מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' סער מנחה
פרופ' סער מנחה
מנהל היחידה לקרדיולוגיה התערבותית (צנתורים) במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). רופא עצמאי ומצנתר- קופ"ח מכבי. פרופ' בחוג לקרדיולוגיה, אוניברסיטת תל-אביב. תחומי עניין: קרדילוגיה התערבותית, קרדיולוגיית ספורט, מניעת מחלות לב, מחלות לב מבניות, מניעת שבץ מוחי.
ד
ד"ר אבישי גרופר
אני בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים. השלמתי התמחות ברפואה פנימית במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי, ובקרדיולוגיה במרכז הרפואי שיבא, תל השומר, והתמחות בתחום של אי ספיקת לב, השתלות לב ולב מלאכותי (LVAD) במרכז הרפואי MAYO CLINIC במינסוטה, ארה"ב. לאחר החזרה לארץ עבדתי כרופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ לב ובמכון לאי ספיקת לב, ומנהל מרפאות המערך הקרדיולוגי בשיבא, תל השומר. כיום אני מנהל היחידה לאי ספיקת לב במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). אני יו"ר החוג לאי ספיקת לב באיגוד הקרדיולוגי בישראל וחבר באיגוד האירופאי לאי ספיקת לב ובאיגוד הבינלאומי להשתלות לב. אני מרצה בכיר בפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל-אביב ומעורב במספר רב של מחקרים בארץ ובחו"ל בתחום אי ספיקת לב, השתלות לב ולב מלאכותי (LVAD). מרצה בכנסים בארץ ובחו"ל. במסגרת עבודתי אני עוסק בטיפול במחלות שריר הלב, אי ספיקת לב, השתלת לב מלאכותי (LVAD), השתלות לב, מחלות מסתמיות ויתר לחץ ריאתי. אני רואה חשיבות רבה בהדרכה לאורח חיים בריא ומניעת מחלות לב.
ד״ר בתלה פלאח
ד״ר בתלה פלאח
רופאה מומחית ברפואה פנימית וקרדיולוגיה. בוגרת הטכניון לאחר השלמת התמחות כפולה בב״ח הדסה עין כרם. כעת במהלך השתלמות בצנתורים וקרדיולוגיה התערבותית בבית החולים שיב״א תל השומר.
דייאנה קליין
דייאנה קליין
פסיכולוגית שיקומית מומחית, קליניקה בפתח תקווה. עד לשנת 2022, הייתי פסיכולוגית אחראית במכון לשיקום חולי לב, בי״ח שיבא תל השומר.

מובילי קהילה

איתן אביר
איתן אביר
הי לכולם, שמי איתן, בן 44, אב לשלושה ילדים מקסימים, מאוד אוהב לרכוב על אופניים אופניים בשטח, טיולים, בילויים ובעיקר אוהב אנשים. בחודש נובמבר 2015 עברתי השתלת לב בארצות הברית , לאחר המתנה בישראל של מעל שנה, כחצי שנה מתוך תקופה זו באשפוז בבית חולים. בגיל 17 אובחנה בליבי קרדיומיופטיה. עד גיל 41 לא תסמיני כלל ואז תוך זמן קצר מאוד (חודשים ספורים) חלה הרעה משמעותית במחלת הלב שהוגדרה אז כאי ספיקה חמורה שהכניסה אותי לרשימת המתנה להשתלת לב. כבר במהלך האשפוז הארוך אפשר לומר שגיליתי את עצמי מחדש ונוכחתי שיש לי כוחות נסתרים שאף פעם לא ידעתי על קיומם. תקופה ארוכה באשפוז בבית חולים היא לא פשוטה ושואבת כוחות פיזיים ובעיקר מנטליים רבים. במהלך תקופת האשפוז נוכחתי שההתמודדות היא שונה לגמרי בין חולה לחולה ולא כולם מצליחים לאזור את הכוחות הדרושים להתמודדות הקשה והארוכה. לחוות על בשרי את החוויות הלא פשוטות לעיכול ומצד שני לצפות מהצד בדרכם הייחודית של חולים אחרים להתמודד הביאה אותי להחלטה להקדיש מזמני ומנסיוני לתמיכה ועזרה לחולי לב.
גיל מלצר
גיל מלצר
בן 56. נשוי. אבא של עומר (8) ומיקה (6). חולה לב. מייסד ומנכ"ל אגודת הלב הישראלי - העמותה למען מטופלי לב וכלי דם
ורד שיראזי
ורד שיראזי
חולת לב מילדות, חולת פיברומיאלגיה ומושתלת לב כ4 שנים. מורה בנשמתי ועסוקה בלעשות טוב בעולם.
כמונימחלות לב אקו לב - ירידה קלה בתפקוד EF לפי %simpson48

