מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילהנפיחות קשה בבטן

נפיחות קשה בבטן

22/11/19 15:44
6 תגובות

שלום לכולם,
בת 23, אחרי הרבה שנים של בולמוסים והקאות מספר פעמים ביום. רוב השנים הייתי בתת משקל ולאחר טיפול בשנה האחרונה נמצאת במשקל תקין. לאחרונה עקב צמצום ההקאות וחזרה לאכילה תקינה אני סובלת ממש מנפיחות בבטן ובטן קשה לאחר הארוחות, בעיקר אחרי ארוחות יחסית גדולות ובערב.

לא מעורב כאן עניין רגשי אלא באמת קושי פיזי שאני חווה. חשוב לי להגיד את זה כי הרבה פעמים לא לוקחים את הכאבים ברצינות וחושבים שזה חלק מהקולות של ההפרעה.

אשמח לשמוע האם מישהי חוותה זאת ואיך אפשר להקל על כך, מנסה להוסיף אנזימי עיכול לארוחות אבל לא בטוחה שזה עוזר.


המון תודה ובריאות


תגובות

.beautiful.paople
22/11/19 15:56

מחכה לך בפרטי!

Katherine.
22/11/19 16:42

היי יקירה, אני ממש יכולה להזדהות עם מה שאת אומרת. לאחר האנורקסיה שלי, וכשעליתי במשקל וחזרתי לאכול כרגיל - סבלתי קשות מניפיחיות בבטן וגזים רבים לאורך כל היום. ובעיקר בערבים היה את הקושי העיקרי והנפיחויות הכי גדולות ולא נעימות. היה לי כל כך תחושה אי נעימה שאפילו פניתי לגסטורולוג, על מנת לקבל חוות דעת מקצועית בנושא. ממליצה לך גם - כי הרי כל מקרה לגופו וזה כן יכול לעזור ולהיות מקור יעוץ טוב. אך אם את רוצה לחסוך בכמה בכסף - את יכולה פשוט לקנות תופסי מזון טבעיים כמו "]רובויוטיקה", שמטרו היא לעזור בנפיחות בבטן וגזים - ובכללי לעשות יציאות סדירות. לא יכולה להגיד שזה תרם לי כל כך, אבל גם לא התמדתי - עלייך להתמיד בשביל להרגיש שינוי. בנוסף בשוק יש גם מגוון רחב של תרופות טבעיות העוזרות לגזים ונפיחיות. בנוסף אני ממליצה לך גם לחפש באינטרנט מזונות ומאכלים אשר פחות גורמים לגזים ונפיחות, ואשר נחשבים כ"קלים לעיכול" - פחמימות מורכבות(בטטה, תפוח אדמה, פסטה אפילו רגילה ומקמח מלא מצויין) ולא להגזים בדברים שאכן בריאים אבל מאוד מסבכים את המערכת עיכול(כגון שיבולת שועל- המון ירקות מצליבים, או קטניות). מקווה שתרגישי טוב, בהצלחה.

ariel22
22/11/19 19:35

תודה על תגובתך המקסימה! הייתי מספר פעמים אצל גסטרולוג, וגם עשיתי גסטרוסקופיה, שם נמצא לי שיתוק חלקי בקיבה עקב ההקאות. מה שאומר שהשרירים פועלים פחות ולכן האוכל לא מתעכל.. לצערי זה מצב פרדוקסלי, כי ההקאות היום מחמירות את המצב ותהליך ההחלמה נהיה קשה יותר. אני לוקחת פרוביוטיקה כבר חודש+ אבל מחפשת דרכים נוספות

Katherine.
23/11/19 14:30

אין על מה יקירה! אוי, אני מתנצלת לשמוע על האבחנה של הרופא ואכן מבינה מאוד לליבך. אני יודעת מה זה שכל לופ קטן רק מחמיר את המצב יותר ומקשה על ההחלמה. אבל באמת חשוב לזכור שכל החלמה - מכל מחלה כל שהיא (פיזית או נפשית)- לוקחת זמן. ולא תמיד זה יהיה קל. אני שמחה לשמוע שאת לוקחת פרבויוטיקה, וזה מזכיר לי שגם אני צריכה לחזור לקחת ;) ובאמת אם את מחפשת דרכים נוספות אז אני מציעה לך לגשת לבית מרקחת להתייעץ עם הרוקח על תרופות טבעיות להרגעת הקיבה. אפילו "קל בטן" יכול לעזור מידי פעם כשהכאבים ממש בלתי נסבלים - אבל חשוב לא להגזים עם הכדור. הרופאה שלי סיפרה לי על תרופא טבעית שעשויה מפחם שעוזרת בספיגת הנפיחויות ובהרגעת הבטן -שווה לך לנסות.

ערב טוב, נשמע שאכן יש נזק פיזיולוגי על רקע העבר, זה מצער מאוד מאוד, אך מציעה לזכור ולהחסיק את המקום הבריא והמווסת יותר בו את מצויה כיום, כל הכבוד.

ariel22
22/11/19 23:53

תודה רבה!