מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד״ר הדר מילוא-רז
ד״ר הדר מילוא-רז
מומחית לרפואה פנימית ואנדוקרינולוגיה. התמחות: התמחות בפנימית, בית חולים ע״ש שיבא התמחות שניה במכון לאנדוקרינולוגיה, מטבוליזם וסכרת, בית חולים ע״ש שיבא נסיון: ניהול מרפאה בקופ״ח כללית הדרכה במרכז לסימולציות רפואיות (מס״ר) בוגרת בית הספר לטיפול בהשמנה ״SCOPE״ עובדת כיום כרופאה בכירה במכון האנדוקריני וב״מרכז הישראלי לטיפול בעודף משקל״ בבית חולים ע״ש שיבא.
ד
ד"ר עידית דותן
מומחית לרפואה פנימית, אנדוקרינולוגיה ומטבוליזם, והשמנה. מנהלת שירות סכרת והשמנת יתר במכון לאנדוקרינולוגיה, בית חולים בילינסון, מרכז רפואי רבין לימודים: MD, האוניברסיטה העברית, ירושלים, MSc ברפואה ניסויית, מונטריאול, קנדה התמחויות: תת התמחות באנדוקרינולוגיה ומטבוליזם, ולאחריה תת התמחות שניה במחלות מטבוליות - מונטריאול, קנדה התמחות ברפואה פנימית, סורוקה, באר-שבע מחקר: מחקר בסיסי, Jewish General Hospital, מונטריאול, קנדה. לאחר מכן פוסט דוקטורט באוניברסיטת טורונטו שטחי התעניינות: טיפול בהשמנה, השפעות מטבוליות של ניתוח בריאטרי, סכרת: סיבוכים, אשפוז וסביב ניתוח, ממשק בי"ח-קהילה ותזונה https://hospitals.clalit.co.il/rabin/he/departments-and-clinics/endocrinologi/Pages/dr_i_do
ד
ד"ר שמעון ספוז'ניקוב
מנהל המרכז לכירורגיה בריאטרית, במרכז הרפואי רבין, בית החולים בילינסון. התמחות: כירורגיה בריאטרית וכירורגיה לפרוסקופית. חברויות באיגודים וארגונים מקצועיים: החברה הישראלית של כירורגיה כללית, החברה הישראלית לכירורגיה קולורקטלית, החברה הישראלית והאירופאית לכירורגיה זעיר פולשנית, החברה הישראלית לכירורגיה מטבולית ובריאטרית, הפדרציה הבינלאומית של כירורגיה להשמנה. ניסיון קליני קודם: מנהל היחידה לכירורגיה לפרוסקופית והמרכז הבריאטרי, מרכז רפואי קפלן, רחובות. כירורג בכיר, מחלקה לכירורגיה כללית וכלי דם, בפועל מנהל יחידת כירורגיה אנדוסקופית, מרכז רפואי ברזילי, אשקלון. התמחות בגסטרואנטרולוגיה, והתמחות בכירורגיה כללית, מחלקה לכירורגיה כללית וכלי דם, מרכז רפואי ברזילי, אשקלון. כירורג בכיר ואחראי על תחום של כירורגיה אנדוסקופית, בית חולים מוניציפלי, מוסקבה רוסיה. כירורג כללי ואנדוסקופי במחלקה לכירורגיה כללית, בית חולים מוניציפלי, נמנגן, אוזבקיסטן. עוד אודותיי: https://hospitals.clalit.co.il/rabin/he/departments-and-clinics/surgery/Pages/dr_s_sapojnikov.aspx
ד
ד"ר אפרים סטיבן שמאע