אקו לב - ירידה קלה בתפקוד EF לפי %simpson48

24/07/19 20:17
16 תגובות

בכותרת תוצאות האקו לב שעשיתי. הבנתי שזה גבולי ולא נחשב נורא אבל משום מה אני מרגיש ממש רע מזה 3 חודשים (לא פחות) ובלי הפסקה 24/7. סובל מחולשה וסחרחורות. יש גם תחושה של מחסור בדם, מאבד תחושה בעיברים שונים בגוף, רגליים, ידיים וראש. אחרי האקו לב מחכה לבדיקות נוספות בשביל להגיש בכלל בקשה להתחיבות MRI כפי שביקש הקרדיולוג. הכל זז כל כך לעט שאני ממש מפחד שיעשה נזק גדול יותר ממה שקיים כבר. וממש קשה לי לסבול היות ולא מרגיש טוב אפילו לרגע אחד. האם יש משהו בתנאים ביתיים שיכול להקל עלי? לצערי הביטוח הרפואי שלי עדיין לא עבר תקופת וותק ולא יכול להרשות לעצמי ללכת למומחה מחוץ לקופת חולים


תגובות

ולנטינו
24/07/19 20:28

הבעיה שאחרי 3 חודשים לא רק שאף אחד לא נותן תרופות כלשהם שיקלו עלי. אף אחד לא נותן אפילו עצה כלשהי מה אפשר לעשות או איך להתנהל כדי להרגיש טוב יותר. כבר התחלתי להכנס לסוג של דכאון מרוב שסובל כל כך הרבה זמן

שלום, הירידה שציינת בתפקוד הלב באקו לב שעברת היא אכן קלה. הבירור שאתה עובר נשמע נכון. אני ממליץ לך לבקש הפניה למרפאת אי ספיקת לב באחד מבתי החולים הגדולים, כמו איכילוב, שיבא , בילינסון וכו׳. הקופה תוציא טופס 17 ללא עלות משמעותית נוספת מצידך, והיתרון הגדול הוא שהמרכזים אלו לרוב יושבים מומחים בתחום שיתנו מענה טוב ומקצועי. מאחל לך כל טוב ובמהרה ד״ר אסי מילויצקי

ולנטינו
26/07/19 14:31

רק שתבין ד"ר אין שום ברור וזה מה שהכי מתסכל. הקרדיולוג שלח אותי לבדיקה בתחילת החודש ושבוע הבא אני אמור לחזור אליו בלי תוצאות הבדיקה ואפילו בלי תור אליה. זאת אומרת עבר חודש שלם ונשארתי באותו המקום

ולנטינו
24/07/19 21:55

אכן קלה אבל משום מה מרגיש ממש רע. מחר אמור לעבור אקו לב חוזר לבקשת הקופת חולים, יעדכן בתוצאות. ולא יודע אם הדברים יכולים להיות קשורים, אבל גם עברתי דלקת ריאות קשה בחורף שלקח לי חודשים להחלים ממנה. תודה רבה על העצה. אני חיפאי וינסה לבקש הפניה לרמב"ם

ולנטינו
24/07/19 21:58

אם צריך לתאר בקצרה את התחושה שלי אז מרגיש כאילו הדם לא זורם בצורה תקינה. ויש סוג של התכווצויות שרירים בחזה אבל לא באזור הלב עצמו שלפי ידיעתי זה באמצע, מרגיש את זה בעיקר בצד שמאל.

איש_הפח
26/07/19 0:11

היי, אני עם אי ספיקת לב EF=25% ומכיר היטב את הבעיות שאתה מתאר. כמה עצות ללא עלות בשביל לשפר את המצב - דבר ראשון תתחיל לעשות הליכות יומיות, חצי שעה ארבעים דקות... כמה שאתה יכול, זה משפר פלאים את ההרגשה. דבר שני, אוכל... בלי מלח בכלל, אף פעם, לעולם לא. תשמור על מינון של 1000-1500 מ"ג נתרן ביום (בכל דבר דוחפים היום מלח). ולבסוף דיאטה, אם אתה קצת מלא/רק בפינות/עגלגל וכו' - כל קילוגרם שווה זהב, מרגישים היטב את ההקלה כשמרזים, אפילו קצת. זה מאבק יום יומי קשה ודי מתסכל בייחוד כשלא רואים עליך שאתה חולה, ולא מבינים מה לא בסדר איתך (אני פוטרתי מעבודתי כי לא הייתי מספיק אסרטיבי ונמרץ).

ולנטינו
26/07/19 5:17

אין לי משקל עודף ואי אפשר להגיד שלא זז מספיק, רק הטיולים עם הכלב שלי זה כבר יותר מ40 דקות הליכה ביום. התזונה זה באמת משהו שינסה לשפר, אוכל מאוד לא בריא. היתה לי בחורף דלקת ריאות קשה והמשכתי לעבוד במקום לשכב בבית, מנחש שזה מה שהביא אותי למצב הזה. עכשיו גם בדרך להיות מפוטר מהעבודה אם לא יטפל בזה בזמן הקרוב.

