מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

קיצבת נכות

01/12/19 13:15
16 תגובות

שלום. אני רוצה להתייעץ עם אנשים שהאריכו להם קיצבת נכות.
יש לי סכיזופרניה ונתנו לי קיצבה זמנית.
1. איך מחדשים קיצבה?
2. הבנתי שחובה להיות במעקב אצל רופא מסוים? כדי שירשום מכתב על המצב? האם זו צריכה להיות מרפאת בריאות הנפש או מספיק פסיכיאטר של הקופה?
3. יש לי תופעות לוואי קשות מהתרופות והרופא לא רוצה להפסיק את התרופות. ניסינו כמה סוגים פלודקט ריספונט סרקוול. במידה ואפסיק ללכת אליו בכלל או אפסיק לקחת תרופות. יכול להיות שלא יחדשו לי את הקבצת נכות?


תגובות

משה35
01/12/19 19:28

לפי דעתי זה מספיק הפסיכיאטור מהקופת חולים שיכתוב שיש לך סכיזופרניה שידוע שזאת מחלה כרונית שאין לה מרפא לכל החיים . ועם הבדיקה הזאת תחזרי לועדת נכות בביטוח לאומי .יכול להיות ששם הפסיכיאטור ישאל אולי שאלה או שניים זה הכל. נותנים קצבת נכות זמנית בגלל שיש נכויות שהן לא כרוניות .אבל סכיזופרניה זאת מחלה כרונית.

צל-לילה
13/12/19 1:21

נותנים בהתחלה קצבת נכות זמנית לכל הסכיזופרנים אף שזאת מחלה כרונית והם צריכים לעשות הצגות על קשיים חברתיים ונפשיים למרות שיש להם איבחון. ביטוח לאומי פשוט לא אוהב לתת "מתנות" גם אם הם מעל כל ספק מגיעות במאה אחוז לאדם. מה שעזר לי לקבל קיצבה קבועה זה מכתב מהפסיכיאטר שלי שממליץ על שיתנו לי נכות קבועה וגם זה לאחר זמן. ביטוח לאומי וקצבת הנכות המגיעה בזכות לכל אדם שמאובחן כסכיזופרן הם עוד אחד מהקשיים שהמערכת מפילה על הסכיזופרנים. המערכת משתפרת אבל לאט לאט תודות לפעולות שלנו, אל תתייאשי.

צל-לילה
13/12/19 1:21

היי משה. מה שלומך? שנה לא הייתי פה ובאתי חזרה לבקר. כח לסכיזופרנים!

משה35
13/12/19 1:43

לפי דעתי אם את לא בצו בית משפט על טיפול מרפאתי כפוי אשר תוקפו 6 חודשים ואחרי זה יש ועדה רפואית .את יכולה לעבור לקופת חולים.

משה35
01/12/19 19:32

את יכולה להתקשר *6050 ולשאול האם תהיה לך ועדה רפואית ? יכול להיות שלא תהיה לך ועדה בכלל ויאריכו את הקצבה לצמיתות.

צל-לילה
13/12/19 5:57

בעיות שינה. ראיתי שיש עוד 2 שאלות. ברוך השם כבר 6 בבוקר, הימים עוברים יותר טוב. אז לשאלותיך: 2. אם את בצו מרפאתי את חייבת ללכת למרפאה, ואי אפשר להחליף בדרך כלל סתם רופא אלא אם אין סיבה טובה. היו 2 פסיכיאטריות שהטרידו אותי מינית וצעקתי על זה וביקשתי פסיכיאטר בן וככה קיבלתי את שלי שהוא דווקא טוב. אני מאמין אבל שאפשר לבקש מעוד סיבות ואני לא המצאתי. אם את לא בצו מרפאתי, את יכולה להפסיק ללכת לרופא אבל עדיף לדעתי שתגידי שאת עדיין לוקחת כדורים גם אם את בוחרת להסתכן ולהפסיק איתם. 3. יש המון תרופות ולהרבה יש תופעות לוואי ועל כל אחד כל תרופה משפיעה אינדיבידואלית, אני לוקח רספירדל והתופעות לוואי נסבלות, לאחרים זה יעשה תופעות לוואי, זה חשוב שתקחי תרופות כי בכל זאת אומרים שזה מעכב חזרה של התקף פסיכוטי, אבל כדאי באמת למצוא תרופה שעושה לך כמה שפחות תופעות לוואי ופשוט תתעקשי על למצוא את התרופה המתאימה לך. אין סיכוי שהוא יסכים לוותר לך על לקחת תרופות. אני לא יודע מה קורה אם את מצהירה שאת מפסיקה לקחת תרופות, התגובה שלהם יכולה להיות לדעתי בין לתת לך לעשות את זה כי את אדם תבוני שמסוגל להחליט מה טוב ורע לו בעצמו ועד לאשפז אותך בכפייה. אז אני באמת לא יודע. ביטוח לאומי קובע קצבה אבל רק על סמך המצב הרפואי, האיבחון סכיזופרניה כרונית מספיק, ממש לא חושב שבביטוח לאומי זה משנה אם את לוקחת כדורים או לא. בהצלחה. והמספר שמשה הביא לך *6050 המוקד של ביטוח לאומי, הוא מאד שימושי ויש להם גם אתר טוב ואינפורמטיבי למדי. את מוזמנת לשאול עוד שאלות או להעלות תובנות משלך או כל דבר בפוסטים נוספים. תודה על השתתפותך בפורום.

