מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' דן טרנר
פרופ' דן טרנר
מנהל המרכז למחלות מעי דלקתיות בילדים והמכון לגסטרואנטרולוגיה ותזונה בילדים, המרכז הרפואי שערי-צדק בירושלים.
ליהי גודני
ליהי גודני
דיאטנית קלינית ביחידה לחולים במחלות מעי דלקתיות ובמחלקות הכירורגיות, המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי 
חזי יזרעאלי
חזי יזרעאלי
פסיכולוג רפואי מומחה-מדריך. מטפל בילדים, נוער ומבוגרים.
פרופ׳ הנית ינאי
פרופ׳ הנית ינאי
מנהלת המרכז למחלות מעי דלקתיות במרכז הרפואי רבין
פרופ' איריס דותן
פרופ' איריס דותן
מנהלת המערך לגסטרואנטרולוגיה, מרכז רפואי רבין
כמוניקרוהן וקוליטיסתת חסימה - טיפול

תת חסימה - טיפול

11/12/19 21:46
6 תגובות

שלום רב,
חולת קרוהן לפני שנה וחצי ניתוח כריתת מעי דק סופי + כריתת כי מרה.
הייתי חולה (שפעת וכנראה וירוס) עם שלשולים קשים. טופלתי באנטיביוטיקה לא עזרה. השלשולים שומניים מאוד.
נמשכו כשבועיים. הגסטרו אמרה שזו התפרצות של קרוהן נתנה לי קראון לנסות ל- 3 ימים. גרם לכאבי בטן ואי נוחות - הופסק כעבור יום וחצי. והתחלתי סטרואידים פרניזון ל- 3 ימים (1 כדור 20 מ"ג בגלל המשקל שלי 38 ק"ג) . ואח"כ בודיסון לחודש (3 כדורים ביום - פחות תופעות לוואי) .
יומיים עם סטרואידים. השלשולים פחתו, אבל מרגישה תת חסימה. בטן נפוחה, אי נוחות. לא מצליחה להתרוקן עד הסוף, קשיי נשימה (בייחוד בלילה) ממש חסרת אונים !!! אוכלת מעט דברים רכים, משלבת אינשור. מפחדת מהחסימה. קלפרוטקטין 94 (לא מתאים למצב שלי נמוך מדי)
האם צילום בטן יכול להראות תת חסימה ?
האם הסטרואידים יכולים להסיר את התת חסימה? תוך כמה זמן מתחילים לפעול ?
בתודה מראש ומקווה שיסתיים מהר.. מיואשת !!!
רוית


תגובות

פרופ׳-הנית-ינאי
מומחה כמוני
מנהלת המרכז למחלות מעי דלקתיות במרכז הרפואי רבין
11/12/19 22:38

ערב טוב,
מבינה את התסכול אבל לצערי לא ניתן לתת כאן בפורום יעוץ פרטני שיחליף הערכה ויעוץ רפואי. באופן עקרוני התגובה הטובה לסטרואידיים מכוונת לקיום מרכיב דלקתי. הקושי בהתרוקנות יכול להיות משני למס בעיות שונות, למשל בעיה תפקודית של הרקטום ופי הטבעת, לחץ חיצוני של הדבקויות על לולאות מעי, או הצרות של לולאות מעי. לכל אחד מהבעיות הללו פתרון אחר. ההחלטה על שימוש בהדמיה (צלום, CT או אולטרסאונד) תלויה במידת החשד של המטפלים. כל טוב ובריאות שלימה, הנית ינאי

אלמוני19
13/12/19 14:38

היי, כאחד שחולה קרוהן תקופה ארוכה, ועבר את אותו ניתוח שאת עברת, גם אני מידי פעם חווה תת חסימות מעי באזור הניתוח. הרגשה של נפיחות, חוסר יציאות וגזים וכאבים שמוקרנים לכול הבטן. כשאני מרגיש שמתחיל לי חסימה, אני מפסיק לאכול כמעט לגמריי, ורק שותה מים בשילוב עם קפה שחור(בעיקר בבוקר) (הקפאין מגביר תנועות מעי) ומנסה בכוח שייצא משהו בשירותים. בנוסף אני משלב אנטיביוטיקה. כול מה שאני עושה הוא על דעת עצמי ללא הנחיות של רופא גם כי לחכות לתור של גסטרו לא אידיאלי במיוחד שהתת חסימות קוראות משום מקום, גם מתוך ניסיון שלי עם המחלה וההתמודדות איתה וגם חוסר היכולת שלי לתאר לרופא לפעמים את התחושות המדויקות כי הוא לא מביןן אותי. ממליץ לך בחום להתחיל להקשיב לבטן, ולהכיר איך המחלה שלך משפיעה עלייך, להכיר את סוגי הכאבים בבטן ולא לתלות את כול תקוותך על הרופא(בלי לזלזל במקצועו) כי בסופו של דבר הוא לא יודע בדיוק מה את מרגישה ומה את עוברת. כול בנאדם הוא אינדיבידואלי כול מחלה בא לידי ביטוי באופן שונה אצל כול אחד. רפואה שלמה! נ.ב בדרכ אחריי תת חסימה אצלי יש סוג של החמרה קלה במחלה בעקבות הגירוי שנוצר לאזור, זה למה אני ממשיך עם האנטיביוטיקה גם אחריי שהחסימה נפתחת לעוד כמה ימים.

