מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ עדי לייבה
פרופ עדי לייבה
מנהל המכון לנפרולוגיה ויתר לחץ דם בבית החולים האוניברסיטאי אסותא אשדוד ומנהל מרפאה מייעצת בפנימית, מחלות כליה ולחץ דם במרפאת מומחים בקרית אונו (מרב מרכזי בריאות, הדובדבן 7 קרית אונו ) מומחה ברפואה פנימית , בנפרולוגיה וביתר לחץ דם, פרופסור מן המניין באוניברסיטת בן גוריון ופרופ. משנה באוניברסיטת הארוורד,ארה"ב. בשנים 2016-2022 שימשתי כנשיא החברה הישראלית ליתר לחץ דם. מומחה בפנימית, הן מתל השומר, והן מבית חולים Mount Auburn בקיימברידג', מסצ'וסטס. סא"ל במיל., יועץ קצין רפואה ראשי למחלות כליה ויתר לחץ דם, ומנהל תחום מחלות כליה ויתר לחץ דם בקופות חולים "מכבי" ו"לאומית". מייסד ויו"ר החוג הנפרולוגי הישראלי פלסטיני בהר"י. בקרו באתר של פרופ' עדי לייבה www.profleiba.com ניתן להתייעץ בווטסאפ דרך האחות אחראית המרפאה , הגב. סיגלית ארי-עם ( RN)- 054-541-9992
ד
ד"ר פזית בקרמן
מנהלת המכון הנפרולוגי בשיבא. סיימה התמחות ברפואה פנימית בהדסה עין כרם והתמחות-על בנפרולוגיה בשיבא. השתלמה שלוש שנים באוניברסיטת פנסילבניה, ארה"ב במחקר בסיסי של מחלות כליה ופרסמה מאמרים בנושא. בעלת ניסיון קליני מגוון בקרב מטופלי דיאליזה, מטופלי אי ספיקת כליות חריפה וכרונית ומחלות כליה שונות. עוסקת גם במחקר קליני ובסיסי במכון הנפרולוגי בשיבא.

מובילי קהילה

מחוברת פז מושקוביץ
מחוברת פז מושקוביץ
נעים מאד, פז - מובילת קהילת כליות ודיאליזה. ראשית מוזמנים לתכנית הרדיו שלי "הרוקנרול של החיים" בעמוד "מחוברת פז מושקוביץ" ובערוץ היוטיוב. כל שאלה שתירצו לשאול אותי אני כאן עבורכם. במקצועי אני מאמנת בכירה, מרצה ויוצרת, כותבת הרצאות השראה לאנשים והרצאות עסקיות. אני מחוברת לדיאליזה מזה 30 וחצי שנים, 3 השתלות כליה שנכשלו ומאה ניתוחים. דרך סיפורי האישי רב התהפוכות, אני מציעה לכם כלים שיאפשרו לכל אחד להתחבר לחיים שלו, ולהתגבר על קשיים בתחום האישי ובתחום הקריירה והעסקים, ובוודאי שבתחום התמודדותכם עם עולם הכליות. הוצאתי לאור את הספרים: "מחוברת - צופן ליזה" ו"השמיים הם לא הגבול" ומעבירה מופע-הרצאה "מחוברת" שמעניק פרספקטיבה וכלים לחיים. יש לי ולבעלי מקס 11 ילדים כלבתולים שהם אהבה ללא תנאי. מומלץ בחום גם לבריאות שלנו הנפשית והפיסית :) ולמי ששואל אז אסור לי ללדת ילדים, כאן עבורכם תמיד לכל שאלה ושיתוף! לחיזוק מוטיבציה והשראה תוכלו לצפות בקטעים נבחרים מתכנית הרדיו בלינק הבא: https://www.youtube.com/playlist?list=PL1QPzpvna7OzfBMpmM9pKwBM8r1sQyGUY
כמוניכליות ודיאליזההיום זה קורה! הכל על תרומת כליה מהחי - אירוח מומחה בקהילה - הצטרפו לשאלות שכבר עלו וכתבו שאלתכם!

היום זה קורה! הכל על תרומת כליה מהחי - אירוח מומחה בקהילה - הצטרפו לשאלות שכבר עלו וכתבו שאלתכם!

14/07/19 10:09
19 תגובות

 

היום (ד') החל מהשעה 12.00 יתארח בקהילתנו ד"ר יעקב גויכמן, מנהל השירות להשתלות כליה ולבלב במרכז הרפואי תל-אביב - איכילוב.