משה35
13/12/19 7:16

אני קראתי באינטרנט שאחת התופעות לואי של הטיפול הם בעיות שינה.

צל-לילה
13/12/19 7:47

כן, אני באמת חושב שלרספירדל יש תרומה לבעיות השינה, אבל זה בטח מורכב מעוד סיבות. מאז האישפוז השני, אני עשוי להתעורר גם עצבני מהשינה, סוג של טראומה עקב קשירה וטיפול אלים ולקוי. איך אתה ישן משה?

משה35
13/12/19 8:02

אחת התופעות של הסכיזופרניה היא דחף תוקפני ולכן הם משתמשים בקשירה כדי לרסן את הדחף .

צל-לילה
13/12/19 14:01

זה לא מדויק ובמקרה שלי לא תקפתי אף אחד, אח האשים אותי האשמת שווא שלא הגיונית בכלל. אל תגן יותר מדי על הצוות ובטח לא על דבר זוועתי כמו קשירה שלפחות בעבר רק לעתים נדירות נעשתה עקב תוקפנות של המטופל. ובנוסף יש הרבה סכיזופרנים שהפכו התקף פסיכוטי בלי שהם תקפו אף אחד פיזית כמו למשל ב3 השיגעונות שלי, התקפתי רק פעם אחת וזה היה מישהו שעשה חיקויים מעצבנים שלי באישפוז, ככה שגם לא התקפתי מחוסר סיבה וגם לא מגלל הסכיזופרניה, הוא עיצבן אותי במציאות, לא בדימיון. וזאת גם היתה סתם מריבה קטנה, סך הכל נתתי לו בעיטה. והייתי באישפוזים והאמת מעט מאד אלימות כלפי מטופלים אחרים או הצוות, אולי זה גם מגלל שהייתי במקום עם חברה מעורבת כשיש רק גברים זה קצת אלים יותר אבל ממש לא קשור לסכיזופרניה גם כן. תזהר מסטיגמציה עצמית משה. ונראה לי חפרתי מספיק.

צל-לילה
13/12/19 14:04

בנוסף למה שאמרתי, יש משהו מעצבן מאד בתקיפה פיזית אלימה ביותר בתירוץ של ריסון אלימות, האלימות היא אצל הקושרים הרבה יותר בדרך כלל מהנקשרים לפי מה שראיתי. בכלל כל השיטה של משטר טרור ופחד כדי לשבור את החולים ולגרום להם להיות בתלם נוראי בעיניי.

צל-לילה
13/12/19 14:18

זה מעצבן אותי שישר הצדקת את הצוות בלי לשמוע בכלל פרטים על הקשירה. סכיזופרנים ברוב המקרים דווקא לא אלימים זה דבר ראשון ואם יש להם אלימות רובם יודעים לרסן ולשלוט בדחפים האלה בעצמם, רק מעטים מגיעים לאגף המאובטח ברמת מנשה למרות כל הפרסומים בתקשורת על אלימות מטופלים ומי שלא מגיע לשם, מעולם לא עשה משהו באמת אלים כי אחרת ישר היו מעבירים אותו לשם. תזהר מסטיגמציה עצמית כמו שאמרתי ומראיה חד צדדית, זה שהשתגענו לא אומר שצריך להתייחס אלינו כמו לחסרי זכויות אדם וקשירה זאת הפרה בוטה של זכויות האדם של החולים, הזכות לא לעבור עינויים. הנה תקרא בעצמך, כתבתי בפירוט על הטראומה שהיתה וכמה גרוע זה לקשור והם פשוט שיחקו בזה פעם כמו שילד מפגר בן 5 עשוי לשחק עם אקדח טעון. הנה הקישור: https://www.camoni.co.il/411804/549056

דנית4888
13/12/19 16:12

תודה רבה לכם. מקווה שלא יקשו עלי עם הבירוקרטיה, גם ככה מאוד קשה לי בגלל כל התופעות לוואי.

צל-לילה
13/12/19 16:16

תודה לך, תראי איזה דיון פורה על קשירות יצרת ביני לבין משה :) אני אשמח אם תשארי הלאה בפורום, מוזמנת למשל לקרוא פוסטים שלי. מוזמנת כמובן גם לכתוב שוב בכל נושא ובכל נושא שקשור לסכיזופרניה. סופשבוע טוב דנית.

קוביבי
24/07/23 13:49

יש חדש? גם אני באותו מצב

ניר.17
06/08/23 3:47

אם יש מכתב מרופא שיש לך סכיזופרניה יאשרו לך זמנית ואחרי חצי שנה בערך יקראו לך ישאלו שאלות ואם יראו שהתיפקוד לא משהו ישארו את הנכות קבוע על 100% לדעתי מי שצריך באמת לקבל יקבל בלי שום בעיות למרות שכיום יש טוענים שהם עושים בעיות בהצלחה ורבה בריאות