מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילההתקפי בולמוס חוזרים

התקפי בולמוס חוזרים

11/10/19 1:46
1 תגובות

היי, אני בת18 וירדתי שנה שעברה 25 קילו..
כרגע אני במצב תקין במשקל, על גבול התת משקל..
הירידה במשקל שלי התחלה בסדר ומסודר בכמה חודשים הראשונים אך עם הזמן התחלתי לאכול פחות מ400/500 קלוריות ביום שגם הן רובן היו מורכבות מירקות.
באמצע התהליך שנה שעברה התעלפתי אחרי יומיים שלא אכלתי ולקחו אותי לבית חולים ומאז התחלתי לאכול קצת יותר אבל עדיין מצמצמת (רוב הימים בערך 1000 קלוריות, לפעמים קצת יותר ולפעמים קצת פחות).
במהלך החופש התחילו לי התקפי אכילה (בולמוסי בשפה המקצועית( בהם אני יכולה לאכול בלילה בערך 2000/1500 קלוריות בתקופת זמן קצרה גם אחרי שהבטן שלי כבר מלאה ממזמן ואפילו יש לי תחושה שבאלי להקיא (אני ממשיכה לאכול גם שאני כבר כבדה) בהתקפים באלה אני אוכלת דברים שאני לא מרשה לעצמי ביום יום כמו שוקולד ופחממות שונות למינהם (פתיבר, לחם, ממרחים שונים, שוקולד ועוד..).
ההתקפים האלה נעשים במודעות ואחרי כל התקף אני מצטערת ונשבעת שזה לא יקרה שוב אבל כמובן שזה לא עוזר ובזמן האחרון זה קורה לי לפחות פעם בשבוע..
אני ממש לא יודעת מה אני כבר יכולה לעשות כדי שזה לא יקרה כי אחרי כל יום כזה אני מרגישה רע וכועסת על עצמי ומרגישה שהעלתי 3 קילו ואני כמעט ולא אוכלת ביומיים שאחריי ואני יודעת שזו טעות..
אני מפלדת שזה לא יפסיק ואעלה בתוך חודש את כל מה שהורדתי במשך כל החודשים האלה..
מה אני יכולה לעשות כדי לעצור את זה?


תגובות

ד״ר-מיכל-בן-מאיר
מומחה כמוני
פסיכולוגית קלינית, עובדת בקליניקה פרטית באזור פרדס חנה-כרכור.  את לימודיי עשיתי בניו יורק, ארה"ב וכשחזרתי ארצה לפני 10 שנים השתלבתי בעבודה במרפאה להפרעות אכילה ברמב"ם, שם עבדתי במשך שבע שנים.  התמחיתי בהפרעות אכילה דרך כתיבת עבודת הדוקטורט בנושא תקשורת ריגשית באנורקסיה נרבוזה וכמו כן דרך ניסיון קליני עשיר עם נערות ונשים המתמודדות עם הפרעות אכילה.  אני מאמינה שאחד הגורמים החשובים בהתמודדות עם הפרעת אכילה ובתהליך ההחלמה הינו בקשת עזרה ותמיכה, וכיום, כאשר האינטרנט מציע קהילות שונות לתמיכה ניתן לבחור להיעזר וללמוד שאת לא לבד במערכה.  אשמח להציע מנסיוני ולשלוח יד ואוזן קשבת (ווירטואלית) למי שזקוקה. *(הנכתב לעיל הינו בלשון נקבה אך מיועד גם לנערים וגברים כאחד).    
11/10/19 7:28

יקירה, ברוכה הבאה. את מתארת הפרעת כילה פעילה והתשובה לשאלתך היא כמובן לפנות לטיפול מקצועיי משולב- פסיכולוגי ותזונתי ויפה שעה אחת קודם. את מתארת מעגל אשר כמעט בלתי אפשרי לצאת ממנו לבד. האם את לקראת גיוס? בצבא היום נותנים טיפול להפרעות אכילה. ממליצה לפנות לקב״ן ולספר את המקרה ולבקש טיפול מתאים. נשמע שאת סהכ מודעת למצב ואת צריכה לרכוש כלים להתמודד אחרת עם האכילה והדחפים, זה מתחיל בהסדרת האכילה על מנת שמעגל הצמצומים-בולמוסים ייפסק. בנושא אחר, המספרים שכתבת- משקל, גובה, קלוריות יכולים להוות כטריגרים ולכן אנו מבקשות באמנת הפורום לא לציין מספרים. בבקשה תערכי את הפוסט ותמחקי את המספרים הנל. אם את רוצה להתייעץ עם גורם פרטי לפני שאת פותחת את הנושא בצבא אני מציעה שתעלי לאתר של העמותה למניעה, חקר וטיפול בהפרעות אכילה ותחפשי שם תזונאית המתמחה בהפרעות אכילה באזור מגורייך. היא תדע איך לעזור בהתאם למצבך. בהצלחה