מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר אסף טולקובסקי
נוירולוג מתמחה בבי"ח בלינסון

מובילי קהילה

טל-פדרמן
טל-פדרמן
את המסע הנוירולוגי עברתי כשחטפתי שבץ מוחי בגיל 28, לאחר מכן הוכשרתי כמאמנת רפואית וכיום "עמיתה מומחית" בפרויקט שיקום אישי, בקופ"ח מכבי. יחד עם צוותי עו"ס אני בונה תוכניות שיקום ומלווה חולים מרגע המשבר ועד החזרה לקהילה. בנוסף אני גולשת,חובשת באיחוד והצלחה. ומרצה באוניברסיטת ת"א. יש לי קליניקה פרטית ואני מומחית בניהול משברים רפואיים. ספרים נוספים שכתבתי: הכל בראש- אוטוביוגרפי,המספר את מסע השיקום. את לא נראת נכה- ספר שירים ותובנות. המדריך למשתבץ הצעיר- ספרהומוריסטי עם כלים פרקטיים לתהליכי שיקום. למידע נוסף:  www.hakol-barosh.com  
איציק-ניסני
איציק-ניסני
הגמול לאדם על עבודתו אינו מה שהוא קיבל בעבורה אלא ההזדמנות להגשים חזונו .
כמוניאירוע מוחיפגיעה מוחית אנוקסית ובלבול

פגיעה מוחית אנוקסית ובלבול

31/10/19 12:20
4 תגובות

היי, אבא שלי היקר בן 62 עבר הפרעת קצב קשה בעקבותיה נכנס לתרדמת של 7 שבועות. כאשר התעורר, הופתענו לדעת כי הוא קורא וכותב, זוכר דברים מאוד ישנים אך לא זוכר דברים שקרו למשל בשעה האחרונה. מאוד מבולבל, לא מבין מה השעה או איפה הוא נמצא, מבלבל ביני לבין האחים שלי לבין אמא שלי, מדבר על אנשים מהעבר כאילו חזר 20 שנה אחורה. לא בדקו לו MRI או CT בטענה שאין צורך וצריך לתת זמן. האם אכן זה עניין של זמן או האם זו חלק מפגיעה מוחית שתישאר לעד? כי פגיעה מוחית אנחנו יודעים שקרתה במהלך ההחייאה הממושכת שעבר.
אשמח לכל מידע בנושא.


תגובות

איציק-ניסני1
31/10/19 23:51

שלום.אינני רופא. את מתארת מצב של לוסר באספקת חמצן למוח עקב אירוע לבבי. אביך לאחר טראומה רפואית קלינית ונמצא במצב רגשי מנטלי וגופני שונה וחסר ממה שהכרתם אותו הגוף והנפש עדיין חלשים ובקרוב ולאט לאט עם חיסוק מהמשפחה ואופטימיות והעוונה ועידוד של אנשי מקצוע יבנה את עצמו מחדש מכל ההיבטים חלק מהיכולות יתאחו מחדש בקצב שונה זו מזה מנטאלי אגשי וגופני היות ואחד משפיע על השני חשוב תמיד לחזק ולעודד במילים במבט בליטוף במוסיקה שהוא אוהב ביציאה לחצר הקריאה די קשה במצבו ומעייפת ובשום פנים ואופן 6ךא לתת לו להתכנס בתוך עצמו. המצב שבו הוא נמצא הינו שכל מה שהיה נעשה באופן אוטומטי ייעשה מעתה כמו קפיץ שצריך לדרוך אותו כל יום מחדש אין כאן עליה מהירה כמו במעלית אלא התקדמות איטית כמו במדרגות. רוב החולים במצבו וגם ו אני כשהייתי בשיקום לא שמו לב אבל כל יום היתה התקדמות לעיתים זעירה ולעיתים גדולה. השתדלו לצרף אותו לקבוצת חולים פחות או יותר במצבו. לגוון את זמנו עם מעשים והרגלים מלפני. כמו משחק שח, נגינה קידוש בליל שישי כשיוכל. הדרותרפיה אם אהב שחייה. תכינו את הבית לנגישות ותנסו להביא אותו הביתה לשישי שבת גם אם זה כרוך בלוגסטיקה מסובכת בגלל השירותים.מאחל שיקום ובריאות הכי טוב שאפשר

נעמה331
03/11/19 9:14

איציק יקר, הצלחת מעט לעודד ועל כך אני מודה לך. הוא אכן היה בבית בשבת לראשונה מזה כמעט שלושה חודשים בבית החולים. יש סביבה מאוד תומכת ועוזרת לאבא שלי הוא לרגע אחד לא לבד. מקווה שהשיקום יצליח להחזיר אותו לתפקוד פיזי טוב, ושהבלבול והזיכרון ישתפרו גם.תודה!

פרופ--איתן-אוריאל
מומחה כמוני
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
03/11/19 16:14

חשוב בלצע הערכה נוירולוגית מלאה על מנת להעריך את הפגיעה המוחית ואת סיכויי השיקום וההחלמה. ייתכן כי יהיה מקום גם לבצע בדיקות עזר נוספות כגון הדמיה ובדיקת EEG.

נעמה331
05/11/19 8:25

תודה רבה פרופסור על תשובתך. אני חייבת להגיד לך שכמה ימים לפני שהוא התעורר מתרדמת בת 7 שבועות הם עשו בדיקת EEG ושחור על גבי לבן רשמו שאין עדות לפעילות מוחית. אחרי שלושה ימים התעורר. מאוד מבולבל, לא מאופס על המקום והזמן והתאריך. לפעמים נדמה כי יש שיפור ולפעמים נסיגה. האם עדיין הייעוץ שלך הוא לבקש בדיקה למוח? תודה רבה!