ד"ר גויכמן יענה לשאלותכם בנושא השתלות כליה מהחי - למתמודדים עם מחלות כליה כרוניות המועמדים להשתלה ולמתעניינים במתן תרומה.

מי יכול לתרום? מה עושים אם יש תורם - אך הוא אינו מתאים? מה המשמעות של ניתוח לתרומת כליה? אלו סיבוכים עלולים לקרות? האם אפשר להתחרט אחרי הסכמה? האם יש יתרונות בתרומה מהחי? האם יש השלכות  לתורמים בהמשך החיים? 

השאירו שאלתכם כבר כעת - בחלונית התגובה בשירשור זה -  וד"ר גויכמן ישיב לכם בתגובה>>>>


היום זה קורה! הכל על תרומת כליה מהחי - אירוח מומחה בקהילה - הצטרפו לשאלות שכבר עלו וכתבו שאלתכם!

תגובות

dave10
15/07/19 10:04

שלום ד"ר גויכמן. מהי תוחלת החיים למושתל כליה מן החי? בהנחה שההשתלה עברה בהצלחה. תודה מראש!

ערב טוב , השתלת כליה מוצלחת, וספציפי השתלת כליה מן התורם חיי - מאריכה חיים.
תוחלת חיים גם קשורה בגיל המטופל ומחלות רקע של המטופל.....

Me3
15/07/19 10:35

שלום, האם חולה סרטן בן 77 (שלפוחית השתן והפרוטסטטה) יכול עקרונית להתאים להשתלת כליה. אודה מאוד לקבלת תשובה

שלום,
1- בד''כ לא מקובל להשתיל במיקרים של מחלה ממארת פעילה מחשש להתקדמות למחלה משני לטיפול מדכא מערכת חיסון.
2- אם מדובר במחלה ממארת שאובחנה בעבר וטופלה בהצלחה (הושג ריפוי) - ההחלטה תלויה בסוג הגידול, בשלב של המחלה , ובתקופת הזמן שעברה.
אם הוגדר ריפוי לסרטן הפרוסטטה והאבחנה הראשונית של הסרטן היתה בשלב מוקדם של המחלה, ניתן לשקול ביצוע השתלה.
3- גיל עצמו לא מהווה התוויית נגד (קונטרינדיקציה) להשתלה, אך בגיל מבוגר קיימת חשיבות רבה למחלות רקע של המטופל ורמה תפקודו

לימורי-1979
15/07/19 10:55

שלום רב, האם תוחלת החיים של התורם מושפעת?

שלום רב ,לאורך השנים התפרסמו מחקרים שונים עם מסקנות שונות. לצערי עדיין לא קיימות עבודות השוואתיות באיכות טובות עם טווח זמן מעקב ארוך. 

ורדה.פז
16/07/19 8:29

בעלי בן 70, עושה דיאליזה מזה 8 חודשים. יש לנו תורמת. סוג הדם שלה AB, בעלי 0+. יש לו כרטיס אדי מזה שנים רבות. עשה את כל הבדיקות, כל התוצאות טובות ואין לו נוגדנים. בבילינסון אמרו שיש לפניו 400 איש בתור. ב"מתנת חיים" אמרו שהתורמים מעוניינים לתרום לצעירים. מה לעתכם עלינו לעשות על מנת שלא יגיע למצב גופני ירוד. מה סיכויו להשתלה בארץ?

1- זמן המתנה להשתלת כליה מתורם מת באכלוסיה מבוגרת יחסית יותר קצרה לעומת מועמדים מתחת לגיל 60
2- במקרה של תורם פוטציאלי עם סוג דם לא מתאים:
- קיימת אפשרות להשתלת כליה לאדם עם סוג דם שונה, במידה ורמות הנוגדנים שלו לסוג הדם של התורם (הנקראים טיטרים) נמוכות והמועמד להשתלת כליה יכול לעמוד בטיפול המקדים המדכא את המערכת החיסונית - דסנסיטיזציה.
- קיימת אפשרות שניה והיא השתלה בהצלבה, כשהמשמעות היא החלפת תורמים. מדובר בהליך יותר בעייתי בסוגי דם שהזכרת בשאלתך, ונדרשת גם התאמה בגילאים של התורמים.
3- אין ספק שטיפול חולה דיאליזה בזמן המתנה להשתלה הוא עניין מורכב ובד''כ מתנהל בשיתוף פעולה בין המרכז המשתיל ומכון הדיאליזה בהתאם.

