתך נכונה, כי הטרוליסיטי שמכיל DULAGLUTIDE, הוא וכל בני משפחתו יכולים לגרום לדלקת בפנקריאס, ובהחלט יש מקום לעקוב ולוודא שרמות העמילאז, כמו גם סימפטומים אחרים של פנקריאטיטיס לא יופיעו אצלך כתופעות לוואי.

לעלון לצרכן של טרוליסיטי כאן

לא בדקתי תרופות אחרות מרשימתך, ולא הייתי לוקחת פנקריאטין בשלב זה, ללא התייעצות עם הרופא המטפל. אם תופעות הלוואי אינן נסבלות יש לשקול הפסקת טיפול, או הקטנת מינון.

כי הפילוסופיה שלי היא שבכל מקום שאפשר להחליף תרופה או להקטין מינון, זה עדיף על פני הוספת תרופה לטיפול בתופעות לוואי שלה. 

מקווה שעזרתי,

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות בעידן שבו המידע אינסופי" 

 

איציק-כהן
08/02/19 15:16

תודה רבה