תפקידים ומינויים: מנהל תחום אנדובאריאטריה, רופא בכיר, אנדוסקופיה מתקדמת לימודים: בית הספר לרפואה, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת ברנדייס מקום התמחות: בית החולים Maimonides, ניו-יורק, ארה"ב בית החולים לנוקס היל, ניו יורק, ארה"ב בית החולים של אוניברסיטת שיקגו, שיקגו, ארה"ב השתלמויות: תחום אנדוסקופיה מתקדמת בדגש על השמנת יתר וסיבוכי ניתוחים באריאטריים, חברויות באיגודים וארגונים מקצועיים: חבר האיגוד הישראלי לגסטרואנטרולוגיה ומחלות כבד, חבר ההסתדרות הרפואית בישראל, חבר באיגוד הגסטרואנטרולוגי האמריקאי שטחי התעניינות מיוחדים: EUS, ERCP, כריתת פוליפים (EMR), טיפול בדרך אנדוסקופית בהשמנת יתר, סיבוכי ניתוחים ופתולוגיות במערכת העיכול עיסוק במחקר: Collaborative approach to management of obesity combining medication diet and endoscopic procedures עוד באתר בית החולים בילינסון https://hospitals.clalit.co.il/rabin/he/departments-and-clinics/gastroenterology/Pages/dr_e_s_Shamah.aspx
מירב רבר פרנקנשטיין
מירב רבר פרנקנשטיין
דיאטנית קלינית, היחידה לתזונה ודיאטה, בילינסון ניסיון: דיאטנית המרכז לטיפול בהשמנה, בילינסון. דיאטנית אחראית תחום בריאטריה (ניתוחים לטיפול בהשמנת יתר) במחוז שרון שומרון בכללית. דיאטנית במרפאה לבריאטריה, בבילינסון - במטופלים לפני ואחרי ניתוחים לטיפול בהשמנת יתר. דיאטנית במחוז שרון שומרון בכללית - התמקדות בהשמנת יתר וניתוחים בריאטריים, בשילוב איזון סכרת ושומני הדם. מנחה סדנאות לקידום אורח חיים בריא וירידה במשקל. קורסים: טיפול קבוצתי בטכניקות של NLP-מרכז הדרכה-כללית. הנחיית קבוצות-מרכז הדרכה-כללית. כלים יישומיים להעצמת המטופל-מרכז הדרכה-כללית. הטיפול התזונתי בסוכרת-משרד הבריאות והמועצה הלאומית לסוכרת. הגישות החדשות להתמודדות עם השמנה-"עתיד". השכלה: תואר בוגר בחוג למדעי התזונה בהצטיינות, פקולטה לחקלאות, האוניברסיטה העברית. לימודי תואר שני בבריאות הציבור מסלול מחקרי, פקולטה לרפואה ע"ש סאקלר, אוניברסיטת ת"א. תעודת הוקרה מיוחדת מהכללית על פעילות ראויה לשבח (2018) https://hospitals.clalit.co.il/rabin/he/departments-and-clinics/para-medical-units/Pages/nutrition_and_diet_unit_
מרינה ברושי
מרינה ברושי
- דיאטנית קלינית, היחידה לתזונה ודיאטה, בית חולים בילינסון, מרכז רפואי רבין - מרפאת סוכרת, השמנה ומחלות מטבוליות- בית חולים בילינסון. - דיאטנית סוכרת מכבי שירותי בריאות - קליניקה פרטית ברחובות השכלה: דיאטנית קלינית R.D – רישיון משרד הבריאות. BS.C במדעי התזונה, הפקולטה לחקלאות רחובות, האוניברסיטה העברית. קורסים מקצועיים: קורס "טיפול תזונתי בסוכרת לדיאטנים.יות" -המרכז האקדמי ללימודי המשך ברפואה אוניברסיטת תל אביב. NLP THERAPIST – מכללת NLP PRO מדריך חדר כושר – בית הספר למקצועות הספורט, הסמכה פונקציונליים אימוני התנגדות וTRX קורס תזונת ספורט לדיאטנים – המרכז למניעת השמנה ותזונת ספורט מירי חדד. אתר- https://marina791990.wixsite.com/website פייסבוק- https://www.facebook.com/MarinaBroshiDiet/?ref=bookmarks אינסטגרם : https://www.instagram.com/balanced.diabetes/ על היחידה לתזונה ודיאטה בבילינסון: https://hospitals.clalit.co.il/rabin/he/departments-and-clinics/para-medical-units/Pages/nutrition_and_diet_unit_beilinson.aspx
