מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותסטטינים הבהרות

סטטינים הבהרות

05/11/19 4:41
3 תגובות

שלום רב
ראשית תודה רבה לכם על הזמן היקר שאתם מקדישים לנו, אני יודעת שזה לא קל לקרוא מאות שאלות ולענות ואפילו על חלקן - תודה רבה.

קראתי כאן ועוד בעשרות אתרים מחקרים בנושא כולסטרול וסטטינים ואשמח לקבל מכם התייחסות.
המחקרים הרשמיים טוענים שלבעליי סיכון גבוהה סטטינים יועילו ל- 6% מהנוטלים את התרופה במשך העשר שנים הקרובות. יש הטוענים 3%.

האם אלו ההערכות המקובלות בעולם הרפואה בארץ?


באופן הגדרתו המדויקת HMG-CoA reductase inhibitors מונע ייצור כולסטרול כללי - Total cholesterol
באף מקום לא מוזכר ש HMG-CoA reductase inhibitors מונע ייצור של LDL בלבד

אנו ידועים שכולסטרול כללי בעיקרו מורכב מ LDL ו HDL, ז"א שסטטינים פוגעים גם ביכולת הכבד לייצר HDL
מה ההתייחסות לכך?


תגובות

סימה-לבני
08/11/19 13:37

שלום רב,

שאלתך יפה וחשובה, ואני אעשה לי חיים קלים ואשלח אותך לקרוא במקומות אחרים ניתוח פשוט ואמין של הנושא.

המקום הראשון שאני מאד אוהבת את המידע שהם מפרסמים הוא מכון דוידסון למדע שליד מכון ויצמן. אנא ראי התייחסותם לנושא משנת 2016, כאן

אלא שמאז יצאו מחקרים נוספים, וקווים מנחים בינלאומיים נוספים שמחמירים ואף מציעים להוריד רמות כולסטרול עוד יותר נמוך ממה שהיה מקובל בשנת 2016.

באוקטובר 2018 פרסם דר' הנקין, קרדיולוג בכללית, סדרה של שאלות ותשובות שנוגעות לטיפול בסטטינים,תחת הכותרת "אל תמותו בגלל סיפורים שמוכרים לכם באינטרנט" עם מסקנות מאד נכונות בעיני בסוף הפרסום. אני מציעה לך לקרוא אותן כאן וגם אם הן אינן עונות בדיוק על כל שאלותיך, הרי שהשורה התחתונה היא זו שחשובה.

כל אחד צריך לעשות את השיקול שלו, וגם אם רק 6 או 3 אנשים יהנו מהטיפול בסטטינים מכל מאה איש, נתונים שאת מציגה והם בהחלט מוכרים ונכונים, כל אחד ישאל עצמו אם הוא לוקח את הסיכון שיהיה אחד מ 97 או 94 איש שבמילא לא יהנו מהטיפול, ולכן בוחר שלא לקחת טיפול, או שלא לוקח סיכון, ומעדיף לתת הזדמנות לעצמו להיות אחד מה שלושה, או שישה שבעשר השנים הבאות ישארו בחיים, כי לקחו סטטינים, בעוד שאם לא היו לוקחים היו נפרדים מאתנו לשלום קודם לכן.

זוהי שאלה פילוסופית, סטטיסטית שכל אחד יכול לשאול את עצמו, אריכות חיים לעומת איכות חיים (למי שסובל מתופעות לוואי).

המספר המעניין הוא ה NNT - number needed to treat המספר שמציין כמה אנשים צריכים לטפל על מנת שאחד יהנה מהטיפול. כדי לסבר את העין, דיאטה ים תיכונית יעילה במניעת ההתקף לב הבא הרבה יותר מסטטינים לפי המספרים שהצגת למעלה. שכן 18 איש נדרשים לדיאטה ים תיכונית על מנת שאחד יהנה ממניעת ההתקף הבא. ראי בקישור הבא.

לשאלתך לגבי ה HDL בד"כ הסטטינים לא מורידים אותו, אך יש מקרים מסוימים שכן, ועניתי על כך במקום אחר, עם הפנייה למאמר כאן.

לחישוב הסיכון שלך למחלת לב, וההסתברות של הסטטינים לעזור לך, את מוזמנת להשתמש במחשבון שמיועד לכך בקישור כאן. שם תוכלי לראות כמה אנשים עם גורמי סיכון כמוך, מתוך כל מאה, נהנים מלקיחת סטטינים, על פני עשר שנים, ולקבל החלטות פילוסופיות מתאימות.

מקווה שעזרתי לך לענות על שאלותיך,

בברכה,

סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות- בעידן שבו המידע אינסופי" 

 

דנה9969
15/11/19 4:23

תודה רבה! 

דנה9969
15/11/19 6:11

תודה רבה גב' סימה

בעיקר על המאמר בנושא hdl שנפגע מנטילת סטטינים.

לצערי הרב אני רואה את זה בבדיקות דם שאני עושה לפרופיל שומנים, לי - לכל הפחות- סטטינים מורידים hdl מ38 ל 30