מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמונימאניה דיפרסיה/ הפרעה דו-קוטבית/ ביפולריתהאם התקף מאני יכול לכלול מחשבות שווא משמעותיות?

האם התקף מאני יכול לכלול מחשבות שווא משמעותיות?

03/04/19 17:52
1 תגובות

הי, מצטרף חדש.
קרובת משפחה שלי אובחנה בעבר (לפני כ-10 שנים) כסובלת מהפרעה דו-קוטבית.
לאחרונה חוותה התקף חמור מאוד, במהלכו היא חזרה וטענה (גם לאחר תחילת הטיפול התרופתי) שהיא בסטרס ולא במאניה, ושזה נגרם בגלל התעללות ארוכת שנים של בעלה בה, כולל התעללות פיסית.
אנחנו מכירים את הזוג מקרוב ויודעים בוודאות מלאה שמדובר בהגזמה שאין לה שחר. לכל היותר הם רבו ובמהלך הריב הוא צעק, כפי שקורה לרבים. היא לא דיברה על שום דבר כזה, עד לתחילת ההתקף. דרשה שיעזוב את הבית ואפילו הזמינה משטרה כדי להגיש נגדו תלונה (מיותר לציין שהשוטרים עזבו כשהבינו שמדובר בתלונת שווא).
אני קורא הרבה על המאניה, ולא מצליח למצוא ברשימת הסימפטומים את נושא טענות השווא האלו.
האם הדבר נפוץ?
תודה מראש.


תגובות

Lilu1
מנהל קבוצה
בת 30 פלוס, לומדת לתואר שני, ומקווה לטוב בתוך המאבק שלי עם מצבי רוח קיצוניים וחרדות. יחד עם המון אומץ ובלי לוותר, ועזרה מחברים ומשפחה, שהם אהובים שלי והתקווה שלי. מאובחנת עם הפרעה דו-קוטבית, לא מאמינה באבחנות, אלא באנושיות ורגשות. לומדת לעשות מקום לרגשות שלי במסע הארוך שלי להכיר את עצמי ולתפוס מקום בעולם.
12/04/19 16:23

היי אניהו. זה יפה שאתה דואג לקרובת המשפחה הזאת, אני שמחה בשבילה שהיא לא לבד במה שהיא עוברת. בהחלט ייתכן וקורה שיש ניתוק מסוים של המציאות או פרשנות מעוותת שלה במצב של מאניה, במיוחד אם המדובר בהפרעה סכיזואפקטיבית שגם בה יש מצבים מאניים שבהם יש מאפיינים מסוימים של עיוות המציאות. זאת אבחנה קרובה מאד להפרעה דו-קוטבית. גם בהפרעה קוטבית קיימים לעתים קרובות במצבי מאניה מצבים של רגזנות, חוסר סבלנות ותחושה של אי-הבנה וקצרים בתקשורת עם הסביבה, הנובעים ממצב התודעה החריג שאליו ניתן להגיע. עם זאת, אני חייבת להסתייג ולהגיד שידוע שבמקרים מסוימים של אלימות במשפחה, שהאלימות מתרחשת בדלתיים סגורות ובמצבים שלהם לא עדים בני משפחה וחברים. אלימות מינית, מילולית וכלכלית קיימת במשפחות רבות ונשים רבות מקבלות אותה כמצב קיים מסיבות שונות ואינן חולקות סוד זה עם הסביבה. וזאת לצד או ללא אלימות פיזית - אך אלו צורות אלימות לא פחות גרועות לפעמים. כבר קרו מקרים ולא מעטים שא.נשים המתמודדים עם הפרעות נפשיות נוצלו וזכו ליחס מתעלל אך הטענות שלהן לא זכו להתייחסות רצינית בגלל ההפרעה. לכן ההסתייגות שלי. אני לא מכירה את המקרה ולכן נותנת לך שתי אפשרויות להסתכל עליו. הייתי מציעה לכם לא להתמודד לבד אלא לפנות לפסיכולוג/פסיכיאטר או עובד/ת סוציאלי/ת דרך קופת החולים או באופן פרטי.