מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחותטיפולים משלימים לחרדות-שאלות

טיפולים משלימים לחרדות-שאלות

אנונימי
אנונימי
14/11/19 5:02
14 תגובות

היי, אני סובלת מחרדות ומדיכאון, מאובחנת כסובלת מהפרעות חרדה כלליות,חרדה חברתית,והפרעה כפייתית .
לפני מספר שבועות נכנסתי למצב של דיסוציאציה-ניתוק מעצמי ומהסביבה, מצב שהגביר אצלי את הפאניקה והחרדה והחזיר אותי לכדורים. אני כעת חזרתי לטיפול בציפרלקס לאחר הפסקה של חצי שנה ולקיחה של שנים. ובנוסף לרבע כדור בשם אריפליי. אני כרגע סובלת מתופעות הלוואי של הכדורים וחוששת שאמשיך לסבול מהם גם מעבר לתקופת ההסתגלות שלהם בגוף. מניסיון במשך כל השנים שלקחתי ציפרלקס סבלתי מאפתיה ועייפות. הפסקתי לפני כחצי שנה ולאחר התפרצות הניתוק חזרתי לקחת.
בעבר ניסיתי פרחי באך והרגשתי שעוזר, אך אז הייתי מיוצבת ומאוזנת (בגלל הכדורים). שאולתיי הן:
1. האם ניתן לטפל בפרחי באך יחד עם התרופות שאני נוטלת?
2. האם טיפול בפרחי באך יכול לסייע במצבים של דיסוציאציה וניתוק? שלא ברור לי אם התפרצו כתוצאה מטראומה שאיני מודעת אליה כרגע או ממצב של חרדה כרונית ממושכת. והאם יכולים להקל על תופעות הלוואי של הכדורים?
3. האם רפלקסולוגיה יכולה גם לשמש כטיפול משלים?

כל אלה לא מסוכנים ולא מתנגשים עם התרופות שאני לוקחת?


אשמח למענה,
רעות


תגובות

היי,

טיפולים משלימים כנגד חרדות הם מוצלחים ומבורכים עם או ללא טיפול תרופתי ברקע. תופעות הלוואי של התרופות יפחתו עד יעלמו לאורך הזמן, אך בתקופת חילת טיפול או שינויי מינון ניתן בהחלט לשלב מרכיבים לא תרופתיים כטיפול משלים להרגעה. 

הטיפולים שאת מתארת לא מתנגשים עם התרופות שאת לוקחת ואף עשויים לעזור בהפחתת מפלס החרדה לאורך היום ולהשפעה מיטבה יותר של התרופות הניטלות. טיפול בפרחי באך הוצע בכמה מחקרים כמסייע לתחושת הרוגע והפחתת לחץ והשריית שינה. 

רפלקסולוגיה, שיאצו, דיקור סיני או כל דבר שאת מתחברת אליו שירגיע את השרירים ותאי העצבים בגוף יכול להישמע כמו פיתרון משלים מצויין. הייתי מתחילה לשלב ועוקבת לראות האם עוזר. בעיני זה יועיל.

בהצלחה והרבה בריאות.

רותם סולומון

רוקחת קלינית 

ואם מתאים לך, אפשר לבקר באתר לייעוץ תרופתי אישי וגם בדוקטור לתרופות בפייסבוק (-:

www.drpharma.co.il

 

רעות19
15/11/19 17:07

בגלל שהתלוננתי על מחשבות אובדניות שהציפרלקס עשה לי הוא הוריד לי ל5 ואני יותר בדיכאון. אבל עכשיו שאני חושבת על זה ל5 מג לא תהיה השפעה על הדיכאון והחרדה, רק מינון של 10 ומעלה מטפל בכך לא יודעת אם המחשבות האובדניות הן כבר מהציפרלקס או מהמצב הנפשי..

מעניין למה הוא בחר להוריד ל5 כי 5 זה מינון שלא משפיע

השאלה אם במינון של 5 מג ציפרלקס ורבע כדור אירפליי יביא להטבה במצבי. אני כבר כמה ימים על המינון הזה ומרגישה עדיין ניתוק וריחוף שהחמיר ומחשבות טורדניות שהחמירו והאובדנות הנוראית הזו. מרגישה כאלו הגוף פועל על אוטומט והנפש במקום אחר וזה מרגיש כל כך מבלבל ונורא.

רעות19
15/11/19 17:12

5 מ"ג לא מספיק בכלל לאוסידי חריף מחשבתי כמו שיש לי. נשמע שהמינון שהוא נתן לי אולי מתאים לחרדה ולדיכאון

רעות19
15/11/19 16:53

תודה רבה

בגלל שלציפרלקס לוקח הרבה זמן יחסית להשפיע ויחד עם זאת גורם עדיין לתופעות לוואי, בדכ מומלץ להתחיל במינונים נמוכים ולכן הפסיכאטר הוריד מינון ל5 מג. 

מינון של 10 מג הוא מינון טיפולי, את צודקת, אבל אם ״נזרוק״ לגוף מלא ציפרלקס זה לא יעזור לו. הרעיון הוא ההדרגתיות. 

עם הזמן יהיה ניתן להעלות את המינון גם ל20 מג אם יהיה צורך. 

שילוב של מינון התחלתי נמוך של אביליפי יחד עם מינון נמוך של ציפרלקס, נשמע שילוב מקובל שעשוי להטיב עימך בתקופה הקרובה לעין

תיהי בקשר עם הפסיכאטר לגבי העלאת מינונים בעוד כשבוע שבועיים.

מחשבות של ניתוק וגוף שפועל על אוטומט יכולים להירגע על ידי הטיפולים שהצעת בעצמך: רפלקסולוגיה ואף פרחי באך  אולי המגע יחזיר לך את התחושה הממשית לגוף  נסי זאת, ואל תאבדי תקווה עם התרופות  

הכל יהיה בסדר לאט לאט  

מקווה שעכשיו הכל יותר ברור. 

תרגישי טוב 

רעות19
15/11/19 17:26

תודה רותם.

לגבי הואבן כדאי לקחת?

אציין שכבר לקחתי מעל עשרה ימים ואני חוששת כי הוא ממכר.

רעות19
15/11/19 17:26

עם הפרחי באך איך סכנה של התנגשות עם התרופות? לא ישבש את השפעתן?

פרחי באך ניתן לקחת לתקופה בלתי מוגבלת. לא מתנגש עם תרופות. 

ואבן עלול למכר אם תשתמשי בו באופן יום יומי למשך תקופה של חודש. (שזו התקופה שלוקח לציפרלקס להתחיל להשפיע).

רעות19
15/11/19 18:06

אנסה עם הפרחי באך קודם...

רעות19
15/11/19 18:08

כל כמה שעות אפשר לקחת ? 

אפשר כל ארבע שעות או לפי הצורך. 

רעות19
16/11/19 10:05

תודה רותם.

רציתי לשאול אותך, מכירה את האשפוז פסיכיאטרי באיכילוב? 

היי, אינני מכירה את המחלקה באיכילוב. 

רעות19
16/11/19 11:22

חוששת מאשפוזים...