מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ורד עזריאלי
ורד עזריאלי
עובדת סוציאלית קלינית ופסיכותרפיסטית. בעלת ניסיון רב בתחום האונקולוגיה ובריאות הנפש. כיום עובדת כפסיכותרפיסטית בעמותת "בית חם".קליניקה פרטית בירושלים.
לנה קורץ
לנה קורץ
מטפלת ויועצת במיניות, יועצת מיניות באגודה למלחמה בסרטן. מלמדת בחוג ללימודי המשך של עבודה סוציאלית, בקורס טיפול מיני כללי ובקורס טיפול מיני לאנשים עם צרכים מיוחדים, אוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת חיפה. בוגרת אוניברסיטת תל אביב: B.A בסיעוד. בוגרת אוניברסיטת חיפה: MA בבריאות נפש קהילתית. בוגרת קורס לטיפול מיני באוניברסיטת בר אילן. התמחות בטיפול מיני במרפאה לטיפול מיני, בית חולים "מאיר" כפר סבא. לינק לאתר שלי http://www.lenak.co.il/
שלומית שדמון-אזרד
שלומית שדמון-אזרד
אנתרופולוגית רפואית מנהלת מערך התמיכה בארגון הישראלי לבני משפחה מטפלים בישראל CareGivers Israel שותפה לכתיבת מחקר (מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל) על בני משפחה מטפלים בדמנציה בארץ ובעולם בעלת ידע מניסיון כבת משפחה מטפלת- Caregiver

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).

מטפל בבת 20

08/08/19 19:02
5 תגובות

שלום לכם
אני מטפל בבת 20. אשתי, אמה, נפטרה כאשר ביתי היתה בת 16. הבת שלי סובלת ומתקשה לתפקד ביום יום, קשה לה מאוד עם עודף המשקל שלה מבחינתה ועם כך שאינה מצליחה להמשיך ולרדת במשקל או להמנע מאכילת יתר שוב, מבחינתה. היא מרגישה מדוכאת, בודדה(נמנעת מקשרים חברתיים), כל התופעות החריפו לאחרונה. היא מדברת על התאבדות.
איך אפשר לעזור לה?


תגובות

ניר.17
10/08/19 14:03

טיפול אצל רופא

איתן.ירקון1
11/08/19 12:32

אם לדעתך הסיבה לתנודות במשקל והמקור לאכילה המוגזמת הוא רגשי, זאת הזווית שהייתי ממליץ לבדוק דבר ראשון. לא חובה לגשת לפסיכולוג או טיפול דומה, היום יש הרבה מאמנים אישיים (קואצ'רים) שנתפסים בעיני צעירים כדרך לגיטימית יותר לעבוד על עניינים נפשיים והם בהחלט יכולים להיות מקצועיים ויעילים.

ורד-עזריאלי
מומחה כמוני
עובדת סוציאלית קלינית ופסיכותרפיסטית. בעלת ניסיון רב בתחום האונקולוגיה ובריאות הנפש. כיום עובדת כפסיכותרפיסטית בעמותת "בית חם".קליניקה פרטית בירושלים.
12/08/19 1:31

שלום ניר 17 וברוך הבא לפורום. לא פשוט להתמודד לבד עם הטיפול בבתך ללא תמיכה מצד רעייתך. ציינת שרעייתך נפטרה לפני 4 שנים כשבתך היתה בת 16. בכל גיל לא פשוט לאבד אמא ובגיל 16 יש קושי מיוחד, זהו גיל שבו שואפים לעצמאות ועם זאת הקשר עם האמא הוא מאוד חיוני ומשמעותי. לא ברור למה קשורה המצוקה הרגשית של בתך, אבל יתכן בהחלט שהיא גם קשורה לפטירתה של רעייתך. אם היא מדברת על התאבדות, להערכתי זה מצריך יותר מאימון אישי, אלא פנייה בהקדם לאיש מקצוע מתחום בריה"נ- ניתן דרך שירותי קופ"ח. אשמח לסייע במידע נוסף.

קייט93
16/08/19 19:05

היי, אני כל-כך שמחה שאתה פותח את הנושא כאן, אפשר להרגיש את הדאגה והרצון שלך לגרום לה להיות מאושרת, כל הכבוד לך על כך, ראוי לשבח! קודם כל מניסיון, כדי להתמודד מול מחשבות אובדניות צריך שתהיה קודם כל - מטרה!, כל עוד אין מטרה, יש תחושה שלחיים אין משמעות, חוסר ביטחון, תחושות אשמה, ריקנות - מה שמוביל לתחושה שאינך מועיל לעולם, ולא תוכל להועיל, כי אתה מרגיש אפס. בהכי כנה שיכול להיות. בין הדברים שיכולים לעזור לצאת בצעדים קטנים מן המצב הזה הן שיחות - תקשורת עמוקה, יצירת חוויות חדשות, נתינת אהבה בסימן קריאה ענק(ברגע שהיא תפנים שיש מישהו שממש ממש אוהב אותה, היא תרגיש אשמה להתאבד, ולא תרצה לגרום לצער רב כל-כך), קביעת פעילויות וסדר יום(ברגע שיש לנו משימות הנראות כאתגר, אנחנו מטבעינו נשאף לעבור אותן, גם אם נדע בוודאות שאנחנו הולכים להיכשל, וגם אם נכשלנו - אנחנו נשאף תמיד לנסות שוב, ואם לא נשאף אז נזדקק לעזרה מהקרובים לנו, בסוף כשנעבור את האתגר, אנחנו נרגיש טוב עם עצמינו, שהצלחנו, ניצחון קטן שמביא מוטיבציה גדולה, האתגר יכול להיות כל דבר שהוא לא(!) בשגרת היום יומית שלה) מלבד הדברים הנ"ל יש עוד אפשרויות, אבל חשוב לי להעביר לך שזה תהליך ארוך, המצריך סובלנות וכוח רצון שלך. אני מציעה לך כצעד ראשון פשוט לדבר איתה ולשאול אותה איך הלב שלה מרגיש? מה הקשיים? איזה פתרונות היא מציעה? מה יגרום לה להרגיש טוב? .... לפתוח את כל הקלפים על השולחן, זה לפעמים להשלים עם הצלקות שלנו מן העבר, מה שגורם לנו לרצות להתקדם הלאה, כדי למצוא את האושר מחדש. ומה עם חברים? חברים זה מצרך הכרחי שיכול לשמש כעוגן לכל התקופה של טלטלת הרגשות. סליחה שחפרתי, בקיצור שיהיה לך המון בהצלחה, שולחת לך ערמות של אנרגיות חיוביות ! ואם תצטרך כל דבר אל תהסס לשלוח לי הודעה, אני מאוד משמח להיפגש עם הבת שלך ולהראות לה שיש עולם מדהים מחוץ למחשבות שלנו, והכל בר השגה - צריך רק כוח רצון.

זוג.שכמונו
26/08/19 16:07

Nahsttren3@gmail.com שלח הודעה