כמוניפיברומיאלגיהפיברומיאלגיה, הפרעות שינה ושמן קאנביס רפואי

פיברומיאלגיה, הפרעות שינה ושמן קאנביס רפואי

18/09/19 20:50
7 תגובות
שלום לכולם
אני סובל מפיברומיאלגיה מזה כ שלוש שנים.
מעבר לכאבים המפושטים איתם אני מתמודד, אני סובל מהפרעות שינה ותשישות כרונית קשה אשר לא מאפשרים לי לנהל אורח חיים נורמלי.
מאז שאני עם הפיברו, לא חוויתי לילה עם שינה רצופה מלאה ומרעננת, לרוב אני נרדם לשלוש שעות מתעורר ולא מצליח להירדם בחזרה.
מבחינתי העייפות והתשישות הן ה "אישיו", לעיתים אני מגיע לתשישות כל כך גדולה שפשוט נעדר מהעבודה ללא התראה מוקדמת או שלאחר 3-4 שעות מסיים את יום העבודה והולך הביתה לשכב במיטה. (את הכאבים אני מצליח איכשהוא לנהל על ידי פעילות גופנית מתונה, טיפולי מגע, מים ועוד).
לא הצלחתי לעמוד בתופעות הלוואי של הכדורים שונים אשר קיבלתי במהלך כל התקופה במטרה לשפר את משך ואיכות השינה.
אשמח לעזרתכם והמלצתכם מניסיונכם האישי על שמן קנאביס רפואי של אחת החברות המורשות אשר שיפר לכם את השינה.

תודה מראש לעונים,
ניר

7 תגובות

בלה.ל
22/09/19 22:21
יש תרופה בשם סירקדין, ממשפחת המוטונין אשר עוזרת להשרות שינה ולאיכות השינה.
כמובן לישון בחושך מוחלט.
ניר12
22/09/19 22:43
תודה בלה על ההצעה.
ניסיתי כדורים מבוססי מלטונין (סירקדין הוא אחד מהם), אך הם לא עוזרים לי.
רן-שורר
מומחה כמוני
פסיכולוג שיקומי מומחה (MA), ונוירו-פסיכולוג.בעל ניסיון טיפולי בהתמודדות עם אנשים עם הסובלים ממחלות כרוניות בשלבים שונים בחיים. בשנים האחרונות אני מרכז את הצוות הפסיכולוגי במכון הראומטולוגי במרכז הרפואי איכילוב, ת"א. העבודה הטיפולית שאני פוגש כרוכה פעמים רבות בהתמודדות עם שיקום התפקוד לאחר מחלות גוף-נפש, התמודדות עם כאב יומיומי ומציאת כלים מתאימים להתמודדות עם מחשבות שליליות הקשורות למצב.  במסגרת העבודה הטיפולית אני עושה שימושבכלים טיפוליים שונים שיעילותם הוכחה במצבים של התמודדות עם כאב כרוני, כולל מרכיבים של טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT), מיינדפולנס ושימוש בכלים מתקדמים לעיבוד אירועי מצוקה וסטרס בעזרת EMDR.
24/09/19 17:38
ניר שלום התמודדות עם קשיי שינה שנמשכים לאורך זמן הינו התמודדות שלוקחת לא מעט כוחות. אני הייתי ממליץ לחשוב על עבודה לא תרופתית בנושא השינה- בעיקר בשינוי של הרגלים לקראת השינה שיכולים להפריע למהלך הש...
ניר שלום
התמודדות עם קשיי שינה שנמשכים לאורך זמן הינו התמודדות שלוקחת לא מעט כוחות.
אני הייתי ממליץ לחשוב על עבודה לא תרופתית בנושא השינה- בעיקר בשינוי של הרגלים לקראת השינה שיכולים להפריע למהלך השינה כמו חשיפה למסכים, הכנסה עצית של למצב של מדיטציה קלה אשר יכולה לאפשר למוח להכניס את המוח לשלבי השינה הראשוניים.

קוראים למהלך הזה הזה CBT לשינה- לאינסומניה CBT-I. ההתחלה שלו זה עבודה על הגיינת שינה
מציע לקרוא הנושא זה ב דף הבא.

https://www.tipulpsychology.co.il/cbt-%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C-%D7%A7%D7%95%D7%92%D7%A0%D7%99%D7%98%D7%99%D7%91%D7%99-%D7%94%D7%AA%D7%A0%D7%94%D7%92%D7%95%D7%AA%D7%99/sleep-hygiene-protocol.html
ניר12
24/10/19 12:34
תודה רן!
קראתי, אכן יש מקום לעבודה התנהגותית וקבלת כלים מאיש מקצוע מומחה בעניין.
שלומית27
24/10/19 10:54
היי ניר, אחד הדברים החזקים ששמן הקנאביס עוזר, הוא לשינה רציפה לילה שלם ויקיצהיותר טובה מלפני היקיצה
מתברר ששניםלא ידעתי שאפשר לישון לילה שלם ולקום יותר רעננים..חברת רפא- בסופרפארם.
dearest
לפני 7 ימים
שלומית אני רוצה לדעת איזה שמן קנביס רפואי מסייע לשינה. לי שמן הקנביס לא מסייע לשינה לצערי. מרגיע מעט כן.
בלה.ל
24/10/19 12:53
האם אפשר להשיג את שמן הקנביס בלי מרשם רופא?

מנהלי קהילה

ד
ד"ר ואלרי אלוש
מומחית לרפואה פנימית וראומטולוגיה מנהלת המרפאה לפיברומיאלגיה מרכז רפואי תל אביב (איכילוב)
רן שורר
רן שורר
פסיכולוג שיקומי מומחה (MA), ונוירו-פסיכולוג.בעל ניסיון טיפולי בהתמודדות עם אנשים עם הסובלים ממחלות כרוניות בשלבים שונים בחיים. בשנים האחרונות אני מרכז את הצוות הפסיכולוגי במכון הראומטולוגי במרכז הרפואי איכילוב, ת"א. העבודה הטיפולית שאני פוגש כרוכה פעמים רבות בהתמודדות עם שיקום התפקוד לאחר מחלות גוף-נפש, התמודדות עם כאב יומיומי ומציאת כלים מתאימים להתמודדות עם מחשבות שליליות הקשורות למצב.  במסגרת העבודה הטיפולית אני עושה שימושבכלים טיפוליים שונים שיעילותם הוכחה במצבים של התמודדות עם כאב כרוני, כולל מרכיבים של טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT), מיינדפולנס ושימוש בכלים מתקדמים לעיבוד אירועי מצוקה וסטרס בעזרת EMDR.

מובילי קהילה

שרון גור
שרון גור
מתמודדת עם פיברומיאלגיה ותסמונת התשישות הכרונית מזה 20 שנה. מכהנת כיו"ר עמותת אס"ף כ15 שנה.