שירי נקש
שירי נקש
אני דיאטנית קלינית בעלת קליניקה בפתח תקווה. בוגרת תואר ראשון בתזונה קלינית (B.Sc) בפקולטה לחקלאות, מהאוניברסיטה העברית. בוגרת סטאז' בבית חולים וולפסון ובעלת רישיון עבודה מטעם משרד הבריאות. מלווה, תומכת, מנחה ומטפלת באנשים (גברים, נשים וילדים) אשר רוצים לעשות שינוי בדרך האכילה שלהם, כל אחד ומטרתו - ירידה ,שמירה ועלייה במשקל. תזונה זהו תחום דינמי מאוד ומתעדכן כל הזמן. במסגרת מחויבותי למטופליי, אני מעורה ומתעדכנת בספרות המקצועית העדכנית ביותר ובמחקרים חדשים מהארץ והעולם. בחיי האישיים אני מיישמת את התורה עליה אני ממליצה למטופליי: מנהלת אורח חיים ספורטיבי עם הרגלי אכילה מאוזנים שהפכו לשגרת חיי וחיי משפחתי. הניסיון הרב אותו צברתי במהלך השנים בעולם העיסקי כמנהלת בכירה, תורמים לי רבות בעיסוקי כדיאטנית בהנעת אנשים להשגת מטרותיהם וביכולתם להשיג תוצאות מיטביות. כל אלו הופכים אותי לדיאטנית יותר טובה ולמטפלת מקצועית ומנוסה. יחד עם המטופלים אנחנו יוצאים למסע שבו הם מאמצים הרגלים נכונים ובריאים בקלות רבה ובהנאה גדולה, תוך השגת המטרות האישיות וקבלת תוצאות וחשוב מכך- שמירה עליהן.
יפעת אלנקרי
יפעת אלנקרי
נעים מאוד, שמי יפעת אלנקרי דיאטנית קלינית בעלת תואר בתזונה B.SC מטעם אוניברסיטת אריאל ובעלת תואר B.A במדעי ההתנהגות. נשואה ואמא לארבעה. עובדת נכון להיום כדיאטנית כללית וילדים בקופ"ח לאומית, מקבלת בקליניקה פרטית בגינות שומרון אכילה רגשית והפרעות אכילה על כל גווניהן. בנוסף מתרגלת באוניברסיטת אריאל בחוג למדעי התזונה ודיאטנית בפרוייקט אורח חיים בריא מטעם משרד החינוך.
שרון לוטן פסיכולוגית
שרון לוטן פסיכולוגית
פסיכולוגית רפואית מומחית. בעלת ניסיון רב בעבודה עם מבוגרים המתמודדים עם השמנה, לפני ואחרי ניתוח בריאטרי, במסגרת טיפול פרטני או קבוצתי. בנוסף מטפלת במבוגרים ובני נוער המתמודדים עם מצבים רפואיים שונים במטרה לקדם את בריאותם הגופנית ורווחתם הנפשית. עובדת במסגרת ציבורית ובקליניקה פרטית.
ד
ד"ר רן ניסן
רוקח קליני, מרכז רפואי רבין - קמפוס בילינסון ובית חולים גריאטרי-שיקומי "בית רבקה". ניסיון רב שנים כיועץ בתחום הטיפול התרופתי באוכלוסיה הגריאטרית, רפואה פנימית וקרדיולוגיה. בוגר התוכנית ד"ר לרוקחות קלינית (PharmD) של בית הספר לרוקחות, האוניברסיטה העברית ירושלים. עוסק במחקר בתחום הטיפול התרופתי והוראת פרמקולוגיה עבור סטודנטים בתוכנית ההסבה של בית הספר לרוקחות באוניברסיטה העברית בירושלים ובתוכנית בוגר בסיעוד, בית הספר למקצועות הבריאות ע"ש שטייר, אוניברסיטת תל אביב. כמו כן משמש כיו"ר המערך הקליני של ארגון הרוקחות בישראל.

