מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

טמוקסיפן

05/12/19 12:12
3 תגובות
היי, אני 4 שנים אחרי סרטן שד הורמונלי ומטופלת בטמוקסיפן מאז. אני חושבת להוריד מינון של טמוקסיפן בעקבות תופעות הלוואי. השאלה היא איך לעשות זאת בצורה שתהיה הכי יעילה? כדור אחד יום כן יום לא או שכדאי לחצות את הכדור ולקחת כל יום חצי? תודה.

3 תגובות

ד-ר-רינת-ברנשטיין-מו
05/12/19 19:27
שתי האופציות אפשריות. אבל יש דרכים נוספות להתמודד עם תופעות הלוואי, כולל החלפת סוג הכדור, תרופות נלוות ועוד, תלוי מה בדיוק מפריע לך. השאלה היא אם באמת מדובר בתופעות לוואי (אחרי 4 שנים?) או שיש סיבה אח...
שתי האופציות אפשריות. אבל יש דרכים נוספות להתמודד עם תופעות הלוואי, כולל החלפת סוג הכדור, תרופות נלוות ועוד, תלוי מה בדיוק מפריע לך. השאלה היא אם באמת מדובר בתופעות לוואי (אחרי 4 שנים?) או שיש סיבה אחרת להרגשתך. למה שלא תתייעצי עם אונקולוג שלך, שיש לו יותר מידע על מחלתך ועליך?
תרגישי טוב!
סיוון4
05/12/19 19:42
האמת שזה שילוב של כמה דברים. בגלל שהייתי עם דקפפטיל 3 שנים והמחזור חזר לי לפני חצי שנה, אז התחילו להופיע לי ציסטות בשחלות באופן קבוע בעקבות הטמוקסי. עשיתי בדיקה של המוגלובין מסוכרר ויצא לי 5.8 שזה ט...
האמת שזה שילוב של כמה דברים.
בגלל שהייתי עם דקפפטיל 3 שנים והמחזור חזר לי לפני חצי שנה, אז התחילו להופיע לי ציסטות בשחלות באופן קבוע בעקבות הטמוקסי.
עשיתי בדיקה של המוגלובין מסוכרר ויצא לי 5.8 שזה טרום סוכרת- קראתי מחקרים שהראו שיש קשר לטמוקסיפן.
וכל פעם מגלה משהו נוסף שעלול לקרות בעקבות הטמוקסי, ומרגיש לי שלקחתי אותו מספיק זמן.
אז במקום להפסיק לגמרי חשבתי להוריד את המינון בחצי..
ד-ר-רינת-ברנשטיין-מו
06/12/19 17:53
טמוקסיפן לא גורם לסכרת. עלייה במשקל כן, אם זה מה שהוא גרם לך. ספורט פותר הרבה מהבעיות, לא יודעת אם וכמה את עושה, אבל בהחלט כדאי. ובהחלט אפשר לנסות חצי מינון, אך אם לא תרגישי הבדל, עדיף לחזור למינון המ...
טמוקסיפן לא גורם לסכרת. עלייה במשקל כן, אם זה מה שהוא גרם לך. ספורט פותר הרבה מהבעיות, לא יודעת אם וכמה את עושה, אבל בהחלט כדאי. ובהחלט אפשר לנסות חצי מינון, אך אם לא תרגישי הבדל, עדיף לחזור למינון המלא, בעיקר כי זה לא נבדק במחלה חודרנית אלא רק בטרום-סרטן