עופר14
16/07/19 17:23

שמעתי על משהו שנקרא "השתלת דומינו". במה מדובר? האם זה יכול לקצר את זמן ההמתנה? תודה

ערב טוב,
מדובר במצבים כאשר ישנם מועמדים להשתלת כליה, שלהם קיים תורם חי פוטנצילי אשר לא מתאים לתרומה. ברוב המקרים מדובר במטופלים מרוגשים. השרשרת (הדומינו) עשויה להיות מופעלת עם הכנסת תורם נוסף - בד''כ מסוג דם O - שמתאים מבחינת אימונולוגית.
השנה במרכז ההשתלות הארצי נבנית מערכת ממוחשבת למטרה זו, בשיתוף פעולה בין המרכזים המשתילים. כעת פעילות זו מתקיימת בשיתוף פעולה ישיר בין המרכזים להשתלות המתבצעות בדך כלל במקביל.
ללא ספק זה עשוי להעלות את כמות ההשתלות, במיוחד בקרב מטופלים מרוגשים.
לצורך כך נחוץ רצון ושיתוף פעלה מצד תורמים פוטנציאליים.

עופר14
16/07/19 20:55

תודה רבה על התשובה. מה הכוונה במונח "מטופלים מרוגשים"?

"מטופלים מרוגשים" -למועמד להשתלה קיימים נוגדנים ברמה גבוה נגד תורמים פוטנציאליים אשר לא מאפשר לבצע השתלה. עד רמות מסוימות של הנוגדנים ניתן לבצע השתלת כליה מתורם חיי עיי הכנה מיוחדת במטרה לסלק נוגדנים המזיקים (הליך דסנסטיזציה).

מערכת-כמוני
17/07/19 10:45

שאלה מתוך עמוד הפייסבוק שלנו בשם הגולשת קרן: אני רוצה לתרום כליה. מאיפה מתחילים? תודה!

בוקר טוב, אם אתה מעוניינת לתרום כליה למישהו ספציפי- צריכה לגשת למרכז רפואי שבו הוא רשום. אם את מעוניינת לתרום לכלל קהילה, את יכולה לגשת ישירות לאחת ממרכזים רפורים המבצעים השתלות כליה או לגשת למרכז השתלות ארצי. במסגרתם תקבלי מידע, הדרכה ובמידה ותהיה מעונינת להמשיך הוערכו בדיקות רפואיות הנדרשות .

מיכאלה-שלי
17/07/19 12:27

שלום. אשמח לדעת מה הסיכונים לתורם כליה (מעבר לסיכונים הקיימים בכל ניתוח)? תודה

שלום, תמותה סביב הניתוח -1 ל3000 ניתוחים (0.03%) ; סיבוכים פריאופרטיביים משמעותיים קשורים לניתוח עצמו והרדמה כ2.5%-2; לטווח זמן יותר ארוך סיכוי להתפתחות אי ספיקת כליות כרונית כ0.3% (27 מתוך 10000 תורמים ) לאחר 15 שנה

-בעבודה השוואתית הקיימת - סיגוי לפתח אי ספיקת כליות כרונית כפי 5-6 יותר לעומת אוכלוסיה מקבילה בריאה. -בדיקות ראשוניות מבצעות בקופ''ח , בד''כ לא צריך לגרום להפסד יום עבודה - במידה ומתקדמים- כבר תלוי באירגון עבודה במרכז משתיל ספציפי. במרכז שלנו מועדים לתרומת כליה מוזמנים ליום בדיקות מרוכז . מדי פעם צורך יש להשלים בדיקת נוספות בהתאם לרקע רפואי של התורם. זמן אשפוז לניתוח - כ 3-5 ימים. המשך חופש מחלה בממוצע 2-3 שבועות. מידע יותר ספציפי ניתן לקבל במרכז המשתיל בהתאם.

כאשר מדברים על סיכוי להתפתחות אי ספיקת כליות כרונית בתורם כליה קיימים מס' גורמים אשר עלולים להשפיע- כמו גיל של התורם, משקל, סיפור משפחתי... . כעת לא יועדים לכמת השפעת זאת בתורם ספציפי. עדיין מדובר במספרים נמוכים -כ 27 מיקרי אי ספיקת כליות כרונית ל 10000 תורמים .

מערכת-כמוני
17/07/19 21:28

אנו מבקשים להודות מעומק הלב לד"ר גויכמן היקר על מענה מקצועי, מקיף ומפורט!