מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אמיר און
פרופ' אמיר און
מנהל מכון הריאות, מרכז רפואי שיבא, תל-השומר.
ד
ד"ר מיה גוטפריד
מנהלת המכון האונקולוגי במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא.מומחית באונקולוגיה ורפואה פנימית, עוסקת שנים רבות בתחום סרטן הריאות.
כמוניסרטן הריאותתוצאות פט סיטי

תוצאות פט סיטי

אנונימי
אנונימי
03/10/19 9:53
3 תגובות

לאחר כריתת אונה תחתונה של ריאה ימנית, התגלה ממצא חדש )קישירית בקוטר 0.5, הוחלט על הקרנות על מנת להקטין את הממצא, ובוצע בהצלחה, ירד ל 0.2
כיום לאחר ביצוע פט סיטי הממצאים:
לאחר כריתה ללא קליטה פתולוגית.
קשרית ראתית בעלת גבולות משונצים בקוטר 1 ס"מ ב RUL עם קליטה פתלוגית בעוצמה 3!
מה זה אמור להביע??


תגובות

פרופ--אמיר-און
מומחה כמוני
מנהל מכון הריאות, מרכז רפואי שיבא, תל-השומר.
07/10/19 8:03

שלום וברכה, לא הבנתי מהתאור מתי בוצע הניתוח ומתי בוצע ההקרנה עליה דובר. הממצא המתואר בפט סיטי - מתי הוא נצפה לראשונה, זאת אומרת מתי ראו אותו בפעם הראשונה? אם הוא ממצא חדש שלא היה לפני כשלושה ארבע חודשים, סבירות גבוהה שהוא איננו מסוכן, אבל אם כבר ראו אותו בעבר, ועכשיו גדול יותר יש חשד שזהו גידול סרטני נוסף. אם הבנתי נכון, זהו כבר הממצא השלישי (הניתוח, הממצא שהוקרן בעבר, ועכשיו הממצא הזה). זאת אומרת יש חשד שיש עוד ממצאים קטנים או שיהיו עוד גידולים חדשים, ולכן יש לשקול לבצע ביופסיה מהקשרית החדשה הזאת. בהצלחה.

חנה-44
07/10/19 11:04

שלום לך ד"ר אמיר, הניתוח בוצע ב 9/2016, הקרנות בוצעו בפברואר 2019, פט סיטי בוצע לאחר חצי שנה מרגע סיום ההקרנות. את הממצא החדש גילו בפט סיטי האחרון. תודה רבה!

פרופ--אמיר-און
מומחה כמוני
מנהל מכון הריאות, מרכז רפואי שיבא, תל-השומר.
15/10/19 8:56

מתנצל על העיכוב בתשובה. לעניות דעתי כדי לבצע ביופסיה של הנגע החדש כדי להחליט אם הוא חזרה של הגידול ואיך לטפל בו. הסיבה – לא ניתן בכל פעם שמופיעה קשרית חדשה לבצע ניתוח או הקרנה. עלול להיגרם נזק לריאה .