מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' גיל אמריליו
פרופ' גיל אמריליו
בוגר ביה"ס לרפואה באוניברסיטת ת"א ומשמש כמרצה באוניברסיטה, בוגר התמחות ברפואת ילדים בביה"ח דנה (איכילוב) ובוגר התמחות על בראומטולוגית ילדים באוניברסיטת קליפורניה לוס אנג'לס (UCLA). ראומטולוג ילדים בכיר בעל ניסיון קליני רב הכולל מעקב ואחריות אחר ילדים החולים במחלות ראומטיות או הנחשדים כחולים במחלות כאלו עם פעילות המסתכמת בקרוב ל-2000 ביקורים מידי שנה במרפאתו בביה"ח שניידר.
פרופ' מרב לידר
פרופ' מרב לידר
בוגרת ביה״ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב cum laude מומחית ברפואה פנימית (2000) ובראומטולוגיה (2006) פרופ׳ חבר קליני באוניברסיטת תל אביב. מחברת מעל 100 מאמרים ופרקים בספרים בתחום הפמפ, המחלות הראומטיות והאוטואימוניות. מנהלת היחידה הראומטולוגית במרכז הרפואי שיבא.
פרופ' יעקב ברקון
פרופ' יעקב ברקון
מנהל מחלקת ילדים בבית חולים אוניברסיטאי הדסה הר הצופים, הוא בוגר של בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית, הדסה, ירושלים. התמחה ברפואת ילדים בבית חולים ביקור חולים בירושלים. בתום התמחותו באימונולוגיה קלינית ואלרגיה, עבד כרופא בכיר במחלקת ילדים ובמרפאה ריאומטולוגית בבי"ח ביקור חולים ובהדסה עין כרם. בהמשך עבד בבית החולים ספרא לילדים שבמרכז רפואי שיבא, תל השומר- כרופא בכיר וסגן מנהל בית חולים לילדים. ובמרפאה לריאומטולוגית ילדים וקדחת ים התיכונית. משנת 2011 הוא מנהל את מחלקת הילדים במרכז רפואי הדסה בהר הצופים ופרופסור חבר ברפואת הילדים בפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים. בנוסף הוא חבר בוועדת הוראה של ביה"ס לרפואה, חבר בוועדת ערר של ההסתדרות הרפואית של ישראל, חבר מערכת בעתון הרפואה. פרופ' ברקון גם משמש חבר הנהלת עמותת ענבר, עמותת חולים במחלות ראומטיות. הוא ערך ופרסם מחקרים רבים בריאומטולוגית ילדים, אימונולוגיה, FMF ומחלות דלקתיות ואוטואינפלמטוריות אחרות. תחומי עיסוקו, בנוסף למחלות ילדים, הם ריאומטולוגית ילדים, קדחת ים התיכונית, PFAPA ומחלות חום חוזר.

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).
Michal7
Michal7
היי שמי מיכל מלכה אמא ל 3 ילדים מהממים 2 ילדי בני 16 ו 12 חולים בקדחת ים תיכונית fmf מוטציה m694v +2 מטופלים כולכצין +אילאריס הבת שלי בת 16 מאובחנת מגיל 5.5 והבן מאובחן מגיל שנתיים מחלה מאתגרת בריאות לכולם
כמוניקדחת ים תיכונית (FMF)האם יש קשר בין התקן נחושת לבין קבלת התקף?

האם יש קשר בין התקן נחושת לבין קבלת התקף?

19/03/19 13:37
6 תגובות

היי. מזה כ7 שנים(מיום תחילת טיפול בקולכיצין) לא קיבלתי התקף עד לפני מס ימים. ההתקף הגיע כשבועיים לאחר הכנסת התקן תוך רחמי מסוג נחושת. ההתקף היה בסוף מחזור.
ברצוני לדעת אם ייתכן קשר ישיר או עקיף בין הימצאותו של ההתקן לבין התקף fmf.
אציין שרוב ההתקפים שחוויתי בחיי היו בסוף של מחזור.
תודה רבה מראש.


תגובות

פרופ--מרב-לידר
מומחה כמוני
בוגרת ביה״ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב cum laude מומחית ברפואה פנימית (2000) ובראומטולוגיה (2006) פרופ׳ חבר קליני באוניברסיטת תל אביב. מחברת מעל 100 מאמרים ופרקים בספרים בתחום הפמפ, המחלות הראומטיות והאוטואימוניות. מנהלת היחידה הראומטולוגית במרכז הרפואי שיבא.
08/04/19 20:29

שלום לך. בספרות מתואר מקרה אחד של התקן תוך רחמי המכיל נחושת שעורר התקפי פמפ. למעשה, מפתיע שאין תיאורים נוספים. ההתקן הרי מונע היריון בכך שהוא גורם לדלקת מקומית ברירית הרחם ותהליך דלקתי זה כנראה מעורר התקף פמפ מפושט יותר. למרות זאת, מרבית הנשים עם התקנים תוך רחמיים לא מדווחות על החמרה בהתקפים. כדאי לחכות ולהיות בטוחים שקיים קשר לפני שמחליטים להוציא ההתקן.

אנונימית.555
30/04/19 16:32

תודה רבה על התגובה! קיבלתי התקף נוסף חודש לאחר מכן..לצערי. מעולם חא קיבלתי 2 התקפים תוך חודשיים.אגב, ההתקפים באים לידי ביטוי בכאבי הטן חזקים. התקפים כאל. כבר מעל 10 שנים לא היו לי. אלא, רק כאבים באזור הגב/חזה. אני מניחה שכל זה מחזק את הקשר להתקן. שוב, המון תודה!!

רוית-קפון
12/08/23 18:08

כן אפשרות כיוון שהכאב הפיזי שלנו משפיע על הרגש הנפש מוכח ובדוק .

רוית-קפון
12/08/23 18:18

גם אני עם התקן נחושת 17 שנים ,ניסיתי על עצמי כיוון שהוא לעומת התקן הT חזק יציב שלא זז ממקומו,עם זאת לאחרונה ממש התחלתי להרגיש בדלקת כרונית תופעה שלא היתה לפני וכאבי טחורים עם טחורים חיצונים,מטפלת הרבה במישחות וכדורים ותרופות בסירוףנוזלי של משכחי כאב,ומיטלבטת אם להוציא את ההתקן כיון שחשתי בנוח איתו אמנם תופעה חדשה שאולי תחלוף לשיחתי במודעות שלי רציתי לנצל תקופה ארוכה עם התקן כי חשבתי שאין הבדל בין 5 שנים או 17 כמו אבן שנשחקת במים מה כבר יכול להיות רק התקן יציב מאוד סייבטי בהרגשה איתו גם מונע תיאבון לפעמים אולי בגלל הנחושת.והיתי רוצה לשמוע לקבל יעוץ אולי בכול זאת כדאי להחליפו לא באלו שנופלים כמו שאומרים לתחתון והלך הכסף אלה אם בכלל כדאי כי בבדיקה שלפני פחות מישנה היה טוב והרופא אמר לחכות שאולי לא צריך להחליפו הטחורים והדלקת קצת מטרד עבורי ואם כבר להוציא אולי להשתמש באותו התקן רק חדש.

אנונימי95
11/09/23 15:28

היי הבעיה שלי דומה מאוד לשלך אני חולה פמפ 15 שנים ואני אמור לקחת קולכיצין בוקר וערב אך אני לא מקפיד לקחת כבר כמה שנים, רציתי לדעת מה זה ההתקן נחושת שאת מדברת עליו ואיך התמודדת עם הבעיה אם הצלחת להעלים את ההתקפים ? לי הם קורים בתדירות של אחת ל 2-3 חודשים, פעם כאב בטן נוראי ופעם כאבים בחזה בלתי נסבלים , אם מישהו נוסף קורא את  ההודעה זו ויכול לעזור אשמח מאוד תודה מראש 

Orlyco22
05/04/24 8:31

מניסיוני האישי , יש קשר. צריך לציין גם שהכאבים בבטן התחתונה כתוצאה של דחיית ההתקן , גורמים לכאבים ממש דומים להתקף של כאבי בטן כתוצאה מ FMF. כך שאני לפחות שייכתי את הכאבים ל FMF , בזמן שהכאבים שסבלתי היו קשורים להתקן