מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותסרוקוול לחרדות ואוכל

סרוקוול לחרדות ואוכל

08/05/19 0:17
1 תגובות

שלום,
אני בת 21,הפסיכיאטרית המליצה לי סרוקוול לחרדות קשות,אני לא נרדמת בלילה.סובלת גם מדיכאון.
לקחתי סרוקוול רגיל,לא xr, במינון של 125 מג בערב,אך זה לא מספיק עוזר לחרדות.אני ממש מרגישה איך כעבור כמה שעות החרדות משתלטות.כנראה כי זה לא ל24 שעות.
היום אני צריכה לקחת סרוקוול xr 100 מג כדי לנסות.יש לי מספר שאלות: סליחה על האורך הרב,אני ממש זקוקה להסברים.
1.כתוב שאת הסרקוול לא לקחת עם אוכל אלא שעה לפני.למה?? אמרו לי שתרופות ותוספי תזונה חובה לקחת עם אוכל כי אם לא הם פשוט יוצאים מהגוף ולא נספגים.זה נכון? אז אני כן יכולה לקחת אותו עם אוכל?

2.אני צריכה לקחת את הסרקוול לפני השינה.אם חייב בלי אוכל,כמה זמן אחרי האוכל אפשר לקחת את התרופה?

3.האם בתרופה בשם למודקס יש סוכר מכל סוג שהוא?
כתוב שם mennitol.האם זה סוכר?

4.הרוקחת אמרה לי שיש שם סורביטול וחומרי טעם.זה סוכר? ממה עשויים חומרי טעם?

5.כתוב שם גם orange flavor.ממה טעם התפוז הזה עשוי? זה סוכר?

6.אני בודקת במה יש הכי פחות סוכר או שאין בכלל: בלמודקס או בלמיקטל.סוכר ממש לא טוב לי.לכן אני שואלת,האם יש סוכר מכל סוג שהוא בלמיקטל?
גם בלמיקטל כתוב שיש blackcurrant flavor, שזה טעם דומדמניות.(סוג של פרי יער) האם הטעם הזה עשוי מסוכר?

7.במה יש הכי פחות סוכר,בלמיקטל או בלמודקס?

8.ממש מגעיל אותי הטבליות המסיסות של הלמודקס והלמיקטל,אבל בלמוגין שהם כדורים לבליעה יש לקטוז וגם בסרוקוול.השאלה היא למה?? למה צריך להוסיף לקטוז לתרופות? במה זה מועיל בדיוק?? מה עם אלה הרגישים ללקטוז אבל זקוקים לתרופה?

9.לכן אני רוצה לשאול:
ב100 מג סרוקואל xr יש 252 מג לקטוז מונוהידראט,
בלמוגין 200 מג יש 160 מג לקטוז (כתוב שם lactose anhydrous)
האם שניהם זה אותו לקטוז? וזה אותו לקטוז שיש בחלב?

10.זה יוצא שביום אני לוקחת 412 מג לקטוז.השאלה שלי האם כמות הלקטוז שיש בחלב זה במיליגרמים או בגרמים? אני מנסה להבין אם 412 מג לקטוז זו כמות זניחה של לקטוז יחסית לכמות הלקטוז שיש במוצרי חלב ולכן זה לא יגרום לבעיות.האם זו אכן כמות זניחה,או שזה כאילו אני כל יום אוכלת מוצרי חלב? אם כן,כמה מוצרי חלב משתווים ל412 מג לקטוז?


תגובות

סימה-לבני
14/05/19 11:54

שלום רב,

 

שאלת שאלות רבות ואנסה לענות לך על גבי השאלות שלך:

1.כתוב שאת הסרקוול לא לקחת עם אוכל אלא שעה לפני.למה?? אמרו לי שתרופות ותוספי תזונה חובה לקחת עם אוכל כי אם לא הם פשוט יוצאים מהגוף ולא נספגים.זה נכון? תשובה - לא נכון - לכל תרופה יש את ההנחיות שלה, יש שחייבות מזון כדי להספג, ויש שהמזון מפריע להם להספג. אז אני כן יכולה לקחת אותו עם אוכל? - תשובה - אכן סרוקוול בשיחרור איטי (XR) יכול להיות מושפע מהמזון, שיכול להאט או לזרז את הפרוק שלו, ולכן ההמלצה בעלון לצרכן ראי כאן, היא לקחת אותו על בטן ריקה, שעה לפני האוכל או שעתיים אחרי האוכל.

2.אני צריכה לקחת את הסרקוול לפני השינה.אם חייב בלי אוכל,כמה זמן אחרי האוכל אפשר לקחת את התרופה? תשובה - שעתיים אחרי האוכל

3.האם בתרופה בשם למודקס יש סוכר מכל סוג שהוא? תשובה לכל השאלות שנוגעות לתכולת סוכר ולקטוז - כדאי שתתייעצי עם דיאטנית בנושא תכולת הסוכר והלקטוז ביחס לבעיות העיכול שיש לך.
כתוב שם mannitol.האם זה סוכר? תשובה - מבחינה כימית הוא סוג של סוכר אלכוהולי, אך איננו נספג במעי. עוד מידע מויקיפדיה כאן.