רויתש
13/12/19 17:40

תודה רבה !!! עזרת לי מאוד. מסכימה איתך לחלוטין. לקחתי אנטיביוטיקה. הסטרואידים אמורים לעשות את העבודה ולשחרר את התת חסימה כמו האנטיביוטיקה נכון ?

רויתש
13/12/19 17:43

נ.ב. יש לי גם בקע מפשעתי עם כאבים שיכול להגביר את התת חסימה. כשתאושש רוצה לעבור ניתוח לתיקון הבקע. אפשר לשתות תה (מעדיפה מקפה) כדאי לשלב אינשור ? (מעדיפה ממודלן) מרק עף צח ?

אלמוני19
13/12/19 18:43

אני לא יודע לגביי הסטרואידים, כי לא ניסיתי תוך כדי תת חסימה, אני גם לא רוצה להגיד סתם. לגביי התה אני מניח שאפשר גם, כשהמצב שלי רגוע אני שותה בעיקר תה (מים חמים) מרגיע לי את הבטן, בקפה שחור יש פשוט יותר קפאין שמגביר תנועות מעי אז בתת חסימות אני שותה קפה שחור על הבוקר. לגביי אוכל, אני לא יודע להגיד לך, כי שמתחיל אצלי סוג של תחושה של תת חסימה אני מיד מפסיק לאכול, בדרכ ליום שלם ואז מתחיל לאכול טיפה טיפה, בעיקר מוצרים רכים עד שאני מרגיש שהחסימה עברה או מתחילה לעבור. אני גם הרבה פעמים שוכב במיטה ומותח את הבטן, ממש עושה מתיחות עם כול הגוף כשאני מתמקד בבטן ומותח בעדינות את האזור עם היד, שם את היד על האזור ופשוט סוג של עוזר למזון לעבור, ממש ממש בעדינות, לא לוחץ בכלל כדי לא לגרות את האזור ומנסה להרגיש מה קורה שם. בדרכ כשאני מותח את הבטן אני שומע סוג של רעש עיכול כאילו המזון עובר ואז אני מרגיש הקלה. כשאני מתחיל לשמוע ממש רעשים ומרגיש עם היד שמונחת על הבטן פעילות אני יודע שהתת חסימה מתחילה לעבור. כשיש לי תת חסימה אני לא שומע בכלל רעשי עיכול מהאזור ואז אני יודע שמשהו לא תקין. אבל שוב כול אחד הוא אינדיבידואלי, מה שרשמתי לך פה זה דברים שעוזרים לי ולקח לי זמן להבין אותם. בגלל זה אני ממליץ לך בחום להתחיל לחקור את הפעילות של המעיים שלך ולהקשיב לגוף. אני יודע לסווג את כול סוג הכאבים אצלי בבטן, מבין כול רעש שיוצא לי מהבטן, שם לב ליציאות שלי, יודע מה לאכול ומה לא לאכול בתקופות יותר מורכבות. בכללי אני ממליץ לשלב אורח חיים של ספורט שממש ממש עוזר, ולהיות רגועים :) כי לחץ נפשי זה לדעתי הגורם מס' 1 להחמרה במחלה.

רויתש
13/12/19 20:36

ממש תודה רבה לך!! לדעתי, רוב החולים הם חצי רופאים. מה שאתה אומר כך אני מרגישה. אשמח אם אפשר לשוחח איתך טלפונית לגבי התזונה בתקופות מורכבות (נ.ב. יש כנס מחלות מעי על תזונה באיכילוב ב-15.1.20 ב- 16:00) מסכימה לחלוטין לגבי אורח חיים: אני עושה ספורט (ממש מתגעגעת כי כבר 3 שבועות לא יכולה להתאמן) הורדת לחץ ותזונה. בזמנך הפנוי אם תוכל לדבר איתך ושוב תודה רבה רוית 052-3460998