מובילי קהילה

razm121
razm121
עברתי ניתוח מעקף קיבה לפני כשבע שנים .הדרך הניתוחית שלי, הייתה רצופה בעליות רבות ומורדותמהם למדתי רבות על סוגיי  הניתוחים הבריאטרים ועל המעקף בפרט.מזמין אותכם, להצטרף יחד למסע ולדרך אשר אתם עושים בקבוצה לניתוחים בריאטרים.רק יחד נגיע למטרה אשר הצבנו לעצמנו.  
Ruths
Ruths
סובלת מדלקת מפרקים שיגרונית וניוונית, ומחפשת להחליף מידע בנושא
כמוניהשמנהשיחה על השמנה

שיחה על השמנה

21 תגובות

שלום לכולם,
חייבת לשתף אתכם בשיחה שהגיעה לאוזניי...

אבנר (שם בדוי), רווק בן 33, עובד בחברת הייטק, מתגורר במרכז הארץ, הגיע לפגישה אצל רופא המשפחה שלו בגלל כאב גרון מלווה בחום מזה כמה ימים. לאחר שיחה ובדיקה גופנית הפנה אותו הרופא למשטח גרון וביקש שיגיע עוד יומיים למעקב. ואז המשיך:
רופא: תגיד אבנר, מה יהיה עם המשקל שלך? כבר דיברנו על זה לא? זה מה שאתה רוצה? להמשיך להיות שמן?
אבנר: כן אני יודע. לא יודע מה להגיד לך
רופא: אתה יודע שזה לא בריא נכון?
אבנר: כן בטח. אבל מה אני אעשה, קשה, קשה לרדת במשקל
רופא: קשה אז מתאמצים, מדובר בבריאות שלך. גם לקחת אנטיביוטיקה 10 ימים זה לא נעים אבל אם צריך זה מה שעושים.
אבנר: נו דוקטור באמת, אתה משווה אנטיביוטיקה ללרדת במשקל? תן לי כל יום לבלוע 10 כדורים רק לא לעשות דיאטה
רופא: אז מה אז תישאר שמן?
אבנר: לא יודע מה להגיד לך
רופא: תגיד שתרד במשקל. אתה יודע שלאנשים שמנים יש יותר סיכון למחלות לב, סוכרת, בעיות גב, לא חסר מה. אם תרד במשקל תוכל להקדים תרופה למכה
אבנר: דוקטור, זה לא כזה פשוט, אני מנסה תאמין לי, אבל אתה יודע איך זה, במשרד מישהו מביא בורקסים משבת, אחכ להיא יש יומולדת אז היא מביאה עוגה. אני עובד קשה, אין לי כוח בסוף יום לחתוך סלט, תן לי רק לשים משהו בפה וזהו, מה שיש.
רופא: ומה עם ספורט? מה אתה עושה?
אבנר: ספורט? הצחקת אותי. למי יש זמן בכלל?
רופא: צריך לפנות לזה זמן. גם לי אין זמן ועדיין אני רץ שלוש פעמים בשבוע לפני העבודה.
אבנר: רץ? לא רצתי מכיתה ח, על מה אתה מדבר
רופא: נו, אף פעם לא מאוחר לחזור לזה
אבנר: לא נשמע לי כמו משהו שיתאים לי.
רופא: אז מה מתאים לך? להישאר שמן?


מוכר לכם? חוויתם משהו דומה? האם הייתם רוצים שרופא המשפחה שלכם ידבר אתכם על עודף משקל? ואם כן, איך הייתם רוצים שהוא יעשה זאת? מה לא הייתם רוצים לשמוע ממנו?
אשמח לשמוע מכם
שרון


תגובות

Catperson
23/09/19 19:28

קורה כל הזמן, לאחרונה הלכתי לרופאת משפחה שלי כדי לטפל בדלקת אוזן, ונושא המשקל עלה. היא הייתה מנומסת ולא פולשנית, אז לא כעסתי. אבל זה קצת הרגיז אותי כי ברור שאני יודעת שאני שמנה. אנשים שמנים יודעים שהם שמנים וגם יודעים את הסיכונים. אבל כשיש לך הפרעת אכילה ואת משתמשת באוכל בתור פגיעה עצמית, זה ממש הרבה יותר מורכב ומעבר לתפריט של דיאטנית. זה אישיו עמוק מאוד אצלי, הרבה מעבר ל"קשה אז מתאמצים", והרבה מעבר לחיבה לבורקסים ועוגות. העניין הוא שזה לא רק אצלי. אצל המון אנשים שמנים הבעיה היא קודם כל פסיכולוגית, ולעתים מאוד מורכבת. אף אחד פשוט לא מתייחס לזה, מתייחסים לאנשים שמנים כעצלנים שאוהבים לאכול, וזו הבעיה. בשורה התחתונה, אני חושבת שלהעלות את הנושא הזה זה חסר תועלת.

Catperson
23/09/19 19:28

ע"י רופא המשפחה כמובן, לא העלאת הפוסט

שלום ותודה רבה על השיתוף. את מעלה עניין מאוד חשוב הנוגע לפגיעה באיכות החיים הנלוות לבעיית עודף המשקל. עודף משקל הוא אכן נושא מורכב ובמסגרת הטיפול בו נדרשת התייחסות למספר תחומים בהם הפיזי, ההתנהגותי והרגשי. חשוב לי להגיד שתמיד יש גורם אחד לפחות שאפשר לפנות אליו לקבלת טיפול שיתאים לך, למה שמפריע לך, למטרות שלך ולרצונות שלך. שוב תודה ששיתפת, שרון

Catperson
25/09/19 4:52

זה ממש לא מה שניסיתי לומר. ניסיתי לומר שעודף משקל הוא לרוב רק סימפטום של בעיה אחרת, הרבה יותר עמוקה. התוצאה ולא המקור.

אני מבינה ומקבלת כל מילה. תודה על הכנות!

גדי.ויש
25/09/19 9:45

הייתי רוצה שרופא המשפחה יסתכל עלי מעבר לכרטיס המגנטי והמלצות קרות על בדיקות. מסכים עם מה שנאמר כאן

Ruths
מוביל קהילה
סובלת מדלקת מפרקים שיגרונית וניוונית, ומחפשת להחליף מידע בנושא
03/10/19 21:12

הרופאה שלי מלאך, מעולם לא דברה איתי על המשקל, למרות הבעיות הרפואיות שנבעו בחלקן מהמשקל העודף. כשהחלטתי לבצע את הניתוח, הסבירה לי את הסיכונים, אבל ברכה אותי בהצלחה. לאורך כל הדרך ליוותה אותי ללא הערות.

רות שלום תודה על השיתוף. כיף לשמוע שיש לך קשר טוב עם הרופאה המטפלת. סיפרת שהרופאה לא דיברה איתך על עודף המשקל. אשמח אם תסכימי לשתף מי סיפר לך על האפשרות לניתוח והאם לדעתך תפקידו של רופא משפחה כולל או לא גם שיחה על עודף משקל ועזרה בבניית תוכנית טיפולית. תודה רבה, ובהצלחה!! שרון

barak2017
04/10/19 0:17

אל תתרגזי שרון ממה שאני כותב עכשיו אבל זו ביקורת לא כלפיך אלא כלפי תחום הבריאות בכלל ובאופן כלל על האוכלוסייה בישראל. אני לא מתיימר להיות אדם שמן או שמנמן אבל לפעמים בשל מצב נפשי דפוק אני עולה מספר קילוגרמים מהר וגם יורד אותם מהר. מה הרגיז אותי ברופא שכתבת זה שכל הרופאים יודעים לתת משוב / ביקורת, יש להם טיפים מעוגיות המזל הסיניות. אבל תכלס לפתור השמנה זה לא יעזור לבנאדם לעשות ספורט בלבד. מדובר בלסגל אורח חיים בריא. שאלת מה דעתי זה או שהרופא סליחה שאני כותב ככה ישתוק ולא יעיר לו, או שפשוט יפנה אותו למחלקה שבה מבצעים טיפול משלים שזה כולל: שיחות עם מאמנ/ת אישי/ת שבו יבנה תוכנית טיפול עם הבנאדם, שיחה עם דיאטנית שבאמת יודעת את העבודה, והפניה למאמן כושר אישי. אם הרופא היה מציע לו בתור התחלה את שלושת הדברים הנ"ל וגם רושם הפניות לאותן גורמים ומבצע מעקב אחרי המטופל לראות שבאמת הוא הלך והגיע ומיישם אז הייתי שמח. אבל רופאים ובכלל ישנם אנשי טיפול שטובים בלתת טיפים, בנאדם לא צריך טיפים הוא צריך "תוכנית טיפול". שמטופל בא לרופא בקשר לדבר אחד הוא מצפה לקבל מענה לדבר שאותו הוא מבקש לרפא, אם הרופא ואללה מגדיל ראש ורוצה לתת בראש למטופל, אז ברגישות, בצורה עדינה, ולנסות להניא אותו לפעולה ולהפנות לגורמים הרלוונטיים הטובים ביותר שיכולים למטופל מענה. מניסיון שלי עד ש"לא כואבת לבנאדם השן בנאדם לא ילך לרופא שיניים", עד שבנאדם לא יחלה חולי של ממש כתוצאה מההשמנה אז הוא פשוט לא יזוז מהמקום שנוח לו בו. ברגע שזה יציק לו ויפריע לו אז הוא יתחיל לעשות שינוי אם כי לא בהכרח תמיד.