4.הרוקחת אמרה לי שיש שם סורביטול וחומרי טעם.זה סוכר? ממה עשויים חומרי טעם? - תשובה - זה לא רלוונטי לטיפול התרופתי במצבך הקליני. אם התרופה עובדת אז זה מצויין, אם היא לא עובדת, או אם יש לך תופעות לוואי, אז צריך לשקול החלפה או שינוי מינון . אין לי תשובה לשאלתך.

5.כתוב שם גם orange flavor.ממה טעם התפוז הזה עשוי? זה סוכר? תשובה - ראי תשובה לשאלה הקודמת

6.אני בודקת במה יש הכי פחות סוכר או שאין בכלל: בלמודקס או בלמיקטל.סוכר ממש לא טוב לי.לכן אני שואלת,האם יש סוכר מכל סוג שהוא בלמיקטל?
גם בלמיקטל כתוב שיש blackcurrant flavor, שזה טעם דומדמניות.(סוג של פרי יער) האם הטעם הזה עשוי מסוכר? תשובה - ראי תשובה לשאלות הקודמות

7.במה יש הכי פחות סוכר,בלמיקטל או בלמודקס? תשובה - ראי הפנייה לדיאטנית ותשובה לשאלות הקודמות

8.ממש מגעיל אותי הטבליות המסיסות של הלמודקס והלמיקטל,אבל בלמוגין שהם כדורים לבליעה יש לקטוז וגם בסרוקוול.השאלה היא למה?? למה צריך להוסיף לקטוז לתרופות? במה זה מועיל בדיוק?? מה עם אלה הרגישים ללקטוז אבל זקוקים לתרופה? תשובה - אם אינך יכולה לקחת את התרופה, כי היא מגעילה אותך, אנא חזרי לרופא ותבדקו אלטרנטיבות. כי לא חשובות התשובות לשאלה, מה שחשוב שיהיה לך נעים לקחת את התרופות, ושתקחי אותן בצורה מסודרת ועקבית

9.לכן אני רוצה לשאול:
ב100 מג סרוקואל xr יש 252 מג לקטוז מונוהידראט,
בלמוגין 200 מג יש 160 מג לקטוז (כתוב שם lactose anhydrous)
האם שניהם זה אותו לקטוז? וזה אותו לקטוז שיש בחלב? תשובה - כמו לשאלה הקודמת עם הפנייה לדיאטנית לסגור את תכולת החומרים הלא פעילים ומצבך הבריאותי במה שקשור למערכת העיכול.

10.זה יוצא שביום אני לוקחת 412 מג לקטוז.השאלה שלי האם כמות הלקטוז שיש בחלב זה במיליגרמים או בגרמים? אני מנסה להבין אם 412 מג לקטוז זו כמות זניחה של לקטוז יחסית לכמות הלקטוז שיש במוצרי חלב ולכן זה לא יגרום לבעיות.האם זו אכן כמות זניחה,או שזה כאילו אני כל יום אוכלת מוצרי חלב? אם כן,כמה מוצרי חלב משתווים ל412 מג לקטוז? תשובה - אם נושא תכולת הלקטוז הוא קריטי לבריאותך, עליך לחזור לרופא המטפל, לאחר שיחה עם הדיאטנית ולבקש טיפולים אלטרנטיבים. אם הנושא רק מטריד אותך מבחינה אינטלקטואלית, אך לא מפריע לך לקחת את התרופות, אז תקחי בחשבון שלקטוז הינו חומר אינרטי שמוסיפים לכדורים כדי להוסיף להם נפח. כדי שהגודל שלהם יהיה מספיק גדול כדי שהמטופל יוכל להחזיק אותם ביד, ולא יותר מדי גדול, כדי שאפשר יהיה לבלוע אותם בקלות. לא אמורה להיות להם השפעה על בריאותך, אם את בריאה במערכת העיכול. אם יש לך בעיית "חוסר סבילות של לקטוז", כדי שתפגשי עם דיאטנית, תבדקו ביחד את התכולה, ותחזרי אל הרופא לשיפור הטיפול התרופתי בהתאם.

סיכום

מקווה שהבנת שהעיקר כאן זה לטפל בחרדות שלך. לפי השאלות שלך, הטיפול מגדיל את החרדות שלך, ואולי הוא מחטיא את המטרה שלו. כדאי אולי שתשקלי ללוות את הטיפול התרופתי בשיחות, או אימון אישי או CBT (ראי מידע על CBT כאן) שאין להם תופעות לוואי ויכולים לעזור לך להתגבר על המחסומים שגורמים לך לחרדות, כולל לקיחת הכדורים אם נחוצה.

מקווה שעזרתי קצת,

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות בעידן שבו המידע אינסופי"