מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילהמכתב להפרעות אכילה

מכתב להפרעות אכילה

30/08/19 22:12
2 תגובות

אני בת 15 ולאחרונה הרגשתי אותך מתחזקת וגדלה יותר ויותר תוך כדי שאותי גרמת להיות קטנה יותר וחלשה יותר.
המוח שלי, הגוף והנפש שלי היו בכלוב שיצרת במיוחד בשבילי. פעם היית חברה שלי שעזרה לי כשהייתי לבד, אמרה לי שהיא כל מה שאני צריכה, אבל עכשיו את האויב שלי.
כשחברים שלי אמרו לי שאני צריכה לאכול ואם אני לא אוכל אני אתעלף חשבתי שזו בדיחה ושהם מגזים מדי. אבל אני לא חשבתי, זאת את חשבת כי עובדה שהתעלפתי לא מעט פעמים. שתלת את המחשבות הרעילות האלה במוחי. שלטת על חיי, שמת את המהות של מי שהייתי בכלוב ועשית אותי כמו בובה. אף מילים לא יכולות לתאר כיצד הפכת את חיי לגיהינום. לגרום לי להדחיק את האנשים שאני אוהבת, לגרום לי לשקר לאנשים שאכפת להם ממני, לגרום לי לצעוק ולצעוק בכל פעם שהדברים לא עברו בדרכך; לפעמים גרמת לי לאבד את דעתי כשניסיתי להבין מה אמיתי ומה לא. גרמת לי להחמיץ הזדמנויות, לאלץ אותי לאכול אוכל שרק את מרשה, ואם אכלתי יותר מדי, גרמת לי להקיא אותו, לגרום לי להרגיש כל כך לבד בבית הספר ובבית ולגרום לי פשוט להתמקד בך כל יום ובכל רגע, ואפילו אם הייתי מוקפת בחברים, עדיין הרגשתי כל כך לבד.
יש פעמים שאני לא רוצה להרגיש כאילו אני יכןלה לברוח. חשבתי שאת היחידה בעולם הזה שמבין אותי אבל טעיתי. לא בחרתי בך; בחרת בי. היו כל כך הרבה זמנים קשים, קשוחים ובלתי נשלטים, שרק רציתי לוותר בזמן שיצרת אותי למשהו שלא זיהיתי במראה וגרמת לי להרגיש כל כך חלשה. לשחרר אותך הייתה אחת התקופות הקשות ביותר עבורי, כל השליטה והעבודה הקשה שהכנסתי לזה ייעלמו תוך שניות. עם זאת, אני הבנתי שלא הבאת שום דבר טוב לחיים שלי וניסית רק להרוס את מי ומה שאני. אני מותשת מהטריקים שלך ומלהקשיב לשקרים שלך.
קבלת עזרה מהסובבים אותי כמו חברים שלי סייעה ועזרה לי מאוד לקבל את ההחלטה על התחלת מסע ההחלמה שלי.
חלפה שנה מאז שנכנסת לחיי בצורה כה אינטנסיבית ואכזרית. יש הרבה רגעים שבהם את החלק האפל הזה תמיד בחלק האחורי של מוחי, מרחפת מעלי. אני מקבלת חתיכה קטנה בחזרה מהחיים, הלב והנשמה שלי בכל צעד שאני עושה. אני אתעצם יותר ויותר, כך שיום אחד אוכל לברוח מהכלוב שלכדת ונעלאת אותי בפנים.
באמת חשבת שתוכלי ללכוד אותי לנצח? האמונה שלי היא אחד הדברים הגדולים ביותר שיעזרו לי להילחם נגדך. החברים שלי הצילו אותי ממך כשחשבתי שאני לבד, ונתנו לי תקווה, הדרכה ואומץ להילחם בך בכל צעד.
אני מאמינה שלא משנה כמה קשה זה יהיה תמיד נמצא דרך לצאת מזה. אינך צריכה לסבול את המחלה אנורקסיה כדי להגדיר מי את. זה בסדר להרפות. זה יהיה קל יותר. אני עדיין מתמודדת עם הפרעת אכילה עכשיו, אני מפחדת ממה שהפכתי ואני מפחדת לוותר על כל הכוח שיש לי בהפרעה הזאת אבל אני יודע שלוותר על זה ולצאת מזה תהיה אחת ההחלטה הטובה ביותר שאעשה, אני מקווה שלעולם לא ארצה לחזור. מקווה שאני אצליח להבריא מזה :)


תגובות

אמא-שלה2
31/08/19 9:28

המכתב שלך מראה איזו דרך ארוכה עברת. ההפרעה איתך ומנגד ומודעות וכוחות להתנגד את יכולה להתנגד! ריגשת מאוד, אל תוותרי, את יכולה.

ד״ר-מיכל-בן-מאיר
מומחה כמוני
פסיכולוגית קלינית, עובדת בקליניקה פרטית באזור פרדס חנה-כרכור.  את לימודיי עשיתי בניו יורק, ארה"ב וכשחזרתי ארצה לפני 10 שנים השתלבתי בעבודה במרפאה להפרעות אכילה ברמב"ם, שם עבדתי במשך שבע שנים.  התמחיתי בהפרעות אכילה דרך כתיבת עבודת הדוקטורט בנושא תקשורת ריגשית באנורקסיה נרבוזה וכמו כן דרך ניסיון קליני עשיר עם נערות ונשים המתמודדות עם הפרעות אכילה.  אני מאמינה שאחד הגורמים החשובים בהתמודדות עם הפרעת אכילה ובתהליך ההחלמה הינו בקשת עזרה ותמיכה, וכיום, כאשר האינטרנט מציע קהילות שונות לתמיכה ניתן לבחור להיעזר וללמוד שאת לא לבד במערכה.  אשמח להציע מנסיוני ולשלוח יד ואוזן קשבת (ווירטואלית) למי שזקוקה. *(הנכתב לעיל הינו בלשון נקבה אך מיועד גם לנערים וגברים כאחד).    
31/08/19 9:30

וואו! איזה תיאור מדוייק ואמיתי. תודה על השיתוף הזה ובהתלחה לך יקרה במסע הקשה הזה. את נשמעת מלאה בתקוה וכוחות. תמשיכי להיעזר.