מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותקראתי לראשונה על ezox לצרבת ואני מחפש מידע על תופעות לוואי אינטרקציות

קראתי לראשונה על ezox לצרבת ואני מחפש מידע על תופעות לוואי אינטרקציות

27/09/19 18:13
6 תגובות

מ2000 חולה לב קל ,מיקרופירין וקרסטור 20 מג , כעשור מקבל נקסיום שלא ממש שולט בצרבות , כבר 3 שנים תסמונת בארט מינימלית, אולי ezox יעזור לי עם תסמינים שהנקסיום לא עוזר?ואני משתמש עבורם בגביסקון שקצת עוזר


תגובות

עמית-אלתם
27/09/19 22:32

 

את ד"ר עמית עקירוב

 

במאמר שפורסם בשנת  2016 (אך טרם דווח אצלנו) בכתב העת Alimentary Pharmacology & Therapeutics דיווחו חוקרים מאיטליה על תוצאות מבטיחות למשלב טיפול לדיכוי הפרשת חומצת קיבה, בדמות מעכבי תעלות מימן (PPI) , עם טיפול להגנה על רירית הוושט באמצעות Ezox, תכשיר המכיל חומצה היאלרונית, כונדרואיטין סולפאט ודבק ביולוגי, בחולים עם מחלת ריפלוקס לא-ארוזיבית (Non-Erosive Reflux Disease, או NERD). 

מספר מחקרים מצאו כי בחולים עם מחלת ריפלוקס לא-ארוזיבית תגובה פחותה לטיפול במעכבי תעלות מימן, בהשוואה לאלו עם מחלה ארוזיבית, במחשבה כי מדובר בשתי קבוצות חולים שונות, בהן גורמים שהם מעבר לחומצה עשויים להוביל להופעת התסמינים. במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון אם טיפול משולב, הכולל הגנה על הרירית עם דיכוי הפרשת חומצה, עשוי להביא להקלה טובה יותר בתסמינים, בהשוואה לטיפול במעכבי תעלות מימן בלבד.

 

החוקרים השלימו מחקר רב-מרכזי, אקראי, כפל-סמיות, שכלל 154 חולים עם מחלת ריפלוקס לא-ארוזיבית. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול באזוקס או פלסבו, בשילוב עם דיכוי חומצה באמצעות מינון סטנדרטי של מעכבי תעלות מימן למשך שבועיים. הם השלימו הערכה של התסמינים (צרבת, החזר חומצה, כאב חזה וטעם חומצי בפה) ושל איכות החיים הבריאותית לפני ואחרי הטיפול. התוצא העיקרי היה שיעור החולים עם ירידה של לפחות שלוש נקודות במדד התסמינים הכולל.

 

שיעור החולים עם ירידה של לפחות שלוש נקודות במדד התסמינים בתום תקופת הטיפול עמד על 52.6% מהחולים שטופלו באזוקס, בהשוואה ל-32.1% מאלו בקבוצת הפלסבו (p<0.01). התוצאות היו דומות בהערכת איכות החיים הבריאותית, אשר התבססה על שאלון Short Form-36, עם עדות לשיפור במדד זה עם שני הטיפולים, אך חלק מהמרכיבים היו טובים יותר משמעותית לאחר טיפול שכלל משלב אזוקס עם מעכבי תעלות מימן.

 

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בהשפעה הסינרגיסטית של אזוקס עם טיפול ב-PPI ומציעים כי שילוב טיפול להגנה על הרירית עם דיכוי הפרשת חומצה עשוי להביא לשיפור התסמינים ואיכות החיים של חולים עם מחלת ריפלוקס לא-ארוזיבית.

 

עמית-אלתם
16/11/20 14:44

תודה רבה על התגובה המפורטת

סימה-לבני
05/10/19 21:19

שלום רב,

ניסיתי למצוא בשבילך מידע על המוצר, ונתקלתי במידע שיווקי בלבד.

אפילו לא הצלחתי למצוא רמז אם מדובר בתרופה או בתוסף תזונה, שכן מרכיביו, על פי הדף השיווקי הם כולם תוספי תזונה.