ולנטינו
26/07/19 5:20

תשמע אבל הבנתי שמטפלים בבעיה הזאת לא? מרפאים אנשים. הצרות שלי כרגע זה הבירוקרטיה כדי לעבור בדיקות שונות לבירור מצבי.

ולנטינו
26/07/19 5:32

אגב מה שלי עזר בינתיים זה עיסויים מיוחדים לשיפור זרימת הדם ודיקור סיני. זה גורם לי להרגיש כמעט נורמאלי למשך יום או יומיים. אז ממליץ מאוד אם לא נסית

איש_הפח
26/07/19 9:37

אי אפשר לרפא אי ספיקת לב, זה מה יש ועם זה צריך לנצח. מה שכן אפשר בהחלט לשפר את ההרגשה ולעזור ללב בעזרת אורח חיים שמותאם למצב החדש ותרופות. לגבי העניין הכלכלי, כל האישפוז שלי, הבדיקות וכל מה שמסביב לא עלה לי שקל. הכל כוסה על ידי קופת החולים (במקרה שלי מכבי), לא שהם חפים מבירוקרטיה וטירטורים, אבל בסוף חוץ מהתרופות לא שילמתי על כלום. אני מבין איך עיסויים ודיקור יכול לעזור, אבל זה זמני, כשהלב לא עובד כמו שצריך אז אין זרימה תקינה של דם. היית כבר אצל רופאים? מה הם אומרים? אל תזניח את הסיפור הזה יעלה כמה שיעלה, אני סחבתי חודשיים עד שהתחילו ממש סימני חירום (קוצר נשימה חמור, בצקות ברגליים, חוסר יכולת לדבר יותר ממשפט אחד) ולהבנתי רק עשיתי לעצמי יותר נזק עם הדחיינות הזאת. רק בריאות.

ולנטינו
26/07/19 10:25

אני עברתי דלקת ריאות קשה בחורף וכששוב הרגשתי רע היתי בטוח שזה הסיבה. בנוסף משום מה מרגיש סימפטומים דווקא באזור הראש אז בזבזתי הרבה זמן לחינם, חודשיים בדקתי בכיוון הלא נכון. רק לפני חודש התגלה שכנראה מדובר בלב. הקרדיולוג שלח אותי לעשות MRI ומאז מתעסק עם בירוקרטיה, כבר ממש מותש ומיואש מזה. שבוע הבא אמור לחזור לקרדיולוג בלי שעשיתי את הבדיקה שביקש ובלי שאפילו יש לי תור אליה. ינסה להתעקש שלפחות יתן לי תרופא כלשהי כי תכלס כבר לא מסוגל לסבול אחרי 3 חודשים במצב הזה

ולנטינו
26/07/19 10:31

מבקשים ממני כל פעם להביא ניירות כלשהם שיש במחשב וכל אחד מסוגל לראות אותם. כנראה סתם כדי לטרטר ולהתיש. אחר כך ביקשו את התוצאות של האקו לב וכולם היו בטוחים שצריך לעשות פעם שניה כי הרי התוצא הקודמת רשומה בהפנית MRI של הרופא. אבל התברר שלא והיה צריך רק לשלוח את התוצאות דופלר מהפעם הראשונה. וסתם חכיתי שבועות לתור לבצע אקו לב פעם נוספת. אני במאוחדת וכבר ממש כועס ורוצה לעזוב אותם, אבל יודע שאין טעם לעשות את זה עכשיו באמצע התהליך, זה רק יחזיר אותי אחורה.

ולנטינו
26/07/19 10:41

אין לי עדיין אבחון מדויק של אי ספיקת לב. ולפי תשובת אחד המומחים בפורום הבנתי שהתוצא של האקו לב רק מראה שיש בעיה כלשהי וצריך לבדוק. אז לפחות עדיין לא איבדתי תקווה להחלים מזה. אם איכשהו יצליח להתאושש מהסיפור הזה הדבר הראשון שיעשה זה יעבור קופת חולים והדבר השני זה ידאג לעצמי לביטוח רפואי פרטי.

רותי-12
30/07/19 18:14

אתה צריך כבר עכשיו ביטוח פרטי. וגם נסה ועדת חריגים של הקופה בטח יש ואולי תאיים שתעזוב.

ולנטינו
30/07/19 20:21

תודה על התגובה רותי. למזלי בדיוק היום אישרו לי לעשות MRI ועכשיו נותר לחכות לתור אם אי פעם יחזור לעצמי ויוכל לחזור לעבוד באוטפן קבוע אז ביטוח פרטי הדבר הראשון שיעשה)

רותי-12
30/07/19 21:56

אם אין לך תור קרוב נסה תור במורמאר 097663862.הרבה בריאות בהצלחה