ברק שלום. תודה רבה על התגובה שלך, אני שמחה ומודה על הכנות. מסכימה איתך שאנשי מקצועות הבריאות צריכים לגשת למטופלים ברגישות ובעדינות, ולהציע טיפול רב מקצועי במגוון נושאים ובפרט בנושא ההשמנה. רופא משפחה יכול להפנות לאנשי מקצוע כמו דיאטנית או פסיכולוגית, והיום בחלק מקופות החולין יש גם תוכניות לאימון גופני. כמו שכתבת, גם אני מאמינה בקידום אורח חיים בריא והניסיון מלמד שתוכנית טיפול מקיפה הכוללת התייחסות למספר תחומי חיים בהם הפיזי, ההתנהגותי והרגשי, יכולה לסייע בשינוי אורחות חיים וקידום בריאות פיזית ונפשית. אנשים המתמודדים עם בעיה של עודף משקל יכולים להעזר בדיאטנית, במאמן כושר וכמובן גם בטיפול פסיכולוגי. כפי שנאמר כאן, עודף המשקל לרוב אינו עומד בפני עצמו וקשור בגורמים רגשיים, ומכאן שהטיפול בו צריך לכלול התייחסות לאותם גורמים. תודה על השיתוף, אני מאחלת לך שתמצא את הדרך המתאימה עבורך לייצר את השינוי לו אתה מייחל. בהצלחה!!!!!!!!!!!

ד״ר-הדר-מילוא-רז
מומחה כמוני
מומחית לרפואה פנימית ואנדוקרינולוגיה. התמחות: התמחות בפנימית, בית חולים ע״ש שיבא התמחות שניה במכון לאנדוקרינולוגיה, מטבוליזם וסכרת, בית חולים ע״ש שיבא נסיון: ניהול מרפאה בקופ״ח כללית הדרכה במרכז לסימולציות רפואיות (מס״ר) בוגרת בית הספר לטיפול בהשמנה ״SCOPE״ עובדת כיום כרופאה בכירה במכון האנדוקריני וב״מרכז הישראלי לטיפול בעודף משקל״ בבית חולים ע״ש שיבא.
08/12/19 20:05

ברק אתה יותר מצודק. לצערי נושא ההשמנה עדין בחיתוליו. רבים מרופאי המשפחה עדיין מתיחסים לאדם הסובל מהשמנה כאל אדם בריא למרות שאנחנו יודעים היום שלא כך הדבר. רופאים אחרים שעדיין לא מיומנים ברפואה המסייעת לירידה במשקל ורוצים לסייע (בעלי כוונות טובות באמת) לעיתים פוגעים במטופלים או נותנים ״עצות״ שאינן תואמות את צרכי המטופל. הקהילה הרפואית הולכת ומתעצמת בהתחיסות להשמנה כמחלה כרונית ובהתאם גם לטפל בה ככזו. ולאנשים שסובלים מהשמנה אני מציעה בחום לפנות לסיוע, לא להתבייש ולשוחח על כך עם רופא המשפחה ולבקש הפניה לפי הצורך לגורמים רפואיים ופרא רפואיים (דיאטניות, טיפול רגשי וכדומה). ולסיום כמובן שפעילות גופנית היא נדבך חשוב בירידה במשקל ואימוץ אורח חיים בריא וגם אותה צריך להתאים למטופל.