לחברת מגהפארם שעומדת כביכול מאחורי הדף של המוצר, יש אתר אינטרנט שאין לו כל קשר למוצרים שהם רשומים על שמם, ראה קישור כאן, כך שאני אישית הייתי נזהרת במוצר הזה.(עדכון ל 23.12.19 - חברת מגהפארם יצרה אתי קשר וטוענים שהתכשיר רשום כאמ"ר בישראל, אני מחכה לראות משהו רשמי על כך)

והיה אם יש בידך מידע שמדובר במוצר אמין , אמיתי ושחברה רצינית עומדת מאחוריו, מאחר שהוא כנראה תוסף, כל מה שנשאר לך לעשות זה, כמו בכל המקרים האחרים של תוספי תזונה, פשוט לנסות אותו לתקופה קצרה ולראות אם עובד בשבילך. שכן מחקרים רציניים על תוספי תזונה קשה למצוא.

גביסקון, לעומת זאת, הינו תרופה בדוקה, בעלת וותק של שנים רבות, עם מנגנון שמייצר קצף מעל תכולת הקיבה, מגן על הפתח התחתון של הוושט ותועלתו הוכחה.

אשמח לשנות את תשובתי אם יוצג בפני מידע נוסף אמין ומעודכן,

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי" 

דורדורי
30/09/20 23:09

היי,

אני תמיד מאוד נזהר מכל מיני תרופות סבתא וכישופים. לכן כאשר חיפשתי מידע על אזוקס בהחלט זה נראה מוזר. כמעט אפס תוצאות בגוגל (פחות מכל הקשה מקרית על המקלדת), לא נמצא במאגר התרופות, אתר בעל דף אחד שנותן את אותו הקופון לכל העולם, והמוצר לא קיים כמעט בשום בית מרקחת. אבל בסופו של דבר נראה לי שמדובר רק בשיווק כושל או בלתי קיים משום מה, והמוצר עצמו כנראה ראוי לשימוש. אני יכול רק לנחש שאולי המשווק לא מסוגל באמת לשווק כמויות סבירות של המוצר ולכן נעשה אפס מאמץ בנושא.

 

שלום רב,

 

התכשיר אזוקס (EZOX) הינו אמצעי רפואי (אמ"ר) המאושר לשימוש ע"י משרד הבריאות החל מ 05/07/2018

התכשיר משווק באירופה תחת שמות שונים כמו ESOXX,  ZIVEREL   

 

אזוקס (EZOX) הינו קומפלקס מקורי וחדשני של חומצה היאלרונית וכונדרויטין סולפאט המגן על רירית ממברנת קיבה-ושט. בנוסף,  כונדרואיטין סולפאט מעודד תהליך תיקון לרירית הקיבה-ושט.

הפורמולציה של EZOX כוללת רכיב ביולוגי (Poloxamer 407) המאפשר לחומצה ההיאלרונית ולכונדרויטין סולפאט להיצמד לדופן הושט לזמן ממושך יותר ולספק הגנה טובה יותר מפני חומצות המיוצרת על ידי הקיבה. (מתוך העלון לצרכן, כפי שאושר ע"י משרד הבריאות הישראלי)

 

במאמרם של  V. Savarino et al. שפורסם בשנת  2017 בכתב העת     
   Therapeutics &   Alimentary Pharmacology דיווחו החוקרים על סינרגיה בטיפול המשולב של PPI  עם טיפול להגנה על רירית הוושט באמצעות אזוקס (Ezox) בחולים עם מחלת ריפלוקס לא-ארוזיבית (Non-Erosive Reflux Disease- NERD).
 

 

למידע נוסף ניתן לפנות לחברת מגאפארם 09-7604596

 

בברכה,

 

רוקח ממונה חברת מגאפארם בע"מ

סימה-לבני
06/01/20 13:06

אכן מצאתי את הרישום שלו כאמ"ר (אביזר רפואי) בישראל:

ראו כאן

 

בברכה,

סימה