מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותתופאות לוואי של ציפרודקס 500

תופאות לוואי של ציפרודקס 500

29/09/19 10:31
4 תגובות

שלום טופלתי ב ציפרודקס 500 בגלל אבן בכליות למשך 4 ימים 2 טבליות כל יום. כמה ימים לאחר מכן הופיעו נימול ועקצוצים וכאבים בשתיי הידיים ושתי הרגליים. עדיין 3 חודשים אחרי זה קיים. MRI שלל בעיית עצבים בשורש חוט שדרה. האם זה הפיך או הנזק הוא תמידי? תודה עירד


תגובות

חנה-גונן
01/10/19 9:07

בעלון לצרכן רשום מידע בהקשר לתופעות הלוואי של התרופה."אתה עלול לסבול מתסמינים של נוירופטיה(מחלת עצבים הקפיים) כגון-עיקצוץ.הנזק עלול להיות בלתי הפיך". עדיין 3 חודשים אינם זמן ארוך למחלה נוירופטית. כדאי לפנות גם לרפואה המשלימה.

 

סימה-לבני
01/10/19 15:51

שלום רב,

ב 2016הוציא ה FDA הודעה חד משמעית על פיה יש לשקול את הסיכונים שבטיפול אנטיביוטי במשפחת הפלואורוקינולונים ( שציפרודקס Ciprofloxacin  הוא אחד מחבריה) לעומת התועלת שלו במקרים קלים, שיש בהם טיפול חלופי מתאים.

להודעה של ה FDA הקלק כאן.

ההודעה הזאת הגיעה אחרי הודעות ואזהרות בטיחות קודמות מ 2015, 2013, ו 2008.

מכאן שהטיפול במשפחה זו צריך לקרות רק כאשר אין טיפול אנטיביוטי אחר מתאים לפחות באותה רמה. שכן למרות שהסיכונים ידועים, שכוללים תופעות לוואי שיכולות לגרום לנכות לעתים בלתי הפיכה, עדין מדובר בתכשיר אנטיביוטי טוב, שאם ניתן במקום ובזמן המתאים יכול להציל חיים.

תופעות הלוואי שמתאר ה FDA מתוך הדיווחים שקבל, כוללות פגיעה בגידים, בשרירים, במפרקים, בעצבים ובמערכת העצבים המרכזית.

על פי ה FDA מטופלים שמקבלים תרופות ממשפחה זו, משפחת הפלואורוקינולונים (ATC=J01MA ) צריכים ליצור קשר מיידי עם הרופא שלהם, אם הם מרגישים איזה שהיא תופעות לוואי כשהם לוקחים את התרופות האלה. חלק מהסימנים והסימפטומים של התופעות החמורות כוללים כאבי גידים, שרירים, ומפרקים, תחושת דקירות ונמלול, בלבול והזיות. המטופלים צריכים ליצור קשר עם הרופא אם יש להם שאלות נוספות, והוא מצדו אמור להפסיק את הטיפול באופן מיידי, על פי ה FDA ולהחליף את הטיפול לתכשיר שאיננו פלואורוקינולון, כדי לסיים את הטיפול האנטיביוטי שהוחל בו.

תרופות שמאושרות בישראל ושייכות למשפחה זו, נכון להיום, הן:

מגאקסין, טאבניק, אופלוקסצין, אופלודקס, ציפרופלוקסין וציפרודקס.

מחקר שהתפרסם ב 2017 הוסיף עוד סדרה של תופעות לוואי שצריך להזהר מהן, ולפנות אל הרופא. לתקציר המחקר הקלק כאן. ותופעות הלוואי שהוסיף הן: עליה בלחץ תוך גולגלתי, שכוללת כאבי ראש, טיניטוס (צפצוף באזנים), ראייה כפולה. במקרים אלה יש לחפש עזרה רפואית דחופה ומיידית.

במקרה של נוירופתיה פריפרית, ההסתברות לתופעת הלוואי היא פי שתיים מההסתברות של מי שלא לוקח את התרופה, אך החדשות הטובות הן שבחלק מהמקרים התופעה נעלמת תוך חודשים עד שנים. ולצערינו חלק ממשיכים לסבול ממנה לתמיד. לתקציר המחקר האפידמיולוגי שהתפרסם ב 2014 הקלק כאן.

זכור לי פרסום בנושא גם בישראל, אבל לא מצאתי אותו.

לעלון לצרכן של ציפרודקס הקלק כאן, שים לב לפרק 2 בתת סעיף "בזמן נטילת התרופה" מופיעות כל האזהרות שה FDA הזהיר, שבמקרים אלה יש להפסיק את הטיפול ולפנות מיד אל הרופא.

מקווה שעזרתי,

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי" 

חן-322
09/11/21 6:59

אני מממממש מפחדת לקחת את התרופות האלה בהתחלה נתנו לי דקסולין 100 ואחכ קראתי את העלון ונבהלתי בטרוף. 

ואז ביקשתי משהו חלופי והביאו את זה אני לא יודעת מה לעשות 

עירד
01/10/19 19:11

תודה רבה סימה על התגובה המפורטת! בהחלט עזרת לי. 

עירד