Ruths
מוביל קהילה
סובלת מדלקת מפרקים שיגרונית וניוונית, ומחפשת להחליף מידע בנושא
04/10/19 6:51

בוקר טוב נכון ברק, ההחלמה צריכה להגיע מהאדם עצמו, עד שלא נודה שיש לנו בעיה עם האוכל, לא נוכל לפתור אותה. בדרך כלל כשנמצאים ממש בתחתית מחליטים לבצע פעולה כדי להבריא. אני מקווה שהפעם תצליח לשנות את דרך החיים, תמשיך לרדת ולשמור על משקלך, ולהנות ממה שתקבל בתמורה. הרופאים הם בני אדם, יש בינהם רגישים יותר ורגישים פחות, בסך הכל כוונתם אינה רעה.

barak2017
04/10/19 19:08

תודה רות ותודה שרון אני לא כזה שמן אבל כל דבר צריך לתפוס בזמן. והמזל אצלי שאני תופס בזמן ועכשיו אני עובד על חיטוב. תודה רות תמיד שמח לקבל תגובות ממך את בנאדם יקר וטוב

saritorn
16/10/19 17:02

במקרה שלי אני זאת שלרוב מעלה את הנושא עם רופא המשפחה שלי. אני כל הזמן מתעניינת במה יש לקופת החולים להציע בפן הפזיולגי והן הריגשי. לדוגמא זריקות, סדנאות, טיפול פסיכולוגי וכו'... הבעיה שלי היא יותר בקרוב הרופאים המקצועים. זה ידוע שישנה שמנופביה בקרב לא מעט רופאים. אחד המקצועות שלצערי איבדתי בו אמון הוא אורטופדיה. מעולם לא נתקלתי באורטופד שהתשובה שלו היא לכאבים אצל בעלי משקל היא אחרת מלרדת במשקל ובאורטופד שבאמת מנסה להבין את מקור הבעיה וששולח לבדיקות אבחנתיות.

שלום ותודה על השיתוף. שמחה לשמוע על הכנות שלך, על היכולת להכיר בבעיה ועל האומץ והכוח לחפש פתרונות. אני אומרת אומץ כי לעשות שינוי זה לא דבר קל, וצריך כוחות בשביל זה. אכן לקופות החולים ולמסגרות נוספות יש הרבה מה להציע לאנשים שרוצים לרדת במשקל ולשמור על אורוח חיים בריא. כמו שציינת, נדרשת התייחסות למספר תחומים כמו תזונתי ורגשי. אני מקווה שתמצאי את הדרך שתהיי הנכונה ביותר עבורך. באשר לרופאים מקצועיים, צר לי לשמוע על התגובות היחס. זה נכון שלעודף משקל יש השפעה, ויחד עם זאת מבינה את הרצון שלך לבדיקות מקיפות ושלילה של מקור אחר לבעיה. מקווה שתמצאי מה שאת מחפשת. בהצלחה!!!!!!!!!!!! שרון

Ruths
מוביל קהילה
סובלת מדלקת מפרקים שיגרונית וניוונית, ומחפשת להחליף מידע בנושא
17/11/19 14:54

שרי, למרות שירדתי כ 50 קילו הבעיות האורטופדיות לא נפתרו, ולא יפתרו. האורטופד שלי שמנמנצ'ק והוא בעצמו אמר לי, שגם אנשים רזים סובלים מבעיות אורטופדיות, כך שלא יבלבלו לך במוח. נכון שקל יותר להתכופף ולשרוך נעליים ללא בטן, אבל בירידה אינה מרפאה מחלות אורטופדיות

Ruths
מוביל קהילה
סובלת מדלקת מפרקים שיגרונית וניוונית, ומחפשת להחליף מידע בנושא
16/10/19 20:27

שרון שלום, אני שמעתי על הניתוח לפני 25 שנה מחבר שהיה מנהל המחלקה הכירורגית בבית החולים בני ציון, וביצע ניתוחים דומים לניתוחי שרוול. בזמנו הוא ניתח אותי, אך במשך השנים הצלחתי להעלות את הכל בחזרה בתוספת 20 קילו. למעשה, עקבתי אחרי כל חידושי הדיאטה, כולל ביקור בקבוצות תמיכה, קבוצות מכורים, דיאטות בזק וכדומה. אני באתי לרופאה עם הבקשה לבצע את הניתוח, והיא ניסתה להניע אותי, בכלל רקע של דלקת מפרקים שיגרונית וניוונית, ובגלל התרופה הביולוגית שאני מקבלת, לאחר שהתעקשתי, הפנתה אותי לכירורג המנתח וליוותה אותי לאורך כל הדרך. לאורך כל הדרך, בביקורי אצל האנדוקרינית, אצל הרופא הראשי המאשר ואצל הדיאטנית, הם ניסו לשכנע אותי לוותר, אך כשהתעקשתי "זרמו" איתי. לפני הניתוח לקחתי 23 כדורים כל יום, היום אני לוקחת אך ורק אלטרוקסין. עבורי היה הניתוח הזה שנות חיים איכותיות.

רות שלום. תודה על השיתוף. נשמע שעבורך לניתוח היתה השפעה משמעותית על בריאותך ועל איכות החיים שלך. נראה שהיית קשובה לעצמך והלכת בדרך שהאמנת שתהייה הטובה ביותר עבורך. אני בטוחה שמהניסיון שלך תוכלי להתחבר לזה שהתהליך הזה אינו פשוט ולא מתאים לכל אחד. במקרה שלך יש בך את הכוחות ואת התמיכה הסביבתית ואני ממש שמחה לשמוע על ההצלחה שלך. המשיכי ככה!!!!!!! שרון

Ruths
מוביל קהילה
סובלת מדלקת מפרקים שיגרונית וניוונית, ומחפשת להחליף מידע בנושא
17/10/19 16:14

תודה שרון, אני מאמינה שעד שאדם לא מגיע לתחתית, הוא לא יודע להעריך את משמעות הניתוח. כשהולכים לניתוח עם המחשבה של "יאללה, הרופא יקטין את הקיבה, אני ארזה, ואוכל מה שאני רוצה" חבל על כל הפרוצדורה. עד שבאמת לא מגיעים למצב שבו נהנים משיפור הבריאות ומהמראה כדבר עיקרי, ורואים את האוכל כדבר משני, שאוכלים כי צריך, הניתוח לא יעזור לאורך זמן. אני מאחלת לכל המכותבים כאן, באמת להצליח, להגיע להישגים ולשמור עליהם

לירז9.
16/11/19 21:45

אין כל רע, ואף מומלץ שרופא משפחה יתריע על הסכנות הנשקפות בהשמנה, ולהציע דרכי מניעה/טיפול. זה אולי נושא שלא נעים לדבר עליו, כי גם ככה לא נעים לנו בעור של עצמו. אז קל וחומר לשמוע זאת ממישהו אחר. אבל במקרה הזה, זה לא סתם מישהו זה רופא שאמון על בריאותינו. השבוע שיתפתי את רופא המשפחה שלי, שאני מעוניינת לעבור קיצור קיבה, והוא יצא מגדרו לשבת להסביר לי על התהליך עם המון סבלנות, ונראה שהוא ממש חיכה שזה יבוא ממני.

הי לירז תודה על תגובתך. אני שמחה לשמוע שיש לך קשר טוב עם רופא המשפחה שלך ושאת מקבלת מענה מתאים. שיחה על השמנה, כמו על בעיות בריאותיות אחרות, צריכה להיעשות ברגישות ובכבוד, תוך הקשבה לצרכי המטופל, מטרותיו ורצונותיו. אני מבינה מדברייך שאת רוצה לעשות שינוי משמעותי ולדאוג לבריאות שלך, ואני מחזקת אותך על כך. תהליך בריאטרי הוא מורכב וכדאי שיכלול הכנה מתאימה על ידי צוות רב מקצועי, כמו גם המשך ליווי לאחר הניתוח. זאת כל מנת לסייע לך להשיג את התוצאות הרצויות ולשמר אותן לאורך זמן. שינוי באורח החיים לפני הניתוח יוכל להכין אותך בצורה טובה לניתוח, ולהסתגלות אחריו. מפגשים עם דיאטנית יסייעו לך בפן התזונתי. מפגשים עם פסיכולוגית יוכלו לסייע בפן הרגשי, בשינוי הרגלים, בהתמודדות הקשורה באכילה ובכל אספקט אחר בחיים הקשור בבעיה ובדרכים השונות להתמודדות איתה. מאחלת לך בהצלחה!!!! שרון לוטן, פסיכולוגית רפואית