מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.

גבולות

30/10/19 10:08
6 תגובות

ברגעים שמסבירים לי אנשים טובים מה חשוב
וכמה קסום זה לחיות
ואיך שהייתי פעם , כשהיו לי כוחות
כמה דברים היו לי
וכמה עוד יש לי להגשים
ולכבוש ולראות
אני יודעת שזה הדבר הנכון לעשות.
ברגעים שמסבירים לי כמה מה שאני מרגישה הוא אולי קצת יותר מדי
ושלהתמודד בצורה כזאת
זה לא הבחירה האולטימטיבית,
כשאני מאבדת עשתונות .
כשמסבירים לי מנקודת מבטם
מהעיניים שלהם בחוץ
שהבית שלי עולה בלהבות
אני יודעת שצריך להתחיל לכבות שריפות.
אני צריכה עזרה.
אני צריכה עזרה.
וזה לא בושה.
אני לא מצליחה לבד.אני רוצה עזרה. אני באמת רוצה. אני מצליחה לרצות!
איזה כיף זה להגיע לנקודה שאני מצליחה לרצות.
אבל השאלה היא כזאת:
אני עדיין בספקות אם להיפרד מהמגננות
זה משהו שאני מסוגלת לעשות
אני אוהבת את המחלה גם ..קצת..וצריכה אותה...היא בכל זאת הבית שלי...
אני לא מצליחה לראות אותי נפרדת מהחוקים וההרגלים
אני לא מצליחה לראות אותי רוצה מספיק משביל עצמי
אני לא יכולה לבקש
ולהגיד אפשר
ובשבילי
ובכלל מה אם לא אוכל לשתף פעולה עם הטיפול?
איפה הגבול בין לבקש עזרה אבל לא לרצות לקבל אותה?
איפה הגבול בין להגיד אני רוצה ואני מספיק בוגרת ואני צריכה ואני בבעיה
בין להגיד אבל אני לא יכולה. ואני לא רוצה.
אני רוצה או לא רוצה?
איפה הגבול בין לבקש עזרה אבל לא לרצות לקבל אותה?
איפה הגבול בין ללכת מרצון לדיאטנית לקבל הדרכה אבל כשלבד בבית לא לרצות למלא משימה
איפה הגבול בין לבקש עזרה אבל לא לרצות לקבל אותה?
איפה הגבול
איפה הגבול בין רוצה ולא רוצה
אני חושבת שאני רוצה...
אבל אני לא רוצה!!
ומה אם זה עניין של אני בכלל לא יכולה?


תגובות

את גם וגם :) גם רוצה וגם לא רוצה וזה זמן מצוין להתחיל בו טיפול. כל השאלות שלך נהדרות ובתוך טיפול, לאט לאט, אני מאמינה שגם תוכלי לקבל להן תשובות. מאד קשה בתוך בלבול כזה, לבד עם עצמך, להגיע לתשובות ולמסקנות. זה בסדר להגיע לטיפול כשאת מבולבלת לגבי הרצון שלך בו. זה אומר שבשלב הראשון שלו אולי בדיוק בזה תתעסקו :)

1232123
30/10/19 12:36

כשהגעתי אליה פעם ראשונה היא שאלה אותי אם אני רוצה לצאת מזה ואמרתי שכן ואז היא שאלה למה ואני יכולה מאוד להבין את השאלה ולמה היא חשובה ולמה חשובה שתהיה לה תשובה אבל פתאום נאלמתי ולא ידעתי להגיד כי אני זקוקה ככה לכל הנוקשות שלי עם הגבולות שבניתי לעצמי מהחומות ומהעולם כי רק ככה אני יכולה לנשום אבל גם אין לי אוויר זה הגיוני? צריך פשוט לייצר גבולות חדשים הרגשתי שזו שאלה מכשילה והרגשתי שדרכתי על מוקש הרגשתי חרטה וקצת התבלבלתי והרגשתי לא ראויה ומה אם זה לא יהיה בזהירות.... אני מאוד שבירה... :sad:

זאת באמת שאלה גדולה ומורכבת, ואני מניחה שהמטפלת שאלה אותך לא רק בשביל לקבל תשובה ובוודאי שלא כדי לבחון אותך. זאת שאלה שנועדה לעורר חשיבה, לעורר את הקולות השונים שיש בך ושיהיה אפשר לדבר אותם ולהתבונן בהם ביחד. זה מאד מאד מובן שקשה להיפרד מהפרעת האכילה, שהיא מעניקה לך דברים שמפחיד לוותר עליהם, הטיפול זה בדיוק המקום להעלות את כל התחושות האלה.

הגיוני ביותר. אנחנו מלאים בקונפליקטים. רוצים ולא רוצים בו זמנית, אוהבים ושונאים יחד....יו ניים איט. ההכרה בקונפליקט ותיקוף שלו הן צעד מאד חשוב בהתמודדות איתו.

שמילפיל
30/10/19 12:46

הדברים שלך מרגשים וכתובים ברגישות וחוכמה, מבין את התחושות, די נמצא שם בתחושה הזו של רצון לא להערים קשיים אבל מצד שני התנגדות פנימית לשינוי. קשה להבין את זה- לא רוצה "לעשות דווקא" אלא פשוט מתקשה לבצע שינויים, חושש מהם.

1232123
31/10/19 12:39

תודה לכם:heart: