מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמונילכל הסובלים מ-גאוטגאוט? אשמח לשמוע מנסיונכם

גאוט? אשמח לשמוע מנסיונכם

03/04/19 9:05
1 תגובות

אהלן
בן 44 בריא בדרכ לא צורך אלכוהול , בשר אדום כמעט בכלל לא , מעשן עודף משקל קל של 6-7 קילו .
לפני מספר ימיםהתעוררתי בבוקר עם כאב בכף רגל הנחתי שזה משהו קטן והכאב היה נסבל אז פשוט הלכתי ככמה למשרד ואז במהלך היום החלו כאבים קשים בכף רגל ימין כולל נפיחות של הבוהן והאצבע הסמוכה ,נפיחות בגב כף הרגל ובכריות כף הרגל מתחת לבוהן ו (כיפוף ומתיחת האצבעות הרגיש כאילו כל הגידים הנמתחים ברגל כואבים )כאבים קשים מאוד בשכיבה עם הרגליים מורמות , כאבים בדריכה ובקושי הצלחתי ללכת , כאב בכל מגע קל של האיזור הנפוח, כאבים איומים כשניסיתי ללחוץ על דוושת הגז באוטו . במשך יומיים לקחתי איזה 2-3 אתופן 400 מג שהיו לי בבית עם הקלה בכאבים לשעתיים שלוש וביום ה 3 מעוצמת הכאבים פניתי למוקד רפואה דחופה של מכבי . רופא המשפחה שהיה שם איבחן גאוט קליני כמובן בלי שום בדיקה נוספת נתן לי קולכיצין 3 פעמים ביום למשך שבוע .
לקחתי 2 כדורים מהקולכיצין ולמחרת בבוקר פניתי לרופאת המשפחה שאמרה שלדעתה לא מדובר בגאוט הפנתה לבדיקות דם ונשלחתי למיון לשלילת DVT ופקקת ורידים.
בדיקות הדם במכבי הראו תוצאה של uric acid 4.5 , ראומטיד פקטור ושקיעת דם תקינות .
במיון בוצע אולראסאונד ונשלל DVT בדיקות הדם במיון uric acid 4.3 , כל שאר הבדיקות תקינות מלבד crp 13 הפנימאי שבדק אותי לא התרשם מתוצאת ה CRP פשוט אמר לא מרשים, לטענתו המפרק נראה שקט ללא נוזלים לניקור והחשש לגאוט לא גבוה עקב תוצאות הבדיקה של החומצה האורית .קיבלתי הנחיה לא ליטול קולכיצין והחליף לאתופן XR נטילה פעם ביום ובמידה ולא יהיה שיפור הכתובת הראשונה שלי הינה אורתופד כיון שיש בעיות אורתופדיות בכך הרגל שעלולים לגרום לתסמינים זהים ובמידת הצורך ראומטולוג.
נטלתי כדור אחד מהאתופן והנפיחות ברגל ירדה בצורה משמעותית כדור נוסף העלים את הנפיחות לגמרי וכמעט את כל הכאבים חזרתי לתפקד כרגיל .
אני מבין שאני כרגע בצומת דרכים כיון שהחומצה האורית שלי נמוכה בזמן ההתקף אם מדובר בגאוט ולא היה נוזל לניקור במפרק אז אין דרך לאבחן אם מדובר בגאוט .
אתם כבעלי נסיון מהסיפור היבש מה דעתכם?
איך ניתן לוודא שלא מדובר בגאוט או כן מדובר בגאוט?
מה עושים?
האם אחרי נטילת 2 כדורים של קולכיצין כבר מרגישים שינוי קיצוני ואין נוזל במפרק לניקור ? אחרי נטילת 2 קולכיצין נשארתי עם נפיחות אבל כאבים כבר לא היו ,זה אופייני ?
אחרי נטילת אתופן XR 1 כמעט ירדה כל הנפיחות
אני פשוט לא יודע איך לנהוג האם אני באמת צריך לקחת טיפול קבוע או לא ? להמתין להתקף הבא? מה לעשות?
ככה מתנהג התקף ?
התקף חולף אחרי 3 ימים ?
המון תודה


תגובות

שושי.
09/04/19 20:43

אבא שלי סבל כמוך,לפי מה שאתה מתאר זה נשמע גאוט,אולי הקישור הזה יעזור לך http://www.netogreen.co.il/